Sirslask Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Bare å bytte ledningen som går inn til laderen, går helt fint Lenke til kommentar
Occi Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Funka fjell. Takk :-) Syns slikt er skummelt og jeg har stor respekt for ny hardware Dessuten lukter det god! =D Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 clas ohlson har vel blitt nevnt tidligere i tråden som stedet å sjekke for slik erstatningsleding. "morsom" ting er at om eeepc hadde vært produsert i usa for internt salg så hadde det vært fullt mulig at strømforsyningen kun hadde vært for 140 (eller hva volt dem bruker der)... men resten av verden ser ut til å produsere universal, uansett hvor dem skal selges Lenke til kommentar
djchange Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Snart må noen legge til flere nye alternativer i trådens avstemning. I følge Engadget har ikke Asus helt glemt den gode "gamle" og orginale Eee, 701-serien. De skal nå utstyre 701 med Atom-prosessor og kabinettet skal redesignes litt. De andre spesifikasjonene, som feks skjermoppløsning osv, har ikke Asus sagt noe om enda. De nye Eee-medlemmene skal da få benevnelsene: 701SD 701SD 4G 701SD 30GB HDD Som nevnt skal alle disse ha Atom-CPU :> Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hei godt folk. Sitter på en 900 20gb Celeron (orinalt Linux) kjøpt i Singapore. Den har eg oppgradert til 2gb ram og kjører nLite XP Pro på den. Men sliter litt med et par ting her: Hvordan få strømstyringen til å fungere i XP? Har en Asus S5A fra før og veit at Asus softwaren er litt kilen på insallerings rekkefølgen. Hva er rett rekkefølge og hvilken program skal inn? Er det noen måte å få ned størrelsen på Hibernate filen? Windows + software tar ca 1.5gb, men med Hibernate fil på 2gb så er det fult... Eventuelt mulig å flytte den tid den andre SSDisken? Er det noen som har testet ut de 10400mAh batteriene som selges på eBay? Meanbean Lenke til kommentar
spoff Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Kjöpte en 900 i dag, i Sverige, litt irriterende st OSet er på svensk, noen enkel måte å endre språk på? Er ikke et problem men hadde vært bedre med engelsk eller norsk. Så det stod noe om dette tidligere i denne tråden. Se her. Ikke testet dette selv. Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Takk, jeg søkte og fant frem i det i går kveld. Fått fikset det nå. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Da er det sort 901 jeg skal gå for. Jeg syns de skulle ditche 900 og kun gå rett for 901 siden den har bedre musknapper. Fortsatt ingen butikker i hele Norge som har 901 til forhåndsbestilling engang. Må jo ha nordisk tastatur! Lenke til kommentar
Occi Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Da er det sort 901 jeg skal gå for. Jeg syns de skulle ditche 900 og kun gå rett for 901 siden den har bedre musknapper. Fortsatt ingen butikker i hele Norge som har 901 til forhåndsbestilling engang. Må jo ha nordisk tastatur! Hvorfor det? Er jo bare å endre tastaturoppsettet. Står guide for det i tråden her. Norsk tasteoppsett: - Trykk Ctrl + Alt + T for å få opp kommandovinduet - Skriv kcontrol - Gå innpå Peripheral devices, Keyboard layout - Velg norsk som språk, og slett språket som står der Lenke til kommentar
nordgard Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hmm.. Tror jeg legger inn Linux Mint på min 901 når den kommer, og samtidig setter på den en mintgrønn silicon kondom i matchende farge. Akkurat nå ligger den og slapper av på toll lageret på Gardermoen... Helg og fridager er noen ganger noe dritt.. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Min brukte 11min på tollen :s Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 nordgard: fint å høre at min 1000 har selskap og ikke må tilbringe helga aleine på tollageret. Gleder meg til neste uke! Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Må ha stor Enter-tast. Eneste forskjellen på nordisk og ikke-nordisk tastaturer er layouten, jeg har nordisk tastatur på min men har fortsatt liten enter-tast. Lenke til kommentar
Shotgun Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Hei Kan jeg bare snike meg kort innpå med et spørsmål. Har lest, og fulgt med denne tråden lenge. Den har gitt meg inspirasjon til å kjøpe en Asus Eee selv. Har vel egentlig ikke det helt store behovet, men den er liten og kjekk, og fin å ha med seg på jobben blant annet. Så på lørdag fikk jeg endelig min Eee 900 fra Komplett. Men over til spørsmålet: Jeg tenkte å laste ned noen filer fra min stasjonære PC, og over på Eee`n, via trådløst nettverk. Når jeg skal gå inn på den stasjonære PC`n, får jeg beskjed om å akrive brukernavn og passord. Jeg har aldri laget noe brukernavn og passord på den stasjonære PC`n. (Vista) Er det noe standard-greier jeg skal skrive for å komme inn? Edit: Det er Linux på Asus`n... Endret 3. august 2008 av Shotgun Lenke til kommentar
Timster Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Er det noen som har testet ut de 10400mAh batteriene som selges på eBay? Meanbean Fant på youtube istad. Det er ganske lang batteritid hvis den er riktig. Men det er stort og klumpete da:P Lenke til kommentar
nordgard Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Når jeg skal gå inn på den stasjonære PC`n, får jeg beskjed om å akrive brukernavn og passord. Jeg har aldri laget noe brukernavn og passord på den stasjonære PC`n. (Vista) Er det noe standard-greier jeg skal skrive for å komme inn? Edit: Det er Linux på Asus`n... Er ikke sikker men prøv med brukernavnet ditt og "blankt" passord da. Lenke til kommentar
nordgard Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) nordgard: fint å høre at min 1000 har selskap og ikke må tilbringe helga aleine på tollageret.Får håpe de ikke blir for godt kjent da,slik at det om noen mnd kommer noen enda mindre Toshiba Libretto'er Gleder meg til neste uke!Ja, D bli bærre lækkert.. Endret 3. august 2008 av nordgard Lenke til kommentar
nordgard Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Er det noen som har testet ut de 10400mAh batteriene som selges på eBay? Meanbean Fant på youtube istad. Det er ganske lang batteritid hvis den er riktig. Men det er stort og klumpete da:P På slutten av videoen står det at det er 400 minutters levetid på batteriet. 400 min : 60 = 6,7 timer Det er jo omtrendt det samme som hva Asus EEE 901 har på sitt standard 6 cellers batteri !?!? Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 6,7 timer med en film kjørende, musikk, Wi-fi og fullt lys på skjermen er ikke så dårlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå