Uxzuigal Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Dette er to av samme bildet i litt forskjellige varianter, opprinlig var bildene helt ubruklige (og det kan godt hende de fremdeles er) grunnet feil eksponering, de har nå gjennomgått en runde i photoshop for å redde dem, samt lage en "fremhevende tegneserieeffekt" over objektet. Selv er jeg usikker, helst ser jeg jo at jeg tar et nytt bilde som ikke har de feilene disse hadde, men en gang må jeg prøve meg i Photoshop, er dette brukbart? Forsøk 1: Forsøk 2: Hvem er evt. best? Og hva med den fremmhevende effekten, brukbar? Endret 22. september 2007 av Snabben Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Det her er altfor mørkt. Det første er mindre mørkt enn det andre, hvis det er det du ønsker å vite. Uansett er de begge to for mørke. Det bordet med den sagen, eller hva det enn er, skjemmer høyre billedkant. dessverre er den vanskelig å croppe bort. Jeg synes også veldig sjelden at en slik bakgrunn med en husvegg er særlig pent. Altfor mange stiller de som skal fotograferes opp mot en trevegg, og slike vegger er ikke særlig fine på bilder. Hvorfor ikke bruke noe i hagen, og med god avstand til bakgrunnen, slik at du får litt uskarp bakgrunn. Hvis du ikke ønsker uskarp bakgrunn, så må du finne en skikkelig fin bakgrunn. Hvis ikke så kan du bruke bildet i albumet, men det er ikke så interessant for andre enn de som kjenner hunden/personen i bildet. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Jepp, ingen kunst bilde, det var egentlig bare en vurdering av mørkhet og dette med fremmhevende effekt jeg lurte på. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Da tror jeg denne tråden hører hjemme i kategorien Fotografering, og ikke underkategorien Bildekritikken. Her gir vi kunstneriske og tekniske vurderinger av bilder, og ikke generelle tekniske råd. Det passer bedre andre steder. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Da tror jeg denne tråden hører hjemme i kategorien Fotografering, og ikke underkategorien Bildekritikken. Her gir vi kunstneriske og tekniske vurderinger av bilder, og ikke generelle tekniske råd. Det passer bedre andre steder. 9545956[/snapback] Forsåvidt enig. Kan en moderator flytte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå