Shaggy Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Msn, internett, mye skriving, litt nedlasting (bruker en annen bærbar til store ting), film, og litt battlefield eller CS 1.6 spilling på skole.. Linux er perfekt egnet til alt unntatt nettopp spillinga. aMSN er Live messenger uten reklamen, Pidgin en veldig enkel MSN-klient, Firefox følger med linux-en, OpenOffice er omtrent akkurat som Microsoft Office, bare gratis. Både DC++ og Limewire fins til linux, VLC spiller alt du vil av film. Battlefield tror jeg du vil slite med på EEE uansett, egentlig. Ingen kraftbombe, akkurat. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) En i klassen spiller battlefield på en crappy bærbar pc uten problem.. så tror EEE skal klare det.. Men uansett, jeg liker windows, jeg kan lite med linux og jeg ser ingen grunn til at jeg skal ha linux.. EDIT: Hvordan innstalerer jeg Amsn ? Får bare opp en tekstbehandlingsfil når jeg åpner filen.. Endret 22. november 2007 av HondaNSR Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 En i klassen spiller battlefield på en crappy bærbar pc uten problem.. så tror EEE skal klare det.. Men uansett, jeg liker windows, jeg kan lite med linux og jeg ser ingen grunn til at jeg skal ha linux.. EDIT: Hvordan innstalerer jeg Amsn ? Får bare opp en tekstbehandlingsfil når jeg åpner filen.. Linux er veldig enkelt og greit, det er bare at du ikke er vant med Linux. Det finnes uendelig mye dokumentasjon til Linux, og når i tillegg denne PC-en kommer ferdig installert med Linux, så er det ikke et eneste trøbbelmoment i PC-en... Hadde det ikke vært for HW-kompatibalitet og mange programmer som er låst til Windows, så hadde jeg helt klart brukt Linux. Jeg har kjørt Linux en del ganger, men ender alltid opp med ett eller annet jeg må gjøre i Windows. Det er plagsomt det. Lenke til kommentar
Shaggy Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 EDIT: Hvordan innstalerer jeg Amsn ? Får bare opp en tekstbehandlingsfil når jeg åpner filen.. Vet ikke om Xandros har noen spesiell løsning for det, men generelt i linux: Du kan gjøre det grafisk, men det enkleste å forklare er terminal-måten. Start terminal, og så skriver du inn sudo apt-get install amsn Da blir amsn installert. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 får bare at den ikke finner pakken amsn. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Her er en lite guide til hvordan du kan legge til slik at flere pakker blir funnet av apt-get http://asuseeehacks.blogspot.com/2007/11/a...sus-eee-pc.html Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Linux er perfekt egnet til alt unntatt nettopp spillinga. ... Altså, 'perfekt' og 'linux' hører ikke hjemme i samme setning. Ikke 'perfekt' og 'windows' heller for den sakens skyld. I det hele tatt bør man ikke bruke 'perfekt' om noe OS*. *Unntatt QNX da. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Fint at posten har klart å rote bort pakken min med Eee PC-en. Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Da håper jeg for din skyld at sender skrev reell verdi på pakken om den blir borte Lenke til kommentar
sinus' Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Må bare si litt om maskinen Jeg fikk den på tirsdag, og var i starten litt i tvil... Xandros var ikke akkurat perfekt for meg... Men i går fikk jeg installer xp, og jeg må si det er blitt en elskelig liten sak. Brukte nlite, og fikk ned lagde en iso-fil som var 65% mindre enn originalen, noe som ble litt i overkant av 1gb ferdig installert. Etter det var det bare å kjøre driverdisken til asus (pass riktignok på at hvis du gjør som meg og setter CD som 1. boot, så kommer den til å starte Xandross install når du rebooter.) Husk også at når du sletter partisjonene, må du slette alle 4, inkludert den som heter BIOS, hvis ikke får du error NTLDR missing på første boot av XP! Med en 8gb minnepinne og et 8gb sdhc kort i maskinen er den helt super! Xp virker overraskende kjapt, og booter raskere enn min stasjonære (som riktinok er 2-3 år gammel) . Gleder meg hele tiden til å vise den til folk, alle syns den virker toppers, og blir helt sjokkert når de får høre den lave prisen Jeg kjøpte meg en ekstern dvd-brenner, 8gb minnekort og 8gb minnepenn, og fortsatt kostet herligheten kun 4400 neste blir å oppgradere minnet til 2gb, og det er jo også billig nå om dagen. Maskinen anbefales! Super skrive / surfemaskin, til den som allerede har litt tung veske ! PS: Nyttige linker til EEE eiere: Guide til nLite - Spesifikk guide av en EEE-bruker, veldig enkel å følge, og optimalisert med tanke på EEE. Gir deg raskere og mindre xp Installere Xp - Ganske basic, og også tips til å forlenge levetiden på Harddisken. EEE-forum - Her driver folk med modding på det ene og andre, og du finner svar på det meste Endret 23. november 2007 av sinus' Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Ja det blir xp og minnekort på meg i slutten av uken og Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Litt trist å høre at folk kjøper en maskin som er ferdig oppsatt med Linux der alt fungerer fint (til og med power management og wireless), for så å ødelegge PC-en ved å installere Windows på den, menmen..... Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 mest spinnville er jo at en risikerer å slite ut ssd-en siden en kun har fat eller ntfs tilgjengelig. linuxen bruker vel ett eget filsystem ment for bruk på flash? Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Litt trist å høre at folk kjøper en maskin som er ferdig oppsatt med Linux der alt fungerer fint (til og med power management og wireless), for så å ødelegge PC-en ved å installere Windows på den, menmen..... Dårlig vane er vond og vende eller noe slikt heter det vel Men det er nok ikke noe tvil at denne PC-en vil fungere best med det OSet som er installert enn så lenge. Men tar vel ikke mange måndene før man finner egne WindowsXP-versjoner som er spesialisert for Asus EEE, forhåpentligvis for det er synd om denne PC-en skal lide under forbandelsen av at "vanlige"-folk skal være redd for å kjøpe denne fordi det er noe rart som heter Linux istede for gode gamle Windows. Lenke til kommentar
sinus' Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 "Det finnes masse dokumentasjon om Linux" var det vel noen som skrev lenger oppe... Sorry, jeg vil ha en maskin jeg kan buruke uten å lese til master først. Å begynne med virtualisering for å bruke de programmene jeg ønsker å ha på maskinen er hakket over det jeg orker. Sorry Linus, det blir for tungvint... Lenke til kommentar
Del Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 "Det finnes masse dokumentasjon om Linux" var det vel noen som skrev lenger oppe... Sorry, jeg vil ha en maskin jeg kan buruke uten å lese til master først. Å begynne med virtualisering for å bruke de programmene jeg ønsker å ha på maskinen er hakket over det jeg orker. Sorry Linus, det blir for tungvint... Du trenger ikke lese til master, men du har antagelig brukt MS i mange år, så du har allerede brukt utallige timer på å gjøre deg fortrolig med MS. Det vil naturligvis ta tid før du opplever den samme tryggheten i linux, og det vil ta tid før du kommer opp på et slikt nivå at du kan utnytte de mulighetene du nå går glipp av med MS. For denne maskinen trenger man enten gjøre seg litt kjent med Xandros, eller rett og slett installere en annen variant. Personlig ville jeg kjørt Kubuntu på denne, muligens minimal ubuntu istedet hvor jeg installerer akkurat det jeg trenger. Da vil jeg ha alt det jeg er vant til tilgjengelig, inkluderende tjue tusen ferdige applikasjoner som er bare et par tastetrykk (evt. museklikk) unna. Mange er allerede vant til de fleste kjente linux programmene, så jeg tror du veldig fort kan finne frem der. aMSN dekker de flestes behov for msn klient. Opera eller Firefox kjører greit på denne, og foretrekkes av mange MS brukere fremfor IE. Openoffice er kanskje litt tungt, så KOffice og Google office kan være en grei alternativ kombinasjon. VLC er de fleste kjent med, og mange foretrekker den fremfor wmp, den yter dessuten glimrende under linux. Alt av USB ting er stort sett bare å plugge inn, så funker det. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 en kan vel egentlig sammenligne eeepc med en forvokst pda. den er designet for å ha alt en trenger for å kunne benytte seg av de vanligste tjenester på nettet, og gjøre noen enkel jobber rundt skriving og regneark. den er ikke ment for stort mer... Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Da håper jeg for din skyld at sender skrev reell verdi på pakken om den blir borte Tror faktisk han skrev rett under 200 som verdi, så jeg er kanskje litt fucked hvis ikke posten finner igjen den. Men hadde jeg fått alle som jeg har kjøpt ting av på ebay til å skrive réell verdi, så hadde det vært vesentlig dyrere enn det jeg evnt. taper på denne. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Har tro på at Posten finner den jeg... Om ikke den er borte fordi en ansatt i posten er medlemm av dette forumet og kjenner igjen den rosa innpakningen som maksinen kom i, og ville ha den selv Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Ja, jeg mistenker det selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå