Mr.Anki Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 @sjossang: Var det en stor operasjon å bytte disk? Merker du noe når du driver med ulike programmer? Lenke til kommentar
sjossang Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 2 skruer i bakplaten 2 skruer i harddiskrammen 4 skruer inn i harddisken Veldig raskt og enkelt. Asus har gjort en god jobb med denne maskinen. Under bakplaten finner du RAM, HDD og MiniPCI-sporet. Veldig enkelt å bytte deler. I tillegg til veldig rask oppstartstid, så er vel lesehastigheten på disken det jeg merker mest til. Jeg merket det kanskje bedre på maskinen hvor jeg tok SSD-disken fra. Den ble mye tregere da jeg brukte en standard 2,5" SATA-disk. Koblet diskene til min stasjnære PC og lagde image slik at jeg enkelt kan teste andre disker. Lenke til kommentar
Positive Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Hvor mye betalte du for å gjennomføre det byttet da? Synd at diskene de har lagt med originalt ikke er helt stødige igrunn. Lenke til kommentar
nordgard Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Da har jeg nettopp gått til anskaffelse av en eee 900 =) Er strålende fornøyd til nå. Er enda en stor overgang til tastaturet på denne i forhold til fulltastatur men Er det noen som tips og triks man kan ta i bruk på denne eller? Tenker jeg kommer til å beholde xandros. Windows er i allefall utelukket =) Åpne for advance mode i Xandros. Det er den enkleste modifikasjonen som hurtig gir deg en mere konfigurerbar pc. Så kan du eventuellt bytte til en annen distro senere om du føler at den ikke gjør nytten. Lenke til kommentar
TPRTPR Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Fikk endelig min eee 1000 , etter litt problemer i tollen. Har nå lekt meg litt med xandros, men jeg må si jeg er litt skuffet. Til vanlige ting som surfing, epost lesing osv. var xandros mer enn godt nok, men for de som vil ha noe mer og bruker advance mode, så ser det ut some en dårlig etterligning av windows. :/ Nei, er nok like greit å bare instalere ubuntu med en gang. Endret 20. august 2008 av TPRTPR Lenke til kommentar
strykejern Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Har tenkt å bestille en 901 fra England nå(clove.co.uk), men lurer på en ting først; Siden Asus har sånn global warranty på bærbare PCer, teller det for EEE også, og i tilfellet, vet noen hvor lang tid den varer? Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Et konkret og enkelt spørsmål herfra. Ønsker å bestille fra en norsk webshop, og vil gjerne ha en godkjent maskin med mulighet for 3G surfing. Hvilken bør jeg da gå for, og hvilke nettshopper har mulighet for å "utvide" med f.eks 3G? Asus eee + Huawei 220 usb dongle fra Netcom = sant. Sitter å laster ned med 3mbit i sekundet Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Et konkret og enkelt spørsmål herfra. Ønsker å bestille fra en norsk webshop, og vil gjerne ha en godkjent maskin med mulighet for 3G surfing. Hvilken bør jeg da gå for, og hvilke nettshopper har mulighet for å "utvide" med f.eks 3G? Asus eee + Huawei 220 usb dongle fra Netcom = sant. Sitter å laster ned med 3mbit i sekundet Finnes det ikke en løsning for integrert 3G kort? Ser for meg at det er en "penere" løsning enn slik usb dongle fra netcom. Men ja, det var slikt abb fra Netcom jeg så for meg. Lenke til kommentar
nordgard Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Asus eee + Huawei 220 usb dongle fra Netcom = sant.Sitter å laster ned med 3mbit i sekundet På hvilket OS da...? Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Asus eee + Huawei 220 usb dongle fra Netcom = sant.Sitter å laster ned med 3mbit i sekundet På hvilket OS da...? ett fett siden linux har støtte for huawei innebygget nå for tiden Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Asus eee + Huawei 220 usb dongle fra Netcom = sant.Sitter å laster ned med 3mbit i sekundet På hvilket OS da...? Har kjørt Huawei220 i både Xandrous, Ubuntu og xp. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Fikk endelig min eee 1000 , etter litt problemer i tollen. Har nå lekt meg litt med xandros, men jeg må si jeg er litt skuffet. Til vanlige ting som surfing, epost lesing osv. var xandros mer enn godt nok, men for de som vil ha noe mer og bruker advance mode, så ser det ut some en dårlig etterligning av windows. :/ Nei, er nok like greit å bare instalere ubuntu med en gang. Hvis du skal legge inn Ubuntu, ta en titt på dette scriptet som automatisk vil gjøre Ubuntu fullstendig eee kompatibel. atlef. Lenke til kommentar
sjossang Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Hvor mye betalte du for å gjennomføre det byttet da? Synd at diskene de har lagt med originalt ikke er helt stødige igrunn. Jeg ga en arm og et ben for den disken for et halvt år siden. Husker ikke nøyaktig, men ser at samme modell fortsatt er dyr. Det finnes nesten like raske SSD-disker til 1800,-. Lenke til kommentar
Tornado78 Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Dette har sikkert vært spurt om før, 1. Jeg lurer på om det er mulig og sette inn HDD i Asus Eee 900? 2. Er det mye vifte støy på disse? 3. Bør jeg vente på Eee 901? Lenke til kommentar
eirust Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Hvor finner jeg et ok bittorrent program og en how to for og få dette riktig på plass? Har Xandros OS Lenke til kommentar
eviking2 Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Til dere som har kjøpt EEE 900 16GB : Maskinen skinner virkelig med eeebuntu Har tatt i bruk eeebuntu standard : http://www.eeebuntu.org Litt småfix må påregnes etter installasjon, men maskinen blir rask og elegant etterpå... Alt virker: webcam, wifi, lyd, fn-taster osv. Compiz med "kube" fungerer glimrende. Boot tid er 40 sekunder til login og totalt 1:05 til desktop med wifi koblet til. Synes litt synd på de som møter Linux for første gang gjennom EEE - Xandros. Er ellers kjempefornøyd med maskinen. Synes ikke den virker spesielt treg ved lagring heller. Lenke til kommentar
Positive Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Jeg prøvde å få advace mode oppe å gå i går ved å følge diverse guider. Men fikk feilmeldinger bare. Til og med i terminalen når jeg skulle inn på synaptic. så kan vel ikke si at det gikk som forventet. Tror problemene var at guidene var vanskelig å skjønne seg på og at de henviste til hverandre i hytt og gevær. Finnes det ikke en rett frem guide der alt står på en side? jeg brukte den på wicki. Ble bare rot.. Lenke til kommentar
Positive Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Bare jeg som småirriterer meg over feilmeldinger på at det er feilmeldinger på pcen selv når den er out of the box? fikk denne feilmeldingen i dag.. Lenke til kommentar
Del Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Gjør som feilmeldingen sier da vel. Sleng opp en terminal og gjør: sudo apt-get --fix-missing update Kan være du har slått av maskinen mens den holdt på med noen pakker over nett. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 (endret) Tror dere EEE 1000 med 2gb ram vil takle photoshop og adobe flash? Endret 21. august 2008 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå