Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Enda lekrere mini-PC

 

Såvidt jeg kan se, så skriver de noe om batteriet... "Vi endte opp med cirka 5,5 timers batteridrift, hvilket er meget bra." (kjeksomanen)

 

Jeg er ikke overbevist om at EEE er den eneste som er verd å vurdere. Men det er vel som med alt annet, noen liker mora, noen liker dattera. Og noen liker sannlig sønnen også...

 

 

Jeg refererte til min link.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan godt fjerne den helt. Dere som bruker tråden får bestemme hva som skal skje med den. Hvis det blir mye uenigheter kan vi alltids lage en egen tråd for avstemningen så den ikke tar så mye plass her.

Angående avstemmingen synes jeg den er altfor omfattende og tar for mye plass i tråden. En greie på 5-6 alternativer synes jeg er OK, men denne ødelegger mer enn den gavner tråden. Det er nesten så man får lyst til å starte en ny tråd uten avstemming.

 

Men det er bare min mening, og TS får gjøre hva han vil med det for min skyld.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Syns godt den kan være så lang som den er nå, om man hadde hatt muligheten til å hide ;)

Gjerne informer meg om jeg er nub :-) Men jeg vet om lo-fi versjonen tho. For de som whiner over at det er slitsomt å browse på iPhone o.l.

Endret av kjeksomanen
Lenke til kommentar
Kan noen her fortelle meg om overflaten på lokket av EEE 900?

 

Er den helt glatt? Eller er den litt ruglete?

 

Er det noen forskjell på den hvite og svarte modellen, sånn bortsett fra fargen?

Overflaten er ikke glossy, men litt ujevn med matt farge. Det er ikke noen forksjell bortsett fra fargene

Endret av payneee
Lenke til kommentar
Ok, da blir det 900 kjøp på meg når de får den inn hos Datakjeden på Tiller! :D

 

Følger det med noen veske, mappe eller noe?

Og er laderen like stor som en mobillader? Eller er den som en vanlig lader?

 

 

Jeg har ingen peiling på 900, men det følger med en veske/mappe med 901. Og AC adapteren er jo satt opp slik som på andre laptoper, men jeg har hørt at den er noget mindre.. Har ingen bilder/dokumentasjon. Slikt som du lurer på kan vel sikkert også googles! :-)

Lenke til kommentar
Ok, da blir det 900 kjøp på meg når de får den inn hos Datakjeden på Tiller! :D

 

Følger det med noen veske, mappe eller noe?

Og er laderen like stor som en mobillader? Eller er den som en vanlig lader?

 

Det følger ei lita mappe med 900. Laderen er, som nevnt over, av standard laptop type, men mye mindre enn, for eksempel, en Dell Latitude lader.

Lenke til kommentar

picture-053.jpg

Var en slik lader jeg hadde lest om. Men den er vel bare for 700-serien?

 

Liten lader hjelper stort! ;D

 

Flott at det følger med en mappe, for da slipper jeg å kjøpe. Å legge PCen rett i skolesekken gjør jeg ikke.. :p

 

Men da har jeg bestemt meg, 900 skal kjøpes så fort den kommer i butikk (rundt månedsskifte?). Kanskje jeg bestiller et større batteri fra Ebay, noen som har erfaringer derfra?

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt min Asus Eee 901 20gb Linux derifra (Red Barn Computers.)

 

Vil vel heller tro at det er viktig å sjekke opp brukeren kontra ebay.com ;) Men uansett. Jeg sjekket feedback og hvor mange varer som var solgt til verden totalt og til Norge (~1000 totalt og ~50 i Norge) så det virket troverdig. Tho, det stod "in stock: 3" men det var 3stk de hadde bestilt, ikke 3stk de hadde på lageret sitt så vær litt obs på det.

 

Tipper Red Barn Computers forresten har et batteri til 901.

 

Og så må du huske at det blir avgifter hit til Norge.. Men er det ikke batteri/ram o.l. til Eee pc'er allerede i Norge?

Lenke til kommentar

En ting jeg lurte på folkens:

 

Er det noen som har peiling på hvordan AC Adapteren min trolig kommer til å være? Jeg har bestilt fra USA så jeg antar at det er en amerikansk versjon, men allikevel, det står:

 

Power

100-240V AC, 50-60Hz universal (Comes with Standard US Power Adapter)

 

Er litt usikker angående hva det menes (men noen gjennomgang av spenning/frekvens osv. trengs ikke. Kun om noen vet om det følger med begge deler slik det ofte gjør på PSU o.l.)

Lenke til kommentar
En ting jeg lurte på folkens:

 

Er det noen som har peiling på hvordan AC Adapteren min trolig kommer til å være? Jeg har bestilt fra USA så jeg antar at det er en amerikansk versjon, men allikevel, det står:

 

Power

100-240V AC, 50-60Hz universal (Comes with Standard US Power Adapter)

 

Er litt usikker angående hva det menes (men noen gjennomgang av spenning/frekvens osv. trengs ikke. Kun om noen vet om det følger med begge deler slik det ofte gjør på PSU o.l.)

 

Du trenger ikke bry deg om spenningen, laderen funker uansett, men du må enten ha en overgang for selve pluggen, eller bruke en sluttledning fra noe annet elektrisk (laderen har en standard plugg du finner på mye annet småelektrisk.

Endret av Sinsen
Lenke til kommentar

Dvs. jeg må ha en overgang noe á *clickie* slik som tidligere nevnt i tråden?

 

Takker forresten for raskt svar!

 

 

Og jeg bare tilføye at for 19timer siden ble min Asus Eee 901 20gb Linux White sendt fra USA! Noen som har peil på hvor lang tid det tar før jeg kan hente den på posten? Har hørt at den må innom både her og der for toll/avgift.

Lenke til kommentar

Frustrasjon! :mad:

 

Da ser det ut til at de fleste nettbutikkene har forskjøvet datoen sin igjen...

Fremdeles står det "ubekreftet" idag som utsendelsesdato fra Komplett, men jeg har ingen forhåpninger om at de skal få noe levert. Netshop har satt siste dag i juli som sin dato. Noen har satt datoen godt ut i august. Ingen nettbutikker tør å love noe sikkert.

 

Er virkelig Asus så inkompetente som dette? Kan jeg forvente like dårlig logistikk hvis jeg må ha den på service f.eks.? Stadig utsatt leveringsdato - det er jo alltid bedre å være ærlig med kunden og si at det tar en måned fremfor å love at det er klar om en uke og så utsette en uke til og en til. Utrolig at norges samlede elektroforhandlere i 2008 ikke får vite når de kan forvente å få en container med varer?!?

 

Mens Asus her ligger godt an til å miste markedet for skolestart, pusher Acer ut sin konkurrent (uten å konfe norsk tastatur en gang) og selger tydeligvis godt. Jeg har aldri likt noe fra Acer, og holder meg unna dem så godt jeg kan. Men hvis datoen for Eee i Norge glipper igjen med et betydelig antall dager avbestiller jeg ordren min og venter til markedet har stabilisert seg. Så får vi se hva jeg velger av merke og leverandør, men leveringstiden fra Asus og de treige SSD'ene nevnt ovenfor i tråden gjør at jeg er blitt veldig skeptisk til dem. Kanskje jeg kjøper fra Hong Kong som alle andre og bare kaster den når den slutter å funke. Eneste grunnen til å kjøpe i Norge er jo garanti/service.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...