Holmgang Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Yey, har endelig fått min Asus EEE 1000H Er utrolig digg Har oppgradert til 320 gb hdd, 2 gb ram og installert Vista Lenke til kommentar
djchange Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Flott. Kan du si litt mer om selve maskinen. Kvalitet på kabinett og tastatur, ytelse med ditt oppsett i Vista, strømforbruk, hvordan er det å bruke skjermen ute i sollys (ser man noe på skjermen), osv. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) Hvor får man tak i en Asus Eee PC 901 20gb Linux nå? Jeg fant en på ebay men har aldri bestilt derifra.. Clove.co.uk har kun de med Windows på for tiden. Står available late July på de med Linux.. Fant en bruker på eBay som var lokalisert i Hong Kong. Utsalgsprisen var på 655$ US. Så står det shipping cost på 60$. Hvordan blir den endelig prisen i Norge da? Blir det ikke skatt/mombs el.l. i tillegg? Endret 15. juli 2008 av kjeksomanen Lenke til kommentar
indahla Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Da har jeg bestilt en 901 fra Clove. Levering med DHL skal også ta kun 1-2 dager. Så får vi se hvor lang tid tollen bruker. Det er vel det som tar lengst tid... Bestilte på fredag, Clove sendte mandag, levering til meg idag =) Fra DHL: July 15, 2008 11:32 Oslo - Norway With delivery courier Lenke til kommentar
Thoma_S Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) Du er heldig.. Jeg bestilte på fredag.. ventet mandag, ventet i dag.. Den er ennå ikke sendt. Det er en sort 901.. hmmm . står bare pending.. (Det hører med til hitorien at jeg bestilte linux, men endret den på mandag morgen, og fikk bekreftet at de skulle sende meg XP versjonen asap.. Dette fikk jeg mandag ettermiddag) Endret 15. juli 2008 av Thoma_S Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Hvor får man tak i en Asus Eee PC 901 20gb Linux nå? Jeg fant en på ebay men har aldri bestilt derifra.. Clove.co.uk har kun de med Windows på for tiden. Står available late July på de med Linux.. Fant en bruker på eBay som var lokalisert i Hong Kong. Utsalgsprisen var på 655$ US. Så står det shipping cost på 60$. Hvordan blir den endelig prisen i Norge da? Blir det ikke skatt/mombs el.l. i tillegg? Da blir prisen ca 3632,- + moms =4540,- hvis du ikke slipper unna momsen da. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Hvor får man tak i en Asus Eee PC 901 20gb Linux nå? Jeg fant en på ebay men har aldri bestilt derifra.. Clove.co.uk har kun de med Windows på for tiden. Står available late July på de med Linux.. Fant en bruker på eBay som var lokalisert i Hong Kong. Utsalgsprisen var på 655$ US. Så står det shipping cost på 60$. Hvordan blir den endelig prisen i Norge da? Blir det ikke skatt/mombs el.l. i tillegg? Da blir prisen ca 3632,- + moms =4540,- hvis du ikke slipper unna momsen da. Jeg har nå bestilt fra en annen, utgiftene ble slik: $599.99 per item + $54.99 shipping/handling ----- = $654.98 = Total Stod at det ble ca. 3400,- på paypal. Selv om det er for mye akkurat etter kursen når jeg sjekket når jeg kjøpte. Men den går kanskje etter når den ble lagt ut. Jeg aner ikke. Uansett. Blir det allikevel nesten +1000,- i moms? Jeg overlever det nok men det hørtes mye ut. Jeg hørte også at det ikke var moms på ting som kostet over $200. Er det sant? :| Mye rar info ute å går her.. Lenke til kommentar
Maerl1d Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 200 kr er grensa.. Men det er jo alltid mulig å prøve å lure tollerne.. ;D Lenke til kommentar
Occi Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) Det er ikke noe alternativ :b Men hva mener du egentlig med 200kr? Er det at det er ikke avgift på 200kr og under? Men noen som kan fortelle meg hvordan det med avgiftene organiseres? Blir varen først sendt til tollen, så videre til meg med regning? If so tar det vel lengre tid? :\ Aner ikke hvordan det fungerer pga. folk sier så mye forskjellig her på forumet. Endret 15. juli 2008 av kjeksomanen Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) Det er ikke noe alternativ :b Men hva mener du egentlig med 200kr? Er det at det er ikke avgift på 200kr og under? Men noen som kan fortelle meg hvordan det med avgiftene organiseres? Blir varen først sendt til tollen, så videre til meg med regning? If so tar det vel lengre tid? :\ Aner ikke hvordan det fungerer pga. folk sier så mye forskjellig her på forumet. For å oppsummere: Alt som koster over kr 200 skal det betales moms av. Momsen er fortiden 25% Betaling av momsen skjer litt forskjellig avhengig av hvilken transportør som gjør fortollingen for deg. Posten tar 200 kr for å gjøre det, og du betaler i skranken når du henter pakken. Dersom du ikke har gitt de fullmakt til å fortolle for deg før, så sender de deg en lapp i posten som du må skrive under og sende tilbake til dem, før fortollingen blir foretatt. (les mer her http://www.posten.no/Portal/ProdukterTjene...nalforside.htm) DHL og andre, sender deg regning i etterkant. Så hvis prisen ble 3400 på paypal (de legger på 3% i fee for transaksjonen) Så koster maskinen 3400 + moms = 4250 + 196 i fortollingsgebyr = 4446,- Det er 2000,- dyrere enn modell 900 fra komplett det gitt.... Endret 15. juli 2008 av bzzlink Lenke til kommentar
ventle Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) kort oppsummert: - varer med verdi under 200 kroner (frakt ikke medregnet) skal det ikke betales moms på - varer med verdi under 1000 kroner, sendt som gave (fortsatt ikke medregnet frakt) skal det ikke betales moms på - kommer varen over disse to verdiene skal det betales moms på både varens verdi og fraktkostnadene - hvis varen sendes med posten vil du motta den som postoppkrav, og ikke få den utlevert før du har betalt momsen + postens avgift (kr 97 for varer med verdi 200 - 1000 kr, kr 197 for varer med verdi over 1000 kroner) - hvis varen sendes med bud/speditørfirma vil du få regning på moms i etterkant. Vanligvis tar disse også en avgift på momsbetalingen. edit - bzzlink kom meg i forkjøpet, men jeg har ett par korrigeringer Endret 15. juli 2008 av ventle Lenke til kommentar
akvario2 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Bestilte meg en fra http://www.finn.no/finn/store/object?finnkode=14122430 Han hadde 17 på lager i formiddag da jeg snakket med han Da har jeg kanskje en Eee i løpet av uka.. Lenke til kommentar
Androish Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Kunne du ikke vente 8 dager og få norsk tastatur, garanti og 700 kr billigere? Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Ser ut til at det kan bli litt Eee pc's i de konvensjonelle butikkene fremover også... http://www.digi.no/php/art.php?id=779785 Dette kan godt bli inngangsporten for Asus inn på konsumentmarkedet, og konkurrere litt med HP og Dell her i Norge, sånt liker jeg. Og ikke dumt å få vist frem linux litt mer heller Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 hmm, expert. kanskje jeg kan kjøpe meg en eeepc ganske så lokalt snart da... men prisen blir nok en smule stivere den en skulle ønske er jeg redd... Lenke til kommentar
Occi Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Ouch. Ble litt dyrere enn jeg hadde forventet det gitt.. Jaja. Man lærer som man feiler. Lenke til kommentar
ØysteinT Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Funderte på å kjøpe en 901 fra England, men fant ut at det ikke var verdt det å legge ut 12-1500kr mer i forhold til en 900 i neste uke (trolig). Kansellerte min Aspire One ordre fordi den stadigvekk blir dyttet bakover, og jeg vil ha en maskin før ferien min i begynnelsen av august. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Er litt kinkig det med at det koster veldig mye mer å få tak i en 901 per dags dato iforhold til en 900 :\ Og på clove.co.uk har de XP versjonen men ikke Linuxen.. Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Flott.Kan du si litt mer om selve maskinen. Kvalitet på kabinett og tastatur, ytelse med ditt oppsett i Vista, strømforbruk, hvordan er det å bruke skjermen ute i sollys (ser man noe på skjermen), osv. Det er en veldig god kvalitetsfølelse på kabinettet, og tastene synes jeg er veldig gode. Systemet går ikke uber fort, men ganske rask vil jeg si den er. Fant drivere på disk som fulgte med til Vista, det eneste jeg ikke skjønner er lydvolumknappene. Når jeg trykker på de vises det på skjermen at lyden går opp og ned, men lyden forblir hvordan den er. jeg må altså i windows å styre lydvolumet. Batteritiden virker veldig bra, har ikke gått tom en eneste gang da jeg har kjørt til hytten og sittet på fergen osv. Sol har det ikke vært siden jeg fikk den, men skjermen er matt og jeg ser ingen ting av refleksjoner o.l. Lenke til kommentar
Vikebu Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Min nye asus er på plass med ferdig installert engelsk xp.Byttet ut minne med ganske fort med 1GB.Ble kvikkere.Undres på om en norsk xp kan brukes .finner ikke spørsmål tegn(!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå