Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

For å ta et steg fram og ti tilbake, så kan jeg informere om at PS.no endelig har fått bekrefta første parti: ASUS 7" WVGA MobileCPU 512MB 4GB Linux WLanBG Cam Norwegian :angry: 2590,- bekrefta 21. juli.

 

Da hadde det heller vært bedre at de tok inn 900 istedet for førstegenerasjonspcen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å ta et steg fram og ti tilbake, så kan jeg informere om at PS.no endelig har fått bekrefta første parti: ASUS 7" WVGA MobileCPU 512MB 4GB Linux WLanBG Cam Norwegian :angry: 2590,- bekrefta 21. juli.

 

Da hadde det heller vært bedre at de tok inn 900 istedet for førstegenerasjonspcen.

Vel, den blir neppe tilgjengelig her før nærmere jul vil jeg tro.

Sålenge ikke PS/Hattelco vil drive med noen egenimport (som neppe er lønnsomt med tanke på pris, reklamasjon etc.) så må man smøre seg med tolmodighet eller handle fra utlandet.

Lenke til kommentar
Jeg spør igjen;

er det noen penger å hente ved å vente noen dager på US release av Eee 900 før jeg bestiller på ebay?

 

Prisen i USA blir veil. 549 dollar og de som allerede selges på Ebay ligger omtrent på det nivået allerede. Tviler på om forhandlerne begynner å krige på pris den første mnd.

 

Om du finner en selger med lav frakt vil du kanskje spare et par hundrelapper på å vente på USA-modellen.

Lenke til kommentar

Knalltips til dere som kjører XP eller et annet alternativt OS på en Eee 701: Oppgrader/nedgrader til BIOS 401 -- den gir mindre volt til CPU-en (uten at det går utover ytelse, selvsagt) og batteritiden øker mildt sagt betraktelig.

 

Vet det er mange som er misfornøyd med batteritiden under XP (Og andre OS, spesielt Ubuntu), og dette løser det problemet :)

 

Jeg hadde for øvrig veldig bra batteritid under stock Xandros, men nå har jeg MINST like bra (om ikke bedre?) under Debian/XP.

Endret av loathsome
Lenke til kommentar

Da var endelig min EEE 900 ankommet. Minus er kinesiske tegn på tastaturet, men en stor pluss som oppveier er at den kom med 5800mAh batteri.

 

Kjøpte fra http://qbitonline.com/ og betalte US$ 654.32 inkludert EMS-frakt som tok 6 dager fra innlevert i Taiwan til jeg satt med den i hendene.

 

Pakken ble merket med gift/gave og verdi ca 350 kroner, men tollerne trodde ikke på at det var gave. De trodde derimot på at verdien var 350 kroner, så slapp unna med kun 87 kroner i moms. Ingen tollgebyr i tillegg e.l. (er kanskje inkludert når man sender som EMS-ekspress?).

 

Total pris i norske kroner ble da ca 3400,- Ganske fornøyd med den prisen.

Lenke til kommentar
Tok jammen sin tid å få pakken fra Taiwan til Gardermoen. Står enda

 

03.05.08 09.48 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

 

Noe som er svært frustrerende siden jeg har så lyst på den :(

 

Jeg tør nesten vedde på at pakken er i landet men at den altfor trege posten ikke har fått somlet seg til å få prosessert den. så skal den sikkert sendes over til toll-systemet og godgjøre seg der ett par dager før de tar i den og så dytter de den tilbake i postsystemet som gjerne lar den godgjøre seg ett par dager til... vær forberedt på at det kommer til å ta lang tid, men kanskje du er heldig og den kommer fort gjennom systemet dems.

Lenke til kommentar

Paypal har dagens dollarkurs til en hver tid, men de inkluderer ett vekslingsgebyr som gjør dollaren ca 10 øre dyrere enn den kursen du finner på for eksempel dn.no (dette gjelder overalt hvis du vil handle i dollar - du vil aldri få den oppgitte kursen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...