Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Redusert, fikk du noe mva påslag eller ?

 

Spent på min pakke jeg altså. Ligger fortsatt i tollen, men er vel ikke unormalt at den ligger til behandling der et døgn eller mer. Ikke etter en slik langhelg i allefall. Er vel neppe så mange på jobb der i helgene men flyene kommer vel inn med pakker for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå viser det seg at booting på original XP installasjons CD heller ikke funker. Lurer på om det er fordi spilleren er koblet til med usb..

Etter at installasjonsprogrammet har kopiert filer og drivere til minne, så blir skjermen svart, dvd-brenneren lager en typisk re-boot lyd og jeg får en blåskjerm som sier jeg må sjekke min hardware..

Også i biosen så dukker dvd-brenneren opp som generic usb drive ca 8 av 10 ganger jeg restarter. Noen få ganger blir den registrert som Sony DVD-R/W-etterellerannet, og DA får jeg lov til å boote på CDen. Så jeg er redd for at DVD-brenneren "blir" generic underveis i installasjonen..

 

Har samme problem når jeg skal installere xp home, men når jeg installerer pro så går det fint. Får foresten til å installere home på en 4g sudr uten problemer... skjønner ikke helt hvorfor men det funker.

Lenke til kommentar
Redusert, fikk du noe mva påslag eller ?

 

Spent på min pakke jeg altså. Ligger fortsatt i tollen, men er vel ikke unormalt at den ligger til behandling der et døgn eller mer. Ikke etter en slik langhelg i allefall. Er vel neppe så mange på jobb der i helgene men flyene kommer vel inn med pakker for det.

 

Måtte betale 108,- i moms. Men det er ikke så mye så det gikk greit :)

Lenke til kommentar
Funker ikke Windows XP Home på Eee 900? :O

 

joda, men får bare ikke til å installere det.

 

Installerer på EEE 4g surf og bruker TrueImage til å lage backup på minnekort. Bruker så TrueImage igjen til å hente opp backup fra minnekortet til EEE 900.

 

Da virker det hos meg.

Lenke til kommentar
Hva maa til for aa innstalere XP paa Eee 900? Pr0vde nettopp aa innstalere XP Professional, men da fikk jeg bare BSOD. Maa jeg bruke minnekort eller noe?

 

Personlig brukte jeg en ekstern DVD-spiller over USB. Det eneste jeg endret i bios var boot-rekkefølge + satte operativystemvalget til install istedenfor finished.

 

Deretter var det bare tut og kjør. Når du kommer til skjermen for å velge harddisk slettet jeg alle partisjoner og opprettet nye som jeg deretter formaterte til NTFS. Installerte så på den minste SSD'en.

 

SSD'ene på EEE er etter hva jeg vet SATA-basert. Om du har en gammel XP-cd kan kanskje det være grunnen til problemer? Prøv evt. å slipstreame inn nyeste servicepack?

Lenke til kommentar
Hva maa til for aa innstalere XP paa Eee 900? Pr0vde nettopp aa innstalere XP Professional, men da fikk jeg bare BSOD. Maa jeg bruke minnekort eller noe?

 

Personlig brukte jeg en ekstern DVD-spiller over USB. Det eneste jeg endret i bios var boot-rekkefølge + satte operativystemvalget til install istedenfor finished.

 

Deretter var det bare tut og kjør. Når du kommer til skjermen for å velge harddisk slettet jeg alle partisjoner og opprettet nye som jeg deretter formaterte til NTFS. Installerte så på den minste SSD'en.

 

SSD'ene på EEE er etter hva jeg vet SATA-basert. Om du har en gammel XP-cd kan kanskje det være grunnen til problemer? Prøv evt. å slipstreame inn nyeste servicepack?

Slettet du alle? Inkludert BIOS og den på 8mb eller noe?

Jeg prøvde å bare slette de to øverste partisjonene, og når jeg var ferdig å innstalere XP, kommer det bare opp N ett eller annet FILE IS MISSING. PRESS ANY KEY TO REBOOT.

 

Hva gjorde jeg feil? Jeg prøver å innstalere på nytt nå..

Lenke til kommentar

Jeg slettet alle partisjoner på den på 8GB og laget en ny stor istedenfor som jeg installert XP på. Er ikke mulig å slette BIOS.

 

Husk også riktige innstillinger inne i BIOS når det gjelder install og finished.

 

Vet ikke grunnen til dine problemer. Vil anbefale å søke på filnavnet som var missing på forumet til eeeuser.com. Kan godt være andre har vært i samme situasjon som deg.

Lenke til kommentar
Etter TIMESVIS med prøving og feiling, tror jeg at jeg endelig har klart og installere XP fra USB-pinne. Ting skal jammen ikke være rett :p 3 timer til jeg skal stå opp også, men jeg gir ikke opp!

Fortell oss NØYAKTIG hva du gjorde for å få dette til!! Hvilken tutorial brukte du, hvilken versjon/språk XP, hvilket merke USB-pinne osv?

Jeg har så sykt lyst å få dette til! :dribble:

Lenke til kommentar
Etter TIMESVIS med prøving og feiling, tror jeg at jeg endelig har klart og installere XP fra USB-pinne. Ting skal jammen ikke være rett :p 3 timer til jeg skal stå opp også, men jeg gir ikke opp!

Fortell oss NØYAKTIG hva du gjorde for å få dette til!! Hvilken tutorial brukte du, hvilken versjon/språk XP, hvilket merke USB-pinne osv?

Jeg har så sykt lyst å få dette til! :dribble:

 

Har holdt på i et sett, men får det ikke til! Får blåskjerm under/etter installasjon hvor feilmeldingen er følgende: "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL". :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...