Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Jeg mottok min Asus EEE 900 for et par dager siden, og er utrolig fornøyd så langt! Den er omtrent akkurat like stor fysisk som EEE 700, en av forskjellene jeg har merket mest til er den større skjermen med 1024x600 i oppløsning som gjør at man nå slipper å scrolle sidelengs på nettsider, og har mye mer arbeidsplass.

En annen forskjell er batteritiden. Jeg fikk maskinen med 5800mAh batteri, men jeg hadde allikevel ikke så store forventninger til batteritiden, siden maskinen nå har større skjerm, og en ekstra harddisk, men faktisk så er batteritiden rundt 2,5 timer med aktiv bruk, skjermbrightness på fullt, og wlan på!

Den nye batteriladeren har også forbedret ladetiden betraktelig! Dette gjelder særlig når man bruker pcen samtidig som den lades!

Ellers så virker 4gb SSDen som før, men det føles som den 16gb SSDdisken er noen hakk tregere, dette ser man tydelig om man kjører spill fra disken (men GTA3 går flytende med 1024x600 oppløsning på 4gb SSDen :))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Asus Eee 900, den kan kjøpes fra utlandet, right?

Hvor mye koster den, inkl. frakt?

Hvordan får jeg norskt setup på den? Kan jeg endre klister på tastaturet?

Hvor kjøper jeg ifra? Hvor er det best å kjøpe ifra? Hvordan ordnes frakten?

 

Jeg vil helst ha med engelsk tastatur, kinesisk eller hva det er passer ikke for meg :p

 

Hvis du vil ha med engelsk keyboard uten de ekstra kina-tegnene må du kjøpe fra f.eks. Hong Kong eller UK. Finn en selger på Ebay med minst et par hundre plusskarakterer. Eller sjekk 1 side eller 3 tilbake i denne tråden for hvilke selgere som er bra.

 

Evt. sjekk denne listen for butikker:

 

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=18369

 

Ulempen med å kjøpe fra HK eller UK er at batteriet bare er på 4400mAh.

 

EEE 900 fra Taiwan har engelsk tastatur, men med kinesiske små tegn i tillegg. De leveres med 5800mAh batteri (som gir deg litt mer enn 30 min lengre batteritid enn med 4400mAh batteri).

 

Prisen ligger på ca 650 dollar inkl. frakt. Vanligvis bruker selgerne EMS-ekspress hos det vanlige postverket som tar 3-5 virkedager.

 

Se den første posten i denne tråden for hvordan du setter opp norske tegn i det medfølgende operativsystemet. Når det gjelder ÆØÅ kan du kjøpe klistremerker fra Ebay som passer:

 

http://cgi.ebay.com/DANISH-keyboard-sticke...Q2em118Q2el1247

Takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvilke spill klarer EEE 900 å spille?

 

Kjøper du en Eee for å spille, gjør du alt feil.

Hva er det for ett dårlig svar å gi da? Eee klarer riktignok ikke å kjøre de nyeste spillene men man kan ha mange timer med morsomme spill om man spiller noen gamle klassikere. Jeg hadde stor glede av å spille både sam & max hit the road, escape from monkey island og day of the tentacle og andre eldre spill. vedkommende sier ikke at han skal kjøre crysis eller lign. Eee klarer helt fint (under windows i alle fall) å kjøre de litt eldre spillene som max payne 1, serious sam og endel andre... Emulatorer funker også kjempefint på den.

 

ta en titt her for å se hvilke spill som har blitt prøvd ut av brukere på eeeuser.com

Games tested on the Eee

Endret av n00ky
Lenke til kommentar

De spillene jeg vet om at Eee klarer smertefritt:

 

1nsane

Half Life

Half Life 2

The Elder Scrolls: Oblivion

MorroWind

GTA 3

GTA Vice City

Counter-Strike 1.6

Unreal Tournament 2004

Warcraft 3 The Frozen Throne

Far Cry

TrackMania Nations og Forever

Max Payne 2

World of WarCraft

Guild Wars

Quake III

Halo

Formula1 Grand Prix 4

Lenke til kommentar

PS. Hvis noen er overrasket over listen av spill den klarer så har det nok mye å gjøre med oppløsningen på 800x480 = 0,38 megapixler. Til sammenligning spiller nok mange de nevnte spillene på 3,4 - 6 ganger så høy oppløsning på vanlige skjermer (henholdsvis 1280x1024 og 1920x1200).

Lenke til kommentar
PS. Hvis noen er overrasket over listen av spill den klarer så har det nok mye å gjøre med oppløsningen på 800x480 = 0,38 megapixler. Til sammenligning spiller nok mange de nevnte spillene på 3,4 - 6 ganger så høy oppløsning på vanlige skjermer (henholdsvis 1280x1024 og 1920x1200).

 

 

Godt mulig den takler å spille en del spill, men nå er den vel strengt tatt uansett ikke rettet mot gamere, men folk som har bruk for en ultraportabel til jobb, skolebruk osv...

 

Tror heller ikke man får noe særlig god spillopplevelse på den og hvertfall ikke 701 utgaven, synes det blir for liten skjerm med 7", jeg har en 7" skjerm i bilen til Carputeren og det er greitt nok til Gps, musikk og litt småsurfing men ikke noe mer.

Lenke til kommentar

Agreed. Meningen var heller aldri å geeke hardcore spill, men noe på lur er ikke dumt når du sitter isolert på en hytte og regner pøser ned..

 

Får skaffe meg GTA III eller Vice City + Oblivion +++ da :) Burde gå greit nok på 900..

 

 

 

Frresten, har 900 utgang for ekstern skjerm? Det håper jeg inderlig..

 

Kanskje den kan kjøre Photoshop, forresten.. Iflg. minimumskravene bør det faktisk gå..

Lenke til kommentar
Agreed. Meningen var heller aldri å geeke hardcore spill, men noe på lur er ikke dumt når du sitter isolert på en hytte og regner pøser ned..

 

Får skaffe meg GTA III eller Vice City + Oblivion +++ da :) Burde gå greit nok på 900..

 

 

 

Frresten, har 900 utgang for ekstern skjerm? Det håper jeg inderlig..

 

Kanskje den kan kjøre Photoshop, forresten.. Iflg. minimumskravene bør det faktisk gå..

 

Jupp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...