Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

29.04.08 09.21 FORSøKT UTLEVERT

Årsak: Adressaten ikke inne / forretn. stengt

Tiltak: Sendingen levert utleveringsenhet 3125 TØNSBERG

28.04.08 06.28 VIDERESENDT 3169 STOKKE

Dette er jo nesten tragisk... de bruker 25 timer fra Stokke og hjem til meg med en ekspresspakke!

I tillegg så er jeg tydeligvis ikke hjemme. :dontgetit:

 

Da blir det vel til at jeg må på posthuset senere i dag + en mail til Posten om hvor elendig systemet deres fungerer.

 

 

Hehe, du er ikke den eneste, vet ikke hvor mange ganger jeg ikke har vært hjemme ifølge posten, mon tro om de ikke våger å ringe på døra :cry:

 

Etter min erfaring kjører posten ikke ut til private på dagtid i det hele tatt. De bare leverer til nærmeste postkontor automatisk. Men rart at pakkesporingen sier at de har vært på døren selv om de ikke har det...

Endret av jobra1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

til svar, jeg bestilte min på Ebay storen til DataVision http://stores.ebay.com/Datavision-Computer-Video

De virket veldig seriøse og er angiveligen stor databutikk i NY. De nekter å skrive falsk info på pakken, så jeg må betale moms. Men for min del er jeg litt tryggere på å ikke bli lurt :roll:

Med porto og moms så koster den meg ca.3000kr. Det er jeg happy med, da har de forhåndsinstallert XP på den også.

Lenke til kommentar
til svar, jeg bestilte min på Ebay storen til DataVision http://stores.ebay.com/Datavision-Computer-Video

De virket veldig seriøse og er angiveligen stor databutikk i NY. De nekter å skrive falsk info på pakken, så jeg må betale moms. Men for min del er jeg litt tryggere på å ikke bli lurt :roll:

Med porto og moms så koster den meg ca.3000kr. Det er jeg happy med, da har de forhåndsinstallert XP på den også.

 

 

Får håpe du er klar over at det er EEE 701 du har bestillt.

Lenke til kommentar
Får håpe du er klar over at det er EEE 701 du har bestillt.

 

Yupp, er klar over det. Så egentlig for meg at 900 ville drøye litt lenger, menmen. Min 701 er til privat, bruk for å se hva EEE duger til. Den er jo hakket billigere enn 900. I august skifter jeg jobb, så da skal jeg snope meg 900/1001 eller hva som måtte ha dukket opp :thumbup:

Lenke til kommentar
Da er min Asus Eee 900 på vei, med en pris på 3571,- :O

 

Hvor bestilte du 900 fra? Regner med at prisen er uten moms? Er det med eller uten japanske tegn på tastaturet?

 

Her

 

Ba selgeren pakke den inn som gave, prisen er også inkludert frakt. Det er nok qwerty med japanske tegn tror jeg, er ganske usikker.

Endret av Redusert
Lenke til kommentar
Ba selgeren pakke den inn som gave, prisen er også inkludert frakt. Det er nok qwerty med japanske tegn tror jeg, er ganske usikker.

Det er qwerty med noen asiatiske tegn. Du kan se bilde av tastaturet i linken under. Kjøpte fra samme selgeren. :)

 

--

 

Da var min bittelille minitest klar og kan leses her. Den tar for seg bare noen fordeler kontra den gamle, noen bilder og slikt. Bare å spørre om det er noe dere ønsker jeg skal teste/ta bilde av.

Endret av datating
Lenke til kommentar
Lurte på noe..

Er det verdt å vente på Asus Eee 1001 istedet for 900? Eee 900 kommer til høsten, right? Når kommer 1001? Vil det være noen über prisforskjell? Hvilke fordeler er det å vente på 1001? Hvilke ulemper? Og vica versa med 900.

 

Det er enda ikke bekreftet når (eller om i det hele tatt) 900 kommer til Norge.

 

1001 eller EEE med 10 tommers skjerm er enda ikke hverken lansert eller bekreftet på noen som helst måte, men basert på uttalelser fra Asus er det sannsynlig at de kommer med en EEE med 10" skjerm.

Lenke til kommentar
til svar, jeg bestilte min på Ebay storen til DataVision http://stores.ebay.com/Datavision-Computer-Video

De virket veldig seriøse og er angiveligen stor databutikk i NY. De nekter å skrive falsk info på pakken, så jeg må betale moms. Men for min del er jeg litt tryggere på å ikke bli lurt :roll:

Med porto og moms så koster den meg ca.3000kr. Det er jeg happy med, da har de forhåndsinstallert XP på den også.

Du vet at det vil koste 500 kr mindre å kjøpe samme maskin når den kommer til norge i juni.

Lenke til kommentar
til svar, jeg bestilte min på Ebay storen til DataVision http://stores.ebay.com/Datavision-Computer-Video

De virket veldig seriøse og er angiveligen stor databutikk i NY. De nekter å skrive falsk info på pakken, så jeg må betale moms. Men for min del er jeg litt tryggere på å ikke bli lurt :roll:

Med porto og moms så koster den meg ca.3000kr. Det er jeg happy med, da har de forhåndsinstallert XP på den også.

Du vet at det vil koste 500 kr mindre å kjøpe samme maskin når den kommer til norge i juni.

 

Er det ikke 2g surf versjonen som kommer til å ligge på 2500?

Lenke til kommentar

Asus Eee 900, den kan kjøpes fra utlandet, right?

Hvor mye koster den, inkl. frakt?

Hvordan får jeg norskt setup på den? Kan jeg endre klister på tastaturet?

Hvor kjøper jeg ifra? Hvor er det best å kjøpe ifra? Hvordan ordnes frakten?

 

Jeg vil helst ha med engelsk tastatur, kinesisk eller hva det er passer ikke for meg :p

Lenke til kommentar
til svar, jeg bestilte min på Ebay storen til DataVision http://stores.ebay.com/Datavision-Computer-Video

De virket veldig seriøse og er angiveligen stor databutikk i NY. De nekter å skrive falsk info på pakken, så jeg må betale moms. Men for min del er jeg litt tryggere på å ikke bli lurt :roll:

Med porto og moms så koster den meg ca.3000kr. Det er jeg happy med, da har de forhåndsinstallert XP på den også.

Du vet at det vil koste 500 kr mindre å kjøpe samme maskin når den kommer til norge i juni.

 

Er det ikke 2g surf versjonen som kommer til å ligge på 2500?

Nei. I følge Asus selv vil det være snakk om 4G (ikke surf) som kommer til norge. Verken 8G, 4Gsurf eller 2gsurf kommer til norge i første omgang.

Lenke til kommentar
Asus Eee 900, den kan kjøpes fra utlandet, right?

Hvor mye koster den, inkl. frakt?

Hvordan får jeg norskt setup på den? Kan jeg endre klister på tastaturet?

Hvor kjøper jeg ifra? Hvor er det best å kjøpe ifra? Hvordan ordnes frakten?

 

Jeg vil helst ha med engelsk tastatur, kinesisk eller hva det er passer ikke for meg :p

 

Hvis du vil ha med engelsk keyboard uten de ekstra kina-tegnene må du kjøpe fra f.eks. Hong Kong eller UK. Finn en selger på Ebay med minst et par hundre plusskarakterer. Eller sjekk 1 side eller 3 tilbake i denne tråden for hvilke selgere som er bra.

 

Evt. sjekk denne listen for butikker:

 

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=18369

 

Ulempen med å kjøpe fra HK eller UK er at batteriet bare er på 4400mAh.

 

EEE 900 fra Taiwan har engelsk tastatur, men med kinesiske små tegn i tillegg. De leveres med 5800mAh batteri (som gir deg litt mer enn 30 min lengre batteritid enn med 4400mAh batteri).

 

Prisen ligger på ca 650 dollar inkl. frakt. Vanligvis bruker selgerne EMS-ekspress hos det vanlige postverket som tar 3-5 virkedager.

 

Se den første posten i denne tråden for hvordan du setter opp norske tegn i det medfølgende operativsystemet. Når det gjelder ÆØÅ kan du kjøpe klistremerker fra Ebay som passer:

 

http://cgi.ebay.com/DANISH-keyboard-sticke...Q2em118Q2el1247

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...