ventle Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Det er da her snakk om Pentium M ULV, og må ikke forveksles med Celeron M'en som satt i første generasons Asus EEE... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Atom'en på 1,6ghz er så vidt bedre enn forrige generasjon ULV på 1ghz ellerno.. Den er ca 2-10 ganger bedre .. .. på effektforbruk. Det er det som er hovedpoenget med den. Ytelsen er nesten på nivå med en Pentium M (enkeltkjerne) på samme klokkefrekvens. Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Noen som har bestilt fra taiwan eller kina? Litt OT: Er det skadelig for pcen og sitte ute i solen med den? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Litt OT: Er det skadelig for pcen og sitte ute i solen med den? Bare unngå at den overopphetes. Kjenn på den og sett den i skyggen når den føles ubehagelig varm. Plasten kan kanskje misfarges av UV-lyset på lang sikt. Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Ok:) På 1000h, går det ann å bytte harddisken? Har nemlig tenkt å sette inn 320 gb;) Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 På 1000h, går det ann å bytte harddisken? Har nemlig tenkt å sette inn 320 gb;) Ser slik ut. Litt fram og tilbake om folk mener det er 1,8" eller 2,5" som sitter i den, men en liten test jeg fant viste en 2,5" så da er det fritt frem. Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Supert! Hva er så bra med n-draft kort? Og kan jeg bytte til ssd senere hvis jeg kjøper 1000h? Eller har de forskjellig tilkobling? Edit: er det mulig å kjøpe nye knapper til tastaturet senere? Hvis jeg vil bytte til norsk senere:) Endret 4. juli 2008 av vhordnes Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Mener å ha lest at n-draft er 8-10 ganger raskeren enn valig wifi standard, men mulig det er feil.. Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Hei Mulig dette er besvart tidligere. Er for øyeblikket i Singapore å jobber, reiser MYE i jobb sammenheng, ca 200dager i året. Har alltid med med jobb pcen, 15" murstein, men pga IT avtale med jobben så er det forbud mot å installere MSN og Skype. Hittil har eg brukt Linux installert på ekstern harddisk noe som fungere greit. Men var innom Sim Ling Square i Singapore i dag, og snublet over Asus Eee med 7" skjerm og 4gb med kamera, engelsk tastatur. ca 1350kr. noe som ikke er all verden av penger.... Men har et par spørsmål: Er det mulig å bruke en blåtann dongle og en blåtann håndsfri for Skype ringing i Linux? Trur dette skal vere mulig i XP... Forventet batteri tid? Finnes det forskjellige størrelser? Bruker denne "standard" Asus power supply. (slipper da å ta med bare en på tur) Hvo mye plass er ledig i Linux for lagring? MVH Meanbean @ Singapore Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Og kan en få Huawei (ikkje helt stø i hvordan det skrives) 3g modem (USB) til å fungere i Linux? Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Da var 901 med 20GB, bestilt. Kostnad, 3560 inkl frakt. Så får vi se om den kommer etter hvert. Hadde 701 tidligere, så er spent på hvordan 901 er i bruk i forhold. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 På ebay du kjøpte den? Hva slags tastatur? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Er i Gøteborg noen dager, og det går rykter om at EEE finnes her. Noen grunn til ikke å kjøpe med seg en hjem? Frister veldig.... Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Jeg har bestilt 1000h:-d i tillegg 1 gb ram og en 320 gb hdd:-d med engelsk og kinesisk tastatur. Tror dere det er mulig å kontakte Asus senere og spørre om jeg kan få et norsk tastatur? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Og kan en få Huawei (ikkje helt stø i hvordan det skrives) 3g modem (USB) til å fungere i Linux? Har ikke testet det selv, men har fått det bekreftet av flere personer at det fungerer. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Er i Gøteborg noen dager, og det går rykter om at EEE finnes her. Noen grunn til ikke å kjøpe med seg en hjem? Frister veldig.... Har du funnet den? Hvilken modell? Pris? Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Etter litt frem og tilbake slo eg til å kjøpte en Eee 900 20gb hvit. Sim Ling Square i Singapore. 798SD = ca 3000kr. Engelsk tastatur. Kjøpte i samme slengen en bitte liten USB blåtann modul og en Jabra JX10 serie 2 blåtann headsett. Da eg ble litt for forbannet på Xandros-en så mekket eg inn Eee Ubuntu. Alt fungerete direkte, laget USB live cd og bootet fra den. testet å overføre filer fra Nokia 5500 går smerte fritt. Målet er å få Jabra-en til å fungere i Skype. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Er i Gøteborg noen dager, og det går rykter om at EEE finnes her. Noen grunn til ikke å kjøpe med seg en hjem? Frister veldig.... Har du funnet den? Hvilken modell? Pris? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=352376 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Jeg har bestilt 1000h:-d i tillegg 1 gb ram og en 320 gb hdd:-d med engelsk og kinesisk tastatur. Tror dere det er mulig å kontakte Asus senere og spørre om jeg kan få et norsk tastatur? Er vel ikke umulig det men Asus kundeservice er ikke den beste, du må også regne med å betale en del for tastaturet regner jeg med, sikkert 500,- ++ Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 til de større maskinene Asus solgte som byggesett (15557-1559) før, kostet de 180kr.... Bare å sende en mail til PS data eller hva de heter nå, å høre om de tar inn til Eee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå