Nitrisious-E Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Har en veldig merkelig PC om dagen, bygde den for omtrent 2 år siden og deler trengs å bli skiftet snart, ihvertfall PSU'en har jeg en mistanke om. Det er vannavkjøling i PC-en og det virker som PSU'en sliter med å levere strøm til viftene på radiatoren iogmed at de viftene spinner i forskjellig RPM fra tid til annen, noen ganger ikke så fort, så brått full fart i en liten stund osv. Skrudde ned farta på vifta til bZerk PSU'en til laveste RPM nå, og da spinner viftene på radiatoren fortere. PC-en fryser helt også fra tid til annen, i tillegg til at det kan høres ut som en av HD'ene lager en klikkelyd og restarter da det brått kan stå litt stille før jeg klikker meg inn på en partisjon. Formeninger mottas med stor takk! Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Gå over pluggene du, molex-plugger har en tendens til å bli veldig løse i fisken etterhvert, hadde litt problemer med det i ene serveren min, den har psu fra 1999... Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Kan være psu'en din blir for varm også, hvis du har vifta på laveste nivå? Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Vifta skal vel dra seg opp i fart om det blir for varmt, eller er det ingen tempstyring overhodet? Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Viftene er manuellt styrt Wibla. Men varme skal ikke være noe problem, det har jo fungert knirkefritt i 2 år omtrent. Det var være pluggene som du nevnte Wibla, eller rettere sagt, dårlig kontakt i ledninger inni vannpumpa, igår formiddag drev den og slå seg av i hytt og gevær, og så fort jeg var borte å vridde litt på kontakta så gikk den igjen. Rev ut hele bakenden på pumpa igår og vridde den 45 grader ca, og nå har alt funket siden, men det gjenstår å se hvor lenge.. Men det som stusset meg litt er at, når.. viftene på radiatoren skiftet fart fra tid til annen, så mener jeg PSU vifta også gjorde det. Blir ikke klok av det greine her! Edit: Maskin har stoppet og fryse foreløpig på ett par dager nå ihvertfall. Endret 23. september 2007 av Nitrisious-E Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå