Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
10" versjonen ble lagt på hylla en stund ja. Men jeg er ikke sikker om jeg ville hatt denne selv, da denne suger drastisk mye mer strøm en 7" skjermen. Tror jeg ihvertfall måtte hatt kraftigere batteri da!

 

Greit å vite, noen som vil tippe på utsalgspris her i Norge når den blir lansert i mars?

 

Noen som har denne som kan si noe om skjermen. Kan man sitte i lengre tid og skrive tekstdokumenter og surfe på nettet uten at dette blir for lite?

 

Har også hørt at sidene ikke er tilpasset skjermoppløsningen til Eee. Hvordan fungerer Eee til å surfe på nettet?

 

 

Mitt bruksområde vil være å bruke denne til å drasse med på skolen, men er redd skjermen muligens blir litt for liten ved langt tidsbruk.

Endret av Saltvann
Lenke til kommentar

Ja er klar over dette med skjermoppløsningen, men blir ikke det på en måte kompensert av den lille skjermen? Er mer den fysiske skjermstørrelse på 7" jeg bekymrer meg for. Skal jo tross alt bruke denne på skolen, da kan det bli noen timers bruk ;)

 

Vet forsåvidt hvordan det er. Sitter selv på en 15,4" med oppløsning 1680*1050

Endret av Saltvann
Lenke til kommentar

fatter ikke dette fokuset på oppløsning. om den fysiske skjermen er for liten så hjelper det fint lite at oppløsningen er enorm (for å si det slik). eneste en ender opp med da er synsproblemer pga all mysingen på små detaljer...

 

at visse nettsider er, idiotisk nok, designet for en minste oppløsning (heller den å være designet for å bruke den fysiske overflaten den får tildelt) får så være. men om en skal drive med skriving osv så får en bare finne en passende størrelse på fontene og skrive i vei. alternativt blåse opp visningen av selve siden en jobber på en smule.

 

edit:

 

forresten, når jeg tenker etter så burde alle skjermer for bruk på datamaskiner vært basert rundt A3 og gjengen. om jeg husker rett så går det to A4 på en A3, så da har en noe å jobbe på om en legger en A3 på siden ;)

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
fatter ikke dette fokuset på oppløsning. om den fysiske skjermen er for liten så hjelper det fint lite at oppløsningen er enorm (for å si det slik). eneste en ender opp med da er synsproblemer pga all mysingen på små detaljer...

Det er plass nok til å øke skjermstørrelsen til 10" uten å endre punktavstanden. Altså like lite/mye mysing som 7"-skjermen. Hvis man øker fra 7 til 10" uten å endre punktavstand og format så vil 10"-skjermen få 1143x685 oppløsning. Da er vi ikke langt unna 1280x800 oppløsning. Hadde skjermen blitt 11" så ville man fått omtrent samme punktavstand med 1280x800. Lokket på Eee er ca 10,6 tommer stort.

 

asus_eee2.jpg

 

Jeg føler at 7" med 800x480 blir for mye en mellomting mellom skjermen på en PDA og en PC. Det hjelper lite at PDA-er kan gjøre PC-oppgaver når skjermen og oppløsningen er så liten at man det blir for knotete å gjøre PC-oppgaver på den.

Lenke til kommentar
Faen så irriterende, da blir det på en måte en "tulle-laptop". Greit nok, men jeg har uansett ikke hastverk. Til høsten igjen skal jeg muligens kjøpe meg en, men dette var kjipt. Det burde gå an å lage en FUNKSJONELL billig laptop med liten skjerm uten at den blir latterlig liten.

 

Forsåvidt det de har gjort, men trur nok målgruppen ikke var folk som skulle bruke denne PC-en til noe annet enn noe som var "easy". Trur nok også at det går ann å lage en funksjonell billig laptop med liten skjerm osv... men at den kanskje vil være konkurrende (kanskje utkonkurere) mot Asus sine andre produkter, og da er det vel ikke så mye mening med å lansere noe slikt.

 

Men, synd at oppløsningen er for liten for de fleste websider, det er liksom den største manglen på PC-en. Rart egentlig at det ikke har vært noen hos Asus som har stått opp og bare sagt noe på det, 8"tommer og 800x600 oppløsning eller noe.

Lenke til kommentar
fatter ikke dette fokuset på oppløsning. om den fysiske skjermen er for liten så hjelper det fint lite at oppløsningen er enorm (for å si det slik). eneste en ender opp med da er synsproblemer pga all mysingen på små detaljer...

Det er plass nok til å øke skjermstørrelsen til 10" uten å endre punktavstanden. Altså like lite/mye mysing som 7"-skjermen. Hvis man øker fra 7 til 10" uten å endre punktavstand og format så vil 10"-skjermen få 1143x685 oppløsning. Da er vi ikke langt unna 1280x800 oppløsning. Hadde skjermen blitt 11" så ville man fått omtrent samme punktavstand med 1280x800. Lokket på Eee er ca 10,6 tommer stort.

 

ah, på den måten ja.

 

men jeg hører så alt for ofte folk klare over oppløsning uten å ta den fysiske størrelsen på skjermen med i betraktningen at det er fort gjort å glemme at noen snakker om å endre den fysiske størrelsen også.

Lenke til kommentar

Et tips til alle som skal kjøpe denne maskinen fra ebay. Pass på at selgeren skriver Gift og lav verdi på pakken, slik at dere slipper å betale toll! Jeg har gått på den smellen nå, så PC-en er blitt mye dyrere for meg!

Han tullingen jeg kjøpte den av på ebay skrev at verdien var litt over 400 dollar! (Jeg ga klar bekjed hva han skulle skrive, og han sa han skulle fikse det)

 

Sånt skjer;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...