djchange Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 JKK har gjennomført en test av skrive/lesehastighet på minnemodulene i 901 12G (4+8), 900 20G (4+16) og 900 16G (16). De fleste vet at Asus putter to forskjellige minnemoduler i mange Eee-modeller, en som er rask hvor OS'et ligger og en som er noe tregere (+billigere). Den nye 900 16G med kun en PCI-e 16GB-modul blir slaktet, "super slow" iflg. JKK. Lenke til kommentar
j0rn Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 dere som bestilte fra clover.co.uk, måtte dere betale toll/moms? Lenke til kommentar
Del Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Den nye 900 16G med kun en PCI-e 16GB-modul blir slaktet, "super slow" iflg. JKK.Les tallene, han overdriver. Forskjellen er der, men den er på langt nær så dramatisk. Naturligvis er ikke dette morsomt for windowsbrukere som fort må installere applikasjoner på den utvidete disken, men for linuxbrukere som vil ha plass til alt av applikasjoner på den raske delen, så betyr det stort sett ingenting (spiller ikk noen rolle om filmen, sangen eller dokumentet lastes opp i minnet noe tregere, den vil uansett starte umiddelbart og hastigheten er mer enn nok til å fore maskinen med HD-materiale. Endret 20. juli 2008 av Del Lenke til kommentar
djchange Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Når 900 16G kun leveres med en (1) stykk PCI-e modul, kun den trege lagringsenheten, så har man ikke valget til å legge OS'et på noe raskere modul slik som på de andre Eee-modellene med to moduler (en rask på 4GB og en tregere på 8/16GB). Det er jo ikke akkurat en ren overdrivelse hvis man sammenligner tallene på 4GB-modulen på 900 og 16GB-modulen på 900 16G. Lenke til kommentar
Del Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 OK, det fikk jeg ikke med meg. Ser ut som lesehastigheten er fullt på høyde, men skrivehastigheten varierer mellom halvparten og en tredjedel av 4GB disken. Litt vanskelig å se hva dette vil bety på linux, lesehastigheten er jo normalt det viktigste. Skulle gjeren hatt begge mellom hendene og testet litt, prismessig kan jo nykomlingen være interessant. Lenke til kommentar
djchange Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Hvis man ikke trenger de fordelene/bakdelene den 16GB-modulen på 900 16G gir ift. en med en HDD, så kan man jo i steden kjøpe 900 m/30GB HDD mtp. lagringskapasitet og pris. Lenke til kommentar
j0rn Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) dere som bestilte fra clover.co.uk, måtte dere betale toll/moms? spørsmål 2: hva får man med av tilbehør (bæreveske etc.)? edit: spørsmål 3: Noen som vet om clove.co.uk har den sorte 901 linux på lager? Hvor får jeg kjøpt strømadapter/kabel som passer i norge? Endret 20. juli 2008 av j0rn Lenke til kommentar
asicman Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Er det noen som vet når EEE 901 Linux/20GB kommer til Norge? Det ser ut som om den ikke kommer på lager i USA og England før slutten av august og kanskje det er like greit å vente til den kommer hit... Endret 21. juli 2008 av asicman Lenke til kommentar
asicman Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Hvor får jeg kjøpt strømadapter/kabel som passer i norge? Du trenger bare en slik som vist her Lenke til kommentar
indahla Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 dere som bestilte fra clover.co.uk, måtte dere betale toll/moms? spørsmål 2: hva får man med av tilbehør (bæreveske etc.)? edit: spørsmål 3: Noen som vet om clove.co.uk har den sorte 901 linux på lager? Hvor får jeg kjøpt strømadapter/kabel som passer i norge? 1) Moms: har ikke fått regning fra DHL enda, men regner med den kommer. 2) Ja, det følger med et futeral til PC'en. Ellers bare strømkabel og et pusseskinn. 3) Aner ikke. En kjapp telefon til de svarer på det spørsmålet. Lenke til kommentar
j0rn Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Dear Jorn, we do not currently have the EEE 901 Linux version in stock. We are expecting them to arrive mid August. However, we will have the Windows XP version of the 901 in stock from Thursday. Many Thanks Regards Sales Team Clove Technology www.clove.co.uk Lenke til kommentar
Del Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 :!: , kan det tenkes at noen overvurderte hvor god XP versjonen ville selge i forhold til linux? Lenke til kommentar
asicman Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 :!: , kan det tenkes at noen overvurderte hvor god XP versjonen ville selge i forhold til linux? Det er mulig det. Det er mange spekulasjoner på nettstedene. Noen mener at Microsoft har betalt for å produsere mange XP versjoner. Noen sier at Linux versjonene sitter i tollen i San Fransisco (burde ikke ha noe å si for maskiner til U.K.). Andre sier at Intel ikke kan levere nok Atom processorer. Lenke til kommentar
Androish Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Kan noen bekrefte/avkrefte at det er 16gb modellen(med treg ssd) som kommer til norge, og ikke 20 gb(4+16gb) som kommer til Norge? Fant nettopp en svenske som hevdet at det var kun 16gb som kommer ut i norden, og når du ser på overskriftene på nettbutikkene så stemmer jo egentlig det.... blir virkelig skuffa om det er 16gb modellen som kommer... den har veldig treg ssd disk Lenke til kommentar
Kalamdrar Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg lurer på det samme som Androish, har forhåndsbestilt fra Netshop, og er nå veldig i tvil om jeg bare skal kanselere og bestille en fra United States of the USA. Tallene på testen til JKK er urovekkende, og skremmer meg egentlig! Lenke til kommentar
Guahtdim Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Dere som har Eee-pc, hvordan er den ytelsesmessig? Har en vennine som skal ha en enkel skole-pc (surfing, msn, musikk og enkle programmer). Er den rask og responsiv om man kjører msn, hører på musikk og surfer samtidig? Eller blir det mye venting på respons? Vil ikke anbefale hun noe uten å vite for sikkert Jeg ville ikke anbefalt denne maskinen til f.eks. skolebruk hvor man driver mye med skriving. Tastaturet er knøttlite. Jeg skriver på den nå, men det blir mye feiltrykk på tastaturet. Til jobb bruker jeg en vanlig 15" bærbar Dell og EEE dekker ca halvparten av det tastaturet. Jeg har kjøpt 901 som reisevenn med tanke på musikk, film og bildelager/bilderedigering. Endret 22. juli 2008 av SjitHue Lenke til kommentar
asicman Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg lurer på det samme som Androish, har forhåndsbestilt fra Netshop, og er nå veldig i tvil om jeg bare skal kanselere og bestille en fra United States of the USA. Jeg finner ingen 901 på netshop.no, kun 900 modellen. Jeg kontaktet Komplett og de hadde ingen informasjon om når ASUS EEE 901/Linux kom til Norge. Noen som vet? Lenke til kommentar
Kalamdrar Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Ah, gikk kanskje ikke frem på posten min at jeg mente 900 modellen, får vel bare investere i et kjapt 16gb SDHC kort og kjøre de tunge programmene derfra, samt kjøre filmer fra ekstern disk. 2500,- er jo ikke akkurat mye peng, og regner med at maskinen er fullt brukbar. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg håper på det samme som deg Kalamdrar. 2500 for en laptop er liksom ikke så mye penger, satser på at den holder til musikk surfe på nettet, og se en film i ny og ne Lenke til kommentar
Androish Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 fremdeles så vill det være tyngre for operativsystemet å bli kjørt på den trege 16gb disken, og win xp vill iallefall lugge etter det jeg har hørt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå