Drittsekken Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Jeg skal hjelpe en nabo med et problem: Han skulle flytte alle eller store deler av bildene sine fra laptop til en anne harddisk, mulig over på den stasjonære PC-en. For å gjøre dette markerte han alle bildene, klipp ut, lim inn. Under overføringen kræsjet PC-en. De bildene som var ferdig overført er ok, men de som ikke ble overført ligger visst nok i opprinnelig mappe, men han får ikke åpnet dem. Noen som har vært ute for det samme? Jeg har ikke fått sett på maskinen ennå, får ikke tid før på søndag. Jeg håper det er så enkelt som at filene har fått et annet etternavn eks. .jp_ e.l. Lurer bare på om noen har erfaringer med liknende? Lenke til kommentar
Partykilla Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Hei du! Jeg hadde samme problem, etter oppdateringen av PC-en min. Forstår ikke hva som er gale, men det funker helt fint etter jeg systemgjenopprettet tilbake en dag. Tørr ikke å opdatere igjen, Så jeg velter til det kommer enda en oppdatering til. Og håper på at det blir fikset da... Har ingen andre mulige årsaker til hva som kan gjøres... =/ Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Har vært og sett på maskinen. Det som skjedde var at han skulle flytte bildene sine til en annen partisjon på den samme harddisken. Dette gjorde han ved å klippe ut og lime inn. Etter en stund med flytting slo PC-en seg av. De bildene som var flyttet var ok, men hvor er de andre bildene? I den opprinnelige mappen ligger det noen filer uten etternavn som er 32kB og har navn som tilsvarer de gamle mappene. 1. Er det noen som vet hvordan Windows håndterer klipp ut, lim inn? 2. Hva gjøres med de filene som blir klippet ut? De må nødvendigvis ligge på disken ennå siden det ikke er plass til alle i RAM. 3. Kan det være at filene ligger der, men er markert som slettet og da ikke viser? 4. Finnes det noen andre OS en kan boote fra CD som kan lese de ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå