Gå til innhold

Asus EEE tråden

Cursio

Anbefalte innlegg

Har eit spørsmål.

Skal kjøpe meg ei mus (og eventuellt tastatur) til denne masinen når eg får den. Gitt at det er Xandros på den, noko eg har tenkt å bruke så lurer eg på om eg kan forvente at alle USB-mus/tastatur fungerer på den?

Eller må eg finne visse modeller som virker i linux? Tips?

NewShuttle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har eit spørsmål.

Skal kjøpe meg ei mus (og eventuellt tastatur) til denne masinen når eg får den. Gitt at det er Xandros på den, noko eg har tenkt å bruke så lurer eg på om eg kan forvente at alle USB-mus/tastatur fungerer på den?

Eller må eg finne visse modeller som virker i linux? Tips?

NewShuttle

nei, jeg vil bli overrasket om ikke en usb mus vil funke i linux. men har du 18 knapper så er det ikke såsikkert alle de funker, men høyre og venstre knapp skal det nok litt til for at ikke funker. linux har mye bedre støtte enn folk generelt trur.

logitech har alltid vært en sikker vinner for meg.

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar

Jeg har selv lyst på en trådløs mus med en usb-mottaker like liten som Logitech VX nano sin, slik at pluggen kan stå i selv om PC-en skal transporteres! Jeg vil helst ha en helt hvit mus for å matche PC-en ellers, noen forslag?

Det skal være en surfemus, så det kan godt være billige greier... ;)

Btw, nå koster det bare 450 kr å få 3 ganger mer plass på PC-en! SDHC minnekort

Lenke til kommentar

Den skal vurderes, ikke dum med tanke på å surfe litt når man løper om kring, høre litt musikk da man er rundt om kring på ferie, kanskje en film i ny og ne.. Bruke den i bilen kanskje ?

Da gjelder det bare å få spart opp litt penger og vente litt til den kommer til Norge for min del..

Bærbare jeg har nå veier 3,7 kilo og har baterikapasitet på 2 minutter max :p

Godt alternativ EEE da den er utrolig liten og lett..

Lenke til kommentar
Var det slik at den 4G surf versjonen ikke kunne settes mer RAM inn i ?

Denne frister skikkelig!

Det står jo i annonsen under "Questions from other members".

Q:can you add 1 OR 2 GO MEMORY THANKS CAN YOU ALSO PUT IN WINDOWS XP ?

A:Yes. I can install 1gb (+us40 ) 2gb (+us 80) dram for you.

Lenke til kommentar

Heisann!

Da har jeg akkurat bestilt meg en Eee, jeg også!

Etter en lang vurdering, endte jeg ved å bestille fra en selger på QXL.

Ja, det ble veldig mye dyrere enn jeg måtte ha betalt for en fra Taiwan/USA, men jeg har ikke mye til overs for PayPal, og både kommunikasjonen og leveringstiden vil sannsynlvis være bedre fra denne norske selgeren. Uansett, gleder meg helt sinnsykt til jeg får den.

Noen som har noen konkrete anbefalinger på 8GB SD-kort?

Lenke til kommentar
Heisann!

Da har jeg akkurat bestilt meg en Eee, jeg også!

Etter en lang vurdering, endte jeg ved å bestille fra en selger på QXL.

Ja, det ble veldig mye dyrere enn jeg måtte ha betalt for en fra Taiwan/USA, men jeg har ikke mye til overs for PayPal, og både kommunikasjonen og leveringstiden vil sannsynlvis være bedre fra denne norske selgeren. Uansett, gleder meg helt sinnsykt til jeg får den.

Noen som har noen konkrete anbefalinger på 8GB SD-kort?

Gratulerer!

Jeg synes dette var lovlig dyrt, utsalgspris på denne er rett over 2000 kr! Personlig har jeg aldri hatt noen negative erfaringer med PayPal, og pakken blir sendt via EMS (ekspress), to dager etter jeg bestilte den, var den i Oslo! Så det norske postsystemet har allerede brukt lengre tid å sende pakken til meg en den internasjonale tiden.

Andre kom også med positive erfaringer med å bestille fra Taiwan, og prisen fristet veldig!

Jeg har ikke erfaringer med dette kortet, men jeg bestilte selv et Twinmos SDHC 8GB kort, som jeg anbefalte lenger oppe på siden. Dette er et klasse 6 kort, som spesifiserer at det må ha en lese / skrivehastighet over 6mb/s, noe som er ganske bra til å være et minnekort!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...