Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det egentlig verdt å betale 3600kr (omtrent) for en Eee 900 med 16gb (4gb går til OS), når man kan få en "vanlig" bærbar med 200gb harddisk til rundt 4000kr? Ikke at jeg er imot 900, er faktisk veldig hypp på å kjøpe en :p
Den kommer med linux og den er mye mindre enn klumpene du sammenligner med til 4000,- 20GB varianten kommer med linux, som ikke tar på langt nær 4GB. Faktisk er 20GB plenty, du er ikke i stand til å bruke opp det med linuxapplikasjoner.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er (dessverre) ingen fan av linux, så noe av det første jeg gjør er nok å innstalere XP. Men hvis jeg kjøper f.eks. denne eksterne harddisken, kommer det til å lagge noe når jeg ser film?
Codec'ene i linux er bedre, samt at du slipper antivirus og spyware software kjørende. Hvis du vil ha høy ytelse på film kjører du linux.
Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har noen gameboy spill filer (gb, gba, gbc), og ønsker å spille disse på Eee-en min. Har installert visualboyadvance (gjennom synaptic), men jeg får ikke startet det.

Er det noen som vet hvordan jeg kan få spille disse spillene?

 

På forhånd takk.

 

få inn xp på den da vel..

Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe denne i morgen. (Konfirmasjon i dag)

 

Ser alt greit ut? Må betale 200kr meir enn for fido-dido999 sine PCer (blir 3600kr med frakt). Tastaturet er uten kinesiske tegn, batteriet er 5800mAH, og han merker pakken som gift :)

 

hvordan vet du at tastatur er uten kinesiske tegn?

så veldig bra ut!

Lenke til kommentar
Vurderer å gå til anskaffelse av en EEE 900 selv.. hvordan er det å handle på Ebay? Selgerne er stort sett til å stole på osv? Ingen med dårlige erfaringer?

 

Se på feedbackene som selgerne har. Har selgerne over 99,8% feedbacks, så er det bare å kjøpe i vei. :)

Lenke til kommentar

jess!!! da har jeg pløyd meg gjennom de over 2000 postene som står i denne tråden! min første post i tråden nå. fant ut at her var det best å gjøre litt research ;-) og det var greit, for halvveis i tråden fant jeg ut at 701 ikke er noe for meg, men at det nok blir en 900 når det blir litt mer penger på kontoen.

 

 

Se på feedbackene som selgerne har. Har selgerne over 99,8% feedbacks, så er det bare å kjøpe i vei. :)

 

hvorfor legger du cutoff på 99,8 %. er ikke godt kjent med ebay, har aldri handlet der heller. men tenker du at en prosent på 90 er avskrekkende liksom?

 

tror ikke jeg så noen som har handlet av artious som har de billigste 900 jeg finner for tida ($658 med frakt og 5800mAh batteri)? han har jo 100 %, men ikke så mange feedbacks ennå da.

 

http://cgi.ebay.com/Asus-Eee-Pc-900-20Gb-W...1QQcmdZViewItem

Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe denne i morgen. (Konfirmasjon i dag)

 

Ser alt greit ut? Må betale 200kr meir enn for fido-dido999 sine PCer (blir 3600kr med frakt). Tastaturet er uten kinesiske tegn, batteriet er 5800mAH, og han merker pakken som gift :)

 

hvordan vet du at tastatur er uten kinesiske tegn?

så veldig bra ut!

Hvis du ser på bildene, så ser du at det er kun engelsk tastatur, og jeg spurte selgeren for å være sikker ;)

Endret av LasVeggis
Lenke til kommentar
jess!!! da har jeg pløyd meg gjennom de over 2000 postene som står i denne tråden! min første post i tråden nå. fant ut at her var det best å gjøre litt research ;-) og det var greit, for halvveis i tråden fant jeg ut at 701 ikke er noe for meg, men at det nok blir en 900 når det blir litt mer penger på kontoen.

 

 

Se på feedbackene som selgerne har. Har selgerne over 99,8% feedbacks, så er det bare å kjøpe i vei. :)

 

hvorfor legger du cutoff på 99,8 %. er ikke godt kjent med ebay, har aldri handlet der heller. men tenker du at en prosent på 90 er avskrekkende liksom?

 

tror ikke jeg så noen som har handlet av artious som har de billigste 900 jeg finner for tida ($658 med frakt og 5800mAh batteri)? han har jo 100 %, men ikke så mange feedbacks ennå da.

 

http://cgi.ebay.com/Asus-Eee-Pc-900-20Gb-W...1QQcmdZViewItem

 

Det er fordi du må ha 99,8% feedbacks over et visst antall feedbacks for å bli powerseller. Og powersellers er selgere man alltid kan stole på.

Lenke til kommentar
jess!!! da har jeg pløyd meg gjennom de over 2000 postene som står i denne tråden! min første post i tråden nå. fant ut at her var det best å gjøre litt research ;-) og det var greit, for halvveis i tråden fant jeg ut at 701 ikke er noe for meg, men at det nok blir en 900 når det blir litt mer penger på kontoen.

 

 

Se på feedbackene som selgerne har. Har selgerne over 99,8% feedbacks, så er det bare å kjøpe i vei. :)

 

hvorfor legger du cutoff på 99,8 %. er ikke godt kjent med ebay, har aldri handlet der heller. men tenker du at en prosent på 90 er avskrekkende liksom?

 

tror ikke jeg så noen som har handlet av artious som har de billigste 900 jeg finner for tida ($658 med frakt og 5800mAh batteri)? han har jo 100 %, men ikke så mange feedbacks ennå da.

 

http://cgi.ebay.com/Asus-Eee-Pc-900-20Gb-W...1QQcmdZViewItem

 

Det er fordi du må ha 99,8% feedbacks over et visst antall feedbacks for å bli powerseller. Og powersellers er selgere man alltid kan stole på.

 

Med mindre en eller annen "luring" plutselig bestemmer seg for å svindle noen. Det har faktisk skjedd. Er også tilfeller der en eller annen har solgt tusenvis av billigting, f. eks overganger, og slår først til når vedkommende så selger "sin" dyre MacBook Pro til 30,000.

 

Du er aldri 100% sikker, men med buyer protection som som oftest ligger på 2,000$ har du ingenting å frykte i hvert fall :)

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
Jeg er (dessverre) ingen fan av linux, så noe av det første jeg gjør er nok å innstalere XP. Men hvis jeg kjøper f.eks. denne eksterne harddisken, kommer det til å lagge noe når jeg ser film?
Codec'ene i linux er bedre, samt at du slipper antivirus og spyware software kjørende. Hvis du vil ha høy ytelse på film kjører du linux.

Antivirus og denslags er virkelig noe som kan gjøre en OK windows-pc treg men det er også noe du kan klare deg uten hvis du vet hva du driver med. ;)

 

Kort liste:

1 Gi faen i Outlook(og alle andre epostprogrammer)

2 Gi faen i piratsoftware, no-cd cracks osv.

3 Bruk webmail

4 Kjør *aldri* aktiv kode du har mottatt uten å be om det.

5 Kjør web-browseren din i en sandbox.

6 Ta regelmessig backup.

7 Ta regelmessig backup.

8 Kjør en online virusskann i blant, feks housecall.trendmicro.com

Lenke til kommentar
Har ikke fått vite så mye fra pakkesporingen de siste 3 dagene, så hvis dere ser på bildet, kan dette bety at den ligger på gardermoen hos tollen?

 

Jepp, jeg ser folk skylder på posten her men det er som regel tollvesenet som er det forsinkende(og fordyrende!) mellomledd på utenlandspakker.

Lenke til kommentar
Har ikke fått vite så mye fra pakkesporingen de siste 3 dagene, så hvis dere ser på bildet, kan dette bety at den ligger på gardermoen hos tollen?

 

Den ligger nok ikke på Gardermoen før den er registrert der. Det tar vanligvis et par virkedager fra den er sendt fra Taiwan/Hong Kong til den ankommer Gardermoen.

 

Slik ser min pakkesporing ut foreløpig:

 

05.05.08 07.30 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 0024 OSLO

03.05.08 09.40 VIDERESENDT TIL MOTTAKER 2061 GARDERMOEN

02.05.08 15.36 TIL FORTOLLING 2061 GARDERMOEN

02.05.08 15.36 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 2061 GARDERMOEN

30.04.08 09.18 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...