Occi Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Link til vg artikkelen som det er referert til over: *clickie* Jeg for min del stoler heller på andre internasjonale nettsteder som kun driver å tester hardware o.l. kontra vg. Uansett så virker det som om Wind er bedre for meg :-) Dessuten manglet artikkelen mye info spør du meg.. Quote: I likhet med blant annet Asus og deres Eee PC 901, er MSI Wind utstyrt med Intels nye, og svært batterivennlige Atom-prosessor Javel? Slenge med ca. hvor lenge batteriet varer osv. burde være veldig vesentlig? :0 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Og hva er egentlig poenget med en slik avstemning? Er det noen som baserer kjøpet sitt på hva folk helt vilkårlig kan "stemme"? Ser ærlig talt ikke poenget i å diskutere avstemningen i det vide og brede....Second that. Jeg kan godt fjerne den helt. Dere som bruker tråden får bestemme hva som skal skje med den. Hvis det blir mye uenigheter kan vi alltids lage en egen tråd for avstemningen så den ikke tar så mye plass her. Lenke til kommentar
Del Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Jeg ser fortsatt ikke hvor vg.no konkluderer, kanskje et nytt link kan være tingen? For sammenligningen mellom de to så hører det nok med til historien at Asus baserer seg på SSD mens MSI baserer seg på tradisjonell harddisk. For min del har MSI så langt priset seg ut ved å bikke 3.500,-, hvis de kommer med linux versjon (som da bør koste under 3.000,- med samme hardware), så blir det straks mer interessant. Ikke fjern den Simen, de fleste av oss synes nok det er interessant å følge med Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Enda lekrere mini-PC Såvidt jeg kan se, så skriver de noe om batteriet... "Vi endte opp med cirka 5,5 timers batteridrift, hvilket er meget bra." (kjeksomanen) Jeg er ikke overbevist om at EEE er den eneste som er verd å vurdere. Men det er vel som med alt annet, noen liker mora, noen liker dattera. Og noen liker sannlig sønnen også... Lenke til kommentar
ventle Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Jeg kan godt fjerne den helt. Dere som bruker tråden får bestemme hva som skal skje med den. Hvis det blir mye uenigheter kan vi alltids lage en egen tråd for avstemningen så den ikke tar så mye plass her. Avstemninger kan være spennende og interresante, men med så uhorvelig mange svaralternativer som det er her, samt at det helt tydelig er flere som svarer "feil", har i hvertfall ikke jeg mye utbytte av resultatene fra denne, så for min del kan den gjerne fjernes... Forslag: legg til enda en avstemning, "skal vi gjøre noe med avstemningen?", alternativer "nei", "skille den ut i egen tråd", "fjerne den helt" (og her må det naturligvis kun være mulig å velge ett alternativ). Ha dette spørsmålet gående en ukes tid, så får vi tro at resultatet som foreligger da er ett godt grunnlag for en demokratisk avgjørelse... - mitt forslag, fra en som ikke har og sannsynligvis ikke kommer til å kjøpe en EEE, men som har fulgt denne tråden med stor interrese HELT fra starten, og lest hver eneste post Lenke til kommentar
Maerl1d Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Den pollen er bare til irritasjon for meg. Jeg blir bare nødt til å bla enda mer for å komme til det jeg har lyst til å lese. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Noen som har skaffet seg en 1000H enda? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Den pollen er bare til irritasjon for meg. Jeg blir bare nødt til å bla enda mer for å komme til det jeg har lyst til å lese. Godt å se at det ikke bare er meg. Avstemminger i diskusjonstråder blir bare surr. Lenke til kommentar
myredyre Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Noen som har skaffet seg en 1000H enda? Har bestilt 1000H fra Clove. Den ble sendt med DHL i går, venter i spenning. Lenke til kommentar
nordgard Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Det som jeg synes er litt irriterende med denne undesøkelsen er at den er for lang. Det tar alt for lang til å bla seg igjennom den, iallefall på min iPhone. Og den dukker opp på hver eneste side. Det har kanskje ikke så mye å si for dere som har vært med siden starten, men skal du forsøke å lese fra starten (som meg), blir den bare irritabelt lang. Jeg går for Rema ideologien (= enkelt og greit) eller at den fjernes. Egentlig, det eneste jeg lurer på med Eee er hvilket opperativsystem folk velger å ha på den. Lenke til kommentar
nordgard Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Har bestilt 1000H fra Clove. Den ble sendt med DHL i går, venter i spenning. Har bestillt en hvit 901 Linux fra Excaliberpc i USA via eBay. De skriver In Stock! - vel.... Ser store fordeler i batterikapasiteten på denne fremfor de tidligere modellene. Samtidig har den beholdt den samme lille størrelsen som 701, men med en kurant skjermoppløsning. Jeg har allerede en ASUS 2920Z 12" og ønsker en lommeutgave, så større er uaktuellt. Asus Eee 901 YouTube videoene til JJKMobile.com gjorde vel også sitt.. Hvor enkelt det er å skifte disk: Montere TouchScreen: Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Sitter å lurer litt på hvilken av disse pc'ene som gir mest ytelse? Mener å ha lest en plass at 900mhz prosessorene egner seg bedre til f.eks spill enn det atom prosessorene gjør? :S Og sånn all in all, hvem av disse nye pcene gir deg mest kraft nå for tiden? tenker da på alt som er av sublaptops atm, ikke kun asus sine modeller, men også wind etc(vet dette kanskje ikke passer helt inn her, men liten vits å lage et nytt emne for et så lite spm ). Da tenker jeg altså ikke på batteritid, men å kunne dratt noen gode klasikker spill på pc'en er jo absolutt ikke noe minus , og definitivt en ok grunn til å "besøke laderen" oftere etter min mening Endret 27. juli 2008 av Dkdaffy Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Jeg er litt keen på en 901 og/eller 1000 med dual-core Atom - og et passende skjermkort Burde ikke være umulig? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Dere som har Eee-pc, hvordan er den ytelsesmessig? Har en vennine som skal ha en enkel skole-pc (surfing, msn, musikk og enkle programmer). Er den rask og responsiv om man kjører msn, hører på musikk og surfer samtidig? Eller blir det mye venting på respons? Vil ikke anbefale hun noe uten å vite for sikkert Jeg ville ikke anbefalt denne maskinen til f.eks. skolebruk hvor man driver mye med skriving. Tastaturet er knøttlite. Jeg skriver på den nå, men det blir mye feiltrykk på tastaturet. Til jobb bruker jeg en vanlig 15" bærbar Dell og EEE dekker ca halvparten av det tastaturet. Jeg har kjøpt 901 som reisevenn med tanke på musikk, film og bildelager/bilderedigering. Okei Hvordan er ytelsen? Blir det mye venting? Lenke til kommentar
nordgard Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Sitter å lurer litt på hvilken av disse pc'ene som gir mest ytelse?Mener å ha lest en plass at 900mhz prosessorene egner seg bedre til f.eks spill enn det atom prosessorene gjør? :S Jeg har ingen egenerfaring ennå dessverre, men har lest alle tester jeg har funnet om 901. Så godt som alle er imponert over hvor mye den yter (innenfor forventningene selvsagt) Dette er selvsagt ikke en spillmaskin, men den kan nok brukes til å spille alle spill som ikke krever hardware langt utover normale maskiner. Her en video hvor man spiller Grand Prix 3 Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Jeg hadde egentlig tenkt til å bestille en MSI Wind, men nå ble jeg lei av ventinga og har bestilt en Asus EEE 1000 på Ebay i steden. Opptil 8 timer batterilevetid virket litt mer fristende enn de 2-3 timene Acer One, EEE 900 og MSI Wind har Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Jeg sitter og sikler på en 901 nå - med touch-skjerm *tenke* Hva sier dere? 1000 eller 901? Fordeler / bakdeler? Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Jeg gikk for 1000 for å få større/bedre tastatur og mer lagringsplass. Den veier jo ca 30% mer enn 901, og er litt større. Finnes touch screen-settet til 10" også, eller er det bare tilgjengelig i 9"? Lenke til kommentar
payneee Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Noen som har skaffet seg en 1000H enda? Har bestilt 1000H fra Clove. Den ble sendt med DHL i går, venter i spenning. Jeg ville heller ha gått for 1000 40GB SSD. Den går for den samme prisen(599$) som 1000h 80gb hdd. Dette er etter min mening den ultimate mini-pcen, passe stor skjerm og et tastatur som er behaglig å bruke samtidig som du har fordelene med SSD. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Foreløpig ligger det kun ute for 7" og 8.9" - på eBay hvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå