Gå til innhold

Asus EEE tråden

Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med den reelle prisen så må den bli fortollet, du må altså betale en avgift fordi varen overstiger enten maks verdi for gave (om den er merket som det) eller 200 kroner om den ikke er merket som gave.

Avgiften beregnes ut fra varens verdi/kjøpssum.

Lenke til kommentar

Fortolling kan ta lang tid uansett, særlig nå som det er sommer og ferietid. Nå har de hatt min pc liggende siden mandag og det ser ikke ut til at den kommer denne uken. Irriterende siden jeg drar på ferie neste uke og hadde tenkt å ha den med.

Edit: Etter å ha gravet litt så ser det ut som om Taiwan ikke er så lurt å handle fra i motsetning til Singapor siden vi har handelsavtale med sistnevnte. En slik handelsavtale gjør sikkert sitt til at ting går fortere i tollen.

Endret av SjitHue
Lenke til kommentar
Jeg har bestilt 667 mhz :O 1000H btw

Veldig godt valg!

Hvordan det? Eller var det ironi?

EDIT: Jeg har planer om å installere XP Pro Norsk når jeg får den. Men driver, hvor finner jeg de? (har funnet intel sine, men f.eks webcamet?)

Nei. Var ikke ironi. Har testet denne, og ble meget fornøyd! Har planer om å skaffe en slik selv. PS: det er jo windows xp lagt inn på den.

Lenke til kommentar
Jeg har bestilt 667 mhz :O 1000H btw

Veldig godt valg!

Hvordan det? Eller var det ironi?

EDIT: Jeg har planer om å installere XP Pro Norsk når jeg får den. Men driver, hvor finner jeg de? (har funnet intel sine, men f.eks webcamet?)

Nei. Var ikke ironi. Har testet denne, og ble meget fornøyd! Har planer om å skaffe en slik selv. PS: det er jo windows xp lagt inn på den.

Ja, men jeg vil helst ha norsk, og jeg har uansett bestilt en 320 gb som jeg skal bruke, og da må jeg uansett installere os på nytt :)

Lenke til kommentar

Jeg bestilte en 900.

Jeg spørte de pent om de kunne sette ned verdien og merke pakken med "Replacement". så det ser ut som en serviceretur.

Å det gjorde de gitt:)

DHL Express fra england til norge tar vel ikke lange tiden heller, og siden jeg bort på østlandet får jeg den nok lørdag eller senest mandag.

Den er i danmark nå..dhl sin fraktgang går jo hele natta å!

Lenke til kommentar

Etter enda litt graving så fant jeg ut at Posten tar seg av EMS og fikk ut denne

10.07.08 17.01 VIDERESENDT TIL MOTTAKER 2061 GARDERMOEN

07.07.08 08.56 TIL TOLLVURDERING 2061 GARDERMOEN

07.07.08 08.56 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 2061 GARDERMOEN

05.07.08 08.24 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

Da håper jeg virkelig at denne kommer inn før kl.1500 imorgen.

Leddet som bruker lengst tid er faktisk folkene ute på Gardermoen...

Lenke til kommentar
Etter enda litt graving så fant jeg ut at Posten tar seg av EMS og fikk ut denne

10.07.08 17.01 VIDERESENDT TIL MOTTAKER 2061 GARDERMOEN

07.07.08 08.56 TIL TOLLVURDERING 2061 GARDERMOEN

07.07.08 08.56 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 2061 GARDERMOEN

05.07.08 08.24 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

Da håper jeg virkelig at denne kommer inn før kl.1500 imorgen.

Leddet som bruker lengst tid er faktisk folkene ute på Gardermoen...

vanlig det. husker jeg bestilte meg noen bøker fra england. tok like lang tid og kostet like mye i porto som å få dem sendt fra oslo. postvesent er i landet er på bærtur...

Lenke til kommentar
Int'l shipment release

Står det når jeg tracker den, location er gardermoen.

Har jeg sluppet tollen? :D

Vel det er ikke toll på elektronikk, da den norske produksjonen som eventuelt måtte beskyttes er lite eller ingen, desuten er toll problematisk i globaliseringen og dermed er det stort sett bare matvarer som har dette i dag. Du slipper nok neppe unna å betale moms da denne maskinen er verdt mer enn 200 kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...