Proxor Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 okey, hvor store kan man få dem ssd diskene nå fortiden da? har merket litt at den kan "henge" 2-3 sec før den åpner det eg vil av programmer og internettsider. har dette med at disken er treg? isåfall er det vel ikke noe poeng i og ha 2k ram på denne fremfor 1k? sia hardisken uansett vil bremse den ned? og har sett snakk om at skjermkortet er 8mb på eee og one noe eg såg fra one tråden da en spurte om skjermkort, mens når eg går inpå kort på eee min så står det at det er 64mb. Ellers må eg si at eg forsatt er strålende fornøgd med denne maskinen for prisen, har instalert norton og photoshop c3 eller va det heter på den nå også, fungerer fint. om eg setter i eit 16sd kort i siden til og ha litt småspill på vil det da vere tregere en og ha det på den disken som er i maskina eller er det samme hastighet? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Har en 2gb-rambrikke produsert av Kingston liggende som jeg tenkte jeg skulle bruke, men når jeg setter den inn i eee'en, så får jeg blåskjerm når jeg booter, eller litt etter i windows. Noen som har en anelse hvorfor? Enten har du kjøpt feil type ellers er brikken din defekt. Antar at den orginale fortsatt fungerer. Du kan også forsikre deg om at den nye er defekt ved å boote med programmet Memtest86. Asus Eee støtter vel maks 1 GB pr. minneslot? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Den takler kun 2 GB ram og har 2 slots (om jeg ikke tar feil), så en begrensning på 1 gb pr. slot virker fornuftig. My bad Endret 20. august 2008 av Kagee Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Jeg har en 701, den har kun en slot som kan ta opp til 2GB. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Denne (eee1000) har jeg nå tenkt å bestille fra Clove m. DHL (ca 3500,-). Bør jeg kjøpe noen annet hos Clove samtidig, eller er det bedre å hande slik innenlands? Endret 20. august 2008 av Kagee Lenke til kommentar
nordgard Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Den takler kun 2 GB ram og har 2 slots (om jeg ikke tar feil), så en begrensning på 1 gb pr. slot virker fornuftig. Min 901 har nå blitt oppgradet til sitt maksimum med en stk 2GB brikke som står i den eneste slot'en jeg kan se på dette hovedkortet. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Min Eee 900 er også oppgradert til 2GB. Det er kun én minneslot, og den tar maks 2GB. Lenke til kommentar
Cleeves Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Endelig var det avklart! Takker Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Kjører ubuntu eee nå. VIl det ha noe hensikt å oppgradere fra 1gb til 2gb ram når jeg kjører linux? Vil linux få bruk for 2gb ram? Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 tror ikke en vil merke det like mye i linux som en gjør i windows, men alle os kan dra nytte av mer ram Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Kommer helt an på hva du bruker linux til. Jeg har nok egentlig ikke behov for så mye RAM på den maskinen, men siden RAM er såpass billig, og jeg med 2GB kan eliminere swap helt og mounte deler av filsystemet på RAMdisker, så syns jeg det var greit å oppgradere. (har /tmp og /var/log på RAMdisk). Den blir ganske snappy når man har plass i minnet til å cache samtlige ofte brukte programmer også. Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Kommer helt an på hva du bruker linux til. Jeg har nok egentlig ikke behov for så mye RAM på den maskinen, men siden RAM er såpass billig, og jeg med 2GB kan eliminere swap helt og mounte deler av filsystemet på RAMdisker, så syns jeg det var greit å oppgradere. (har /tmp og /var/log på RAMdisk). Den blir ganske snappy når man har plass i minnet til å cache samtlige ofte brukte programmer også. Kun brukes til VLC, RDESKTOP og surfe.. mao, jeg trenger ikke mer ram ser det ut til... Lenke til kommentar
MrNilsen1986 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Denne tråden var litt i det største laget, så orker ikke lete meg gjennom etter svar. Men jeg har bestillt asus eee 900, med linux, og lurer på om det store saken og få inn xp pro på den? Hvordan går man fram for og få det til ? Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Herregud, jeg blir gal! Har ikke fått pc-en min eller sporingsnummer i dag heller. Både Clove og Posten er udugelige! Lenke til kommentar
deepstar Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Til dere som har oppgradert eeepc 900 til 2gb ram. Hvilke moduler brukte dere ? Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Til dere som har oppgradert eeepc 900 til 2gb ram. Hvilke moduler brukte dere ? Kingston PC5300 2gb Billig og anbefalt oppgradering. Endret 20. august 2008 av Johnx Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Til dere som har oppgradert eeepc 900 til 2gb ram. Hvilke moduler brukte dere ? En sånn. Lenke til kommentar
Positive Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Da har jeg nettopp gått til anskaffelse av en eee 900 =) Er strålende fornøyd til nå. Er enda en stor overgang til tastaturet på denne i forhold til fulltastatur men Er det noen som tips og triks man kan ta i bruk på denne eller? Tenker jeg kommer til å beholde xandros. Windows er i allefall utelukket =) Takker for svar! Lenke til kommentar
sjossang Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Nettopp gjort en uhøytidelig test av harddisken på min 1000h. Setter opp Windows til å starte med alle drivere på. Wlan er på, Bluetooth er av. Autostart av Firefox (blank startside). 80GB SATA HDD (original Seagate Momentus 5400.3): ca 52 sek 32GB OCZ SSD: ca 30 sek Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Et konkret og enkelt spørsmål herfra. Ønsker å bestille fra en norsk webshop, og vil gjerne ha en godkjent maskin med mulighet for 3G surfing. Hvilken bør jeg da gå for, og hvilke nettshopper har mulighet for å "utvide" med f.eks 3G? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå