Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mangler og mangler, hvilken tast er de på da?

 

De skulle vært mellom Z og venstre shift, på engelske tastatur havner de sammen med . og ,, hvor de har blitt av nå hadde sikkert vært kjekt å vite for de som skal bruke maskinen til programmering da du fort kommer til kort uten disse tegnene :) (jeg tror du får dem frem med en tastekombo jeg ikke husker akkurat nå da...)

Lenke til kommentar

Skjønte hvor de skulle ha vært, men de er ikke på noen av knappene på tastaturet.

 

Hadde vært greit å vite hvordan man får de frem, men for de som jeg har laget dette bildet til så er det ikke viktig. De vet trolig ikke engang hva programering er.

Lenke til kommentar
09.05.08 08.30 VIDERESENDT TIL MOTTAKER 2061 GARDERMOEN

07.05.08 13.38 TIL FORTOLLING 2061 GARDERMOEN

07.05.08 13.38 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 2061 GARDERMOEN

03.05.08 09.48 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

 

Siden det sto "TIL FORTOLLING", og videresendt til mottaker rett etterpå, er det et tegn på at jeg må betale tollavgift elller lignende?

 

For meg ser det ut som om varen din har blitt fortollet. Men når min eee ankom Norge så fikk jeg et brev i posten som jeg måtte signere før posten ville sende pakken til fortoling. Denne fortollingstillatelsen gjelder til jeg sier den opp. Du har kanskje signert en sånn tidligere? Dersom ikke, så har nok pakken din ikke blitt fortollet.

Lenke til kommentar
Jeg har nok ikke signert noen fortollingstillatelse. Så det vil dermed si at jeg slipper å betale noe?

Spørs nok hvilket budfirma du bruker. Fedex fortoller for deg og sender regning en stund etter.

 

EMS Taiwan :)

Da må du betale når du får pakken på døren eller når du henter den på postkontoret.

Har du f.eks. ikke mulighet til å betale med visa eller mastercard når sjaføren kommer må du ned på postkontoret for å hente pakken.

Lenke til kommentar
Jeg har nok ikke signert noen fortollingstillatelse. Så det vil dermed si at jeg slipper å betale noe?

Spørs nok hvilket budfirma du bruker. Fedex fortoller for deg og sender regning en stund etter.

 

EMS Taiwan :)

Da må du betale når du får pakken på døren eller når du henter den på postkontoret.

Har du f.eks. ikke mulighet til å betale med visa eller mastercard når sjaføren kommer må du ned på postkontoret for å hente pakken.

 

Men det er enda ikke sikkert jeg må betale noe? Eller hvis jeg hadde sluppet å betale, så hadde det stått "SLUPPET TOLLFRI" på pakkesporingen eller lignende?

Lenke til kommentar

Det står ikke noe forskjellig på sporingen i forhold til om du må betale noe eller ikke.

 

Her er sporingen når jeg kjøpte en 701 og de trodde på at det var en gave. Dvs. null moms/gebyr:

 

27.03.08 12.26 UTLEVERT 0621 OSLO

27.03.08 11.04 ANKOMMET POSTKONTOR 0621 OSLO

27.03.08 11.03 0001 OSLO

27.03.08 11.01 FORSøKT UTLEVERT

Årsak: Adressaten ikke inne / forretn. stengt

Tiltak: Sendingen levert utleveringsenhet 0001 OSLO

27.03.08 07.02 VIDERESENDT 0024 OSLO

26.03.08 11.41 VIDERESENDT TIL MOTTAKER 2061 GARDERMOEN

25.03.08 10.22 TIL FORTOLLING 2061 GARDERMOEN

25.03.08 10.22 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 2061 GARDERMOEN

22.03.08 09.26 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

 

Og her er sporingen for min 900 når de ikke trodde at det var gave, men de trodde på at verdien var 350 kroner som selgeren hadde skrevet utenpå pakken. Momsen ble da på litt under 90 kroner :-)

 

06.05.08 12.40 UTLEVERT 0621 OSLO

06.05.08 09.48 ANKOMMET POSTKONTOR 0621 OSLO

05.05.08 07.30 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 0024 OSLO

03.05.08 09.40 VIDERESENDT TIL MOTTAKER 2061 GARDERMOEN

02.05.08 15.36 TIL FORTOLLING 2061 GARDERMOEN

02.05.08 15.36 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 2061 GARDERMOEN

30.04.08 09.18 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

Lenke til kommentar
fant de nå

Fn + Z = <

Fn + shift + Z = >

 

Edit: Nytt bilde med alle blå taster også.

 

197441.jpeg

 

Hmm, jeg har 701 med US tastatur, men det ser ganske annerledes ut enn det på bildet.. regner med at det på bildet også skal være US?

 

Vet ikke helt hvordan 701 er, men sitter her med en EEE 900 og en EEE 4G Surf og de er helt like når jeg har installert norsk xp.

Bildet jeg har lagt ut er av slik tastene er på begge maskinene med norsk xp.

Lenke til kommentar

Etter nærmere etterforskning angående tastaturlayout har jeg skjønt at SCIM kan jeg bare drite i.

Prøvde derfor å følge fremgangsmåten beskrevet i første post i denne tråden, en enkel affære. MEN jeg er tydeligvis ikke logget inn som superuser og får derfor ikke tilgang til xorg.conf-filen..så der stoppet det for min del.

Kan noen være snill å fortelle meg hvordan jeg skal logge meg inn som superuser? og evt hva default passord er? :roll:

Lenke til kommentar

Er litt spent nå jeg altså:

12.05.08 10.17 TIL FORTOLLING 2061 GARDERMOEN

12.05.08 10.17 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 2061 GARDERMOEN

10.05.08 10.22 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

 

Håper virkelig den kommer gjennom nåløyet.

 

Har bestilt en 900 fra ayi45tw på ebay. Er det noen i det hele tatt som har opplevd å fått mva påslag når de har bestilt fra han ?

 

Jeg har vel uansett så uflaks at jeg blir førstemann eventuellt :p

Lenke til kommentar
Er litt spent nå jeg altså:

12.05.08 10.17 TIL FORTOLLING 2061 GARDERMOEN

12.05.08 10.17 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 2061 GARDERMOEN

10.05.08 10.22 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

 

Håper virkelig den kommer gjennom nåløyet.

 

Har bestilt en 900 fra ayi45tw på ebay. Er det noen i det hele tatt som har opplevd å fått mva påslag når de har bestilt fra han ?

 

Jeg har vel uansett så uflaks at jeg blir førstemann eventuellt :p

 

Husk også at Norge er et av verdens flinkeste land i verden når det gjelder toll. Så ingenting kan være sikkert.

Lenke til kommentar
Prøvde derfor å følge fremgangsmåten beskrevet i første post i denne tråden, en enkel affære. MEN jeg er tydeligvis ikke logget inn som superuser og får derfor ikke tilgang til xorg.conf-filen..så der stoppet det for min del.

Kan noen være snill å fortelle meg hvordan jeg skal logge meg inn som superuser? og evt hva default passord er? :roll:

Admin i linux er superbruker, eller super user. Du trenger ikke logge inn som superbruker for å gjøre ting som superbruker. Det holder med sudo (= super user do) fra terminal eller kdesu (= KDE super user) hvis du trenger vindu for passord. Jeg har skrevet noe mer om dette i signaturen min.

 

Du bruker ditt eget brukerpassord, den første brukeren på systemet har adminrettigheter som standard. M.a.o., hvis du følger instruksjon fra første post, så får du lagret xorg.conf helt fint. Du trenger å restarte desktopen for at den skal leses inn på nytt, kjappeste måte å gjøre det på er ved ctrl+alt+backspace.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...