Phantom3D Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Vurderer å gå til anskaffelse av Asus EEE. Men ser nå at det er mange modeller å velge mellom. Hva anbefales? Webcam hadde vært kult, det samme med sånn flashdisk? (Hvis det heter det?) Komplett får ikke inn før 8/9, noen som vet om noen som har inne? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Jeg vil si 901 er den idéelle Eee pcen akkurat nå for tiden. Best batteri, bra plass, ssd (sånn flashdisk som du referer til), 1024x600 (8,9"). Den har også webcam. Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Takker for svar. Ikke helt den prisen jeg ønsker å gi desverre. Venter heller. Har to bærbare som gjør jobben helt fint frem til butikkene får inn igjen! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Reklame er fjernet fra tråden. Lenke til kommentar
nordgard Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Vurderer å gå til anskaffelse av Asus EEE. Men ser nå at det er mange modeller å velge mellom. Hva anbefales? Webcam hadde vært kult, det samme med sånn flashdisk? (Hvis det heter det?) Det hele kommer i bunn og grunn ut på hvor mye du har lyst til å legge ut for en slik pc. Du får nesten 2-3 stk 701 for prisen av en 901. Kan du akseptere at batteriet må lades dobbelt så ofte og synes det er kjekt med penger til andre ting også, hadde jeg valgt en 701 eller 900. Trenger du å skrive mye & touch og dette skal være erstatning for "hoved" bærbar pc'en, hadde jeg gått for den litt større 1000 serien. Siden du nevner webkamera så har jo ikke 1,3 Mpix webkameraet til 900 (og høyere) gjort det stort bedre enn 0,3 Mpix kameraet til 700 serien. Begge to sies å gjøre jobben omtrendt like godt. Smak og behov vil alltid være forskjellig. Det gjelder bare å veie ting opp mot hverandre og så finne ut hvor du havner. Likedan er det alltid slik at det aller nyeste koster mest (og faller i pris noen mnd etter at det har blitt lagt ut). Alle utgaver med typenr. høyere enn 900 er ennå ikke i salg i Norge og må da bestilles fra utlandet. Selv har jeg valgt å handle en 20 GB 901 fra USA pga 8,9" skjerm, bedre 6 cellers batteri, minste kabinett størrelse og en litt raskere SSD hoveddisk. Men den koster vel litt mere enn jeg liker å snakke om.... Endret 3. august 2008 av nordgard Lenke til kommentar
Occi Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Her er et par bilder jeg har tatt av min Asus Eee 901 20G: Asus Eee 901 20G Asus Eee 901 20G Asus Eee 901 20G Asus Eee 901 20G Asus Eee 901 20G Endret 3. august 2008 av kjeksomanen Lenke til kommentar
Maerl1d Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Da var min Asus EEE 900 bestilt.. Må si jeg gleder meg! Lenke til kommentar
nordgard Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Da var min Asus EEE 900 bestilt.. Må si jeg gleder meg! Hehe.. Da er vi enda en til som går og venter på julenissen (postmannen). Ja, det kan være smittsomt å lese i denne tråden.. Ble det sort eller hvit, XP eller Linux? Lenke til kommentar
ziper Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Her er et par bilder jeg har tatt av min Asus Eee 901 20G: hvor bestilte du ifra? er det noen her som har bestilt ifra http://clove.co.uk? Lenke til kommentar
Shughli Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hei kjeksomanen, kan vi spørre hvor du kjøpte den? sikler etter en 901 jeg også Her er et par bilder jeg har tatt av min Asus Eee 901 20G: Asus Eee 901 20G Asus Eee 901 20G Asus Eee 901 20G Asus Eee 901 20G Asus Eee 901 20G Lenke til kommentar
Maerl1d Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Da var min Asus EEE 900 bestilt.. Må si jeg gleder meg! Hehe.. Da er vi enda en til som går og venter på julenissen (postmannen). Ja, det kan være smittsomt å lese i denne tråden.. Ble det sort eller hvit, XP eller Linux? Ble hvit, syntest den var finest.. Linux selvfølgelig! Lenke til kommentar
Occi Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Den ble kjøpt av Red Barn Computers på ebay.com (USA) Kostet 599$ for selve pcen og 50$ for frakt. Har også fått +123 NOK KR for fortolling/frakt i Norge, men kan godt hende jeg får en etter regning på 25% mva så det er nok ikke billigst å kjøpe den nå. Men om du vil ha den tidlig ute så koster det Var også priser oppe i 699$ for pcen, så min var da relativt bra kjøp. Hvis du har tenkt deg å kjøpe fra ebay så må det ikke nødvendigvis være fra ebay, kan gjerne være fra andre steder. Det var min første gang, så jeg kikket på feedbacken til brukeren og om den hadde sendt til Norge før, og hvis, hvor mange. Red Barn Computers hadde sendt 50ganger til Norge og 99,8% positiv feedback så tok en sjans Lenke til kommentar
nordgard Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Her er et par bilder jeg har tatt av min Asus Eee 901 20G: Thumbs Up! Men... Jeg ser at ASUS har levert forskjellige utgaver av 901. Etter alle modell typene de har gitt ut blir jeg IKKE forbauset over at hver enkelt modell også kan variere. Jeg er virkelig spent på hvilken jeg får. På JKKmobile sine sider fant jeg denne kommentaren: I opened mine last night to install more RAM and noticed that ASUS didn't include the ZIF socket/connector so that you can't upgrade with a regular HD if you need in the future, only larger SSD. Har du åpnet din og sett om du har noen ZIF connector..? Den sitter til venstre for SSD brikken din i så fall. (Om du har sett JKK sin video om å bytte disk vet du hvor) Lenke til kommentar
ventle Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 er det noen her som har bestilt ifra http://clove.co.uk? Ganske mange. Søk på "Clove" i søkeboksen nederst. Lenke til kommentar
nordgard Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Den ble kjøpt av Red Barn Computers på ebay.com (USA) Kostet 599$ for selve pcen og 50$ for frakt. Har også fått +123 NOK KR for fortolling/frakt i Norge, men kan godt hende jeg får en etter regning på 25% mva så det er nok ikke billigst å kjøpe den nå. Om du har hentet og betalt den regningen (123,- ) på posten, så er jeg ganske sikker på at du ikke får noen ny regning. De krever nemlig inn MVA med en gang. Jeg ser at noen få firma på eBay tilbyr å sende maskinene som "erstatnings-maskiner". Rart om posten lar seg lure av det, for da krever tollvesenet egentlig at du kan vise frem en eksport deklarasjon (at du faktisk har sendt en PC ut av landet for reparasjon). Uten den vil tollvesenet nemlig ikke la deg slippe å betale mva. Men det høres faktisk ut som om at du har hatt griseflaks.. Lenke til kommentar
djchange Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Ryktene rundt inne i internett skal ha det til at Asus er svanger med modellen 900A. En maskin bygget på samme lest som 900, men med Atom-CPU. Hvilke eventuelle undermodeller (lagringskapasitet/type osv) av 900A som kommer sier ikke ryktene stort om. Lenke til kommentar
nordgard Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Ryktene rundt inne i internett skal ha det til at Asus er svanger med modellen 900A. En maskin bygget på samme lest som 900, men med Atom-CPU. Hvilke eventuelle undermodeller (lagringskapasitet/type osv) av 900A som kommer sier ikke ryktene stort om. Det er nok noe i det. Vet ikke helt om dette er så smart av ASUS. Folk blir forvirret og mange venter heller og ser. Det er nemlig ikke bare 900A som ryktes på vei.. Se i nedre høyre hjørne i dette bildet. Det var nok ikke helt tanken til ASUS at dette skulle komme ut.. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hva er forskjellen på asus eee 900 og asus eee 901 ? Lenke til kommentar
ajlande Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hei, Det er ikke tilfeldigvis noen som har vært i Bangkok i det siste, eller har hørt om EEE 901 er å få kjøpt der i disse dager? Jeg reiser dit om 1,5 uke, og håper på å få tak i 901 Linux. Har forsøkt på thaivisa.com-forumet og eeeuser-forumet, men det er veldig vanskelig å få tak i informasjon... Det har nok blitt solgt noen 901 der nede, men spørs om det bare var et lite parti som kom inn, og som er borte igjen når jeg kommer.... Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 ...Men over til spørsmålet: Jeg tenkte å laste ned noen filer fra min stasjonære PC, og over på Eee`n, via trådløst nettverk. Når jeg skal gå inn på den stasjonære PC`n, får jeg beskjed om å akrive brukernavn og passord. Jeg har aldri laget noe brukernavn og passord på den stasjonære PC`n. (Vista) Er det noe standard-greier jeg skal skrive for å komme inn? Edit: Det er Linux på Asus`n... Det er nok brukernavn/passord til standard admin-konto(står kanskje i dokumentasjonen fra de som har laget pcen din?). Tror default sikkerhet på vista tilsier at du ikke får lov til å dele ut filer før du har satt et passord på kontoen du skal dele fra. Hvis du lager deg et passord på standard-kontoen din vil du nok kunne bruke det til å få tilgang til filene også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå