Del Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Gi nå f. i hva slags operativsystem folk vil kjøre på sin kjære eee!? En kan sikkert få en av de mange distroene til å kjøre bra på maskinen, men det krever relativt mye tweaking. XP bare fungerer det. I tillegg opplever jeg maskinen som raskere... Visst folk vil kjøre XP, så er det deres sak. Folk er i stand til å ta konklusjoner selv, basert på erfaringer. her har vi et kremeksempel på den type poster jeg har sett meg lei av. La meg forsøke å gi deg litt perspektiv. Ifølge tråden her er det flere lesere av tråden som kjører linux enn det er som kjører XP på sin eeepc. Når vi nå så at enkelte personer tilbrakte hele forrige natt på å brekke inn XP på sin, så må det være lov å spørre hvorfor. Om ikke annet for å få belyst problemer med linux slik at vi kan hjelpe alle de som tross alt bruker linux på sin. Synes du det er på sin plass i en tråd som denne? Lenke til kommentar
djchange Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Asus har åpenbart glemt konseptbeskrivelsen de ga for Eee i fjor høst. Liten, billig og enkel å bruke for folk flest. Den forventede 649USD prisen på Eee 901 (den Intel Atom-baserte 8.9"), er helt bak mål. Det nye 901-designet er heller ikke særlig lekkert imo. Nei, blir nok brått en MSI Wind 10" som oppgradering fra Eee 701 4G på meg :> Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 må si jeg liker designet på 901. men prisen var stiv ja. men det kan kanskje ha noe med atom å gjøre? leser forøvrig at 901 også vil ha bluetooth pr default, jaggu på tide! Lenke til kommentar
ventle Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 skulle ikke Atom forventes å være billigere enn Celeron'en? (prosessoren altså, ikke hele 901'en) Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) pokker om jeg veit... men mistenker celeron for å ha vært ektra billig siste tiden pga lagertømming eller noe i den dur... Endret 16. mai 2008 av hobgoblin Lenke til kommentar
djchange Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Litt synd at Microstar sin Wind 8.9" og 10" ikke kommer med SSD med det første, med det hadde den vært totalt overlegen Eee på alle områder (hvertfall ut i fra det man kan lese og se i diverse (p)reviews til nå). Og som sitt Linux-alibi har de også valgt en litt mer "vanlig" variant enn det ASUSTeK gjorde med Xandros. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Da er en EEE på vei til meg også, gleder meg! Lenke til kommentar
LasVeggis Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Jeg vurderer å bestille denne ram brikken. Fungerer den med Eee 900? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Er det ikke 1GB i den maskinen fra før da? Såvidt jeg vet er det bare plass til én brikke.. så da er det vel lurere å kjøpe en på 2GB isteden? Lenke til kommentar
LasVeggis Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Nei, er ikke det 2 slots? Endret 17. mai 2008 av LasVeggis Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Hm, mulig jeg har sett feil da.. mener jeg leste at det bare var én (men har ikke fått min EEE enda, så har jo ikke fått sjekket det) Lenke til kommentar
LasVeggis Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Jeg skrur likegodt opp og sjekker nå Endret 17. mai 2008 av LasVeggis Lenke til kommentar
n00ky Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Nei, er ikke det 2 slots? Er iallefall det på 701.. Det var det iallefall ikke på min 701 Lenke til kommentar
LasVeggis Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Høh? Da må jeg ha gått glipp av noe :O Men forresten, er det bare jeg som sliter med space knappen på Eee 900? Den reagerer kun når jeg trykker i midten. Reagerer ikke i hele tatt på venstre eller høgre side.. EDIT: oops, var nok bare jeg som hadde sett feil.. Er bare 1 ram slot.. Endret 17. mai 2008 av LasVeggis Lenke til kommentar
stclem Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 samme greia med space hos meg, og har to maskiner. Lenke til kommentar
stclem Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 passer denne? http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=45481 Lenke til kommentar
LasVeggis Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Jepp, Eee bruker SODIMM DDR2. Se hva jeg fant: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=19523 Skal man liksom bare dytte space knappen sakte opp? Skjønte ikke helt hva fyren mente.. Lenke til kommentar
stclem Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 skjønte det slik at man skulle ta av knappen og gjøre den litt tykkere på midten. klipte opp fire tynne små biter gaffa teip og klistrert de på midten oppå hverandre. Slik at den blir tykkere på midten. Satt tastet på plass igjen og det funker som bare det nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå