Gå til innhold

skifte til iframes? må jeg slette hele siden?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har laget en side der jeg har fått laget en fast meny og et vindu som skifter innhold etter hvilken side jeg går inn på..men så vil jeg gjerne ha scrollefelt i det vinduet og så har jeg forstått det slik at da må jeg bruke iframes eller noe lignende.

 

Er det mulig å skifte til iframes uten å måtte skifte hele siden? går det liksom an å skrive inn koden for iframes uten å måtte skifte alt som står der?

 

Jeg har som dere nok skjønner ikkje heilt kontroll på html og programmering,men jeg prøver å lære meg..:)

 

Jeg bruker one.com til å lage siden, og siden heter www.papillonen.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke bruke <iframe> for det, det er mange andre mye bedre løsninger, <iframe> og frames generelt er noe hærk.

 

Ja skjønner at du ikke har kontroll. Vil på det sterkeste anbefale deg å lese guidene på www.htmldog.com, det mest grunnleggende bør være på plass før du begynner, ellers vill du bare rote bort masse tid på dårlige løsninger med et dårlig resultat

 

http://htmldog.com/ :yes:

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Jeg har lest et godt stykke framover der, og på www.w3schools.com. så jeg har lært det aller mest grunnleggende, men står litt fast når jeg allerede har laget siden med webcreatoren,og da bare vil endre litt slik at det går an å scrolle i dette vinduet som jeg har laget.

Siden jeg da ikkje har laget siden helt fra grunnen av så vet jeg ikke helt hvordan jeg skal få til dette..

 

Er det mulig? eller må jeg sette meg så masse inn i det at jeg må skrive heile siden fra scratch?

 

sikkert litt dumt spørsmål for dere som kan det..:)

Lenke til kommentar

Sånne automatiske hjelpegreier lar seg veldig dårlig kombinere med manuelle modifikasjoner siden koden de lager er et eneste stort makkverk. Så viss dette er noe du tenker å gjøre noe ordentlig ut av, så kan du like gjerne begynne fra start av. Har en først kunnskapen bør det ikke ta mange minuttene å sette opp et sånt design.

 

Ellers så kan du bruke "overflow" i CSS for å få til scrollingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...