Gå til innhold

Lys-kitt til Canon 40D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp,

Har sett litt rundt på flere kits men sliter med å finne noe som passer meg, god er jeg heller ikke til å sette sammen en "pakke".

Har sett endel på av-hardware.no , virker som de har endel utstyr.

Det jeg ønsker meg er konstant lys (2stk , 1 til softbox, 1 til bakgrunns belysning) og gjerne en studioblitz.

Lenke til kommentar
Jepp,

Har sett litt rundt på flere kits men sliter med å finne noe som passer meg, god er jeg heller ikke til å sette sammen en "pakke".

Har sett endel på av-hardware.no , virker som de har endel utstyr.

Det jeg ønsker meg er konstant lys (2stk , 1 til softbox, 1 til bakgrunns belysning) og gjerne en studioblitz.

9574328[/snapback]

Ikke ta dette som FAKTA, for jeg kan ikke garantere for dette.. Men jeg tror ikke det er lurt å mikse lys og blitzer.. Må i hvert fall være samme lys-farge..

Nå vet jeg ikke hvor mye lys du tenkte deg, men konstant lys som gir mulighet for korte lukketider ved blender 4-> krever MYE effekt.. Så mye at det blir vanskelig med små softboxer osv..

Andre kan kanskje (av)bekrefte dette? Dette er mine egne observasjoner..

Lenke til kommentar
Var hos en fotograf i dag, der hadde hun både soft boks, lys til belysning av bakgrunn og blitz, dette fungerte ganske bra sammen.

Har foresten sendt deg en PM :)

9575392[/snapback]

Så bildet du sendte meg. Var pent det! Takk for PM.

Det er fullt mulig å få til bra bilder med "bare" lys osv.. Om du vil brenne ut en hvit bakgrunn osv så tror jeg man må til med blitzer..

Har noen lys selv (kjøpt på ebay). Må nesten bruke stativ for å få til skikkelige bilder ved hjelp av dem.

Anbefaler virkelig det settet fra kaffebrus. Veldig bra! Men om en fotograf du vet om anbefaler et spesifikt lyssett så må du bare høre på det altså! Har ikke erfaring med gode "lys", bare blitzer (og de crappy ebay-lysene da.. var nesten gratis..)

Endret av lohelle
Lenke til kommentar
Hmm, jau.

Jeg kan jo kjøpe Blitz settet og så gå til innkjøp av kostant lys etterpå.

Må jeg betale moms på disse fra kaffebrus?

9577084[/snapback]

Så vidt jeg husker så trekkes svensk mva fra på prisen om du lager en bruker som er registrert med Norge som hjemland.. så kommer norsk mva gjerne som regning fra transportøren..

Lenke til kommentar
Hmm, jau.

Jeg kan jo kjøpe Blitz settet og så gå til innkjøp av kostant lys etterpå.

Må jeg betale moms på disse fra kaffebrus?

9577084[/snapback]

De trekker fra svensk moms.... og legger til norsk... så; omtrent samme pris. Har selv 2*110W blitsene og det er et utrolig bra kit. Mye gøy for penga der! De sender ganske kjapt også!

Husk at det er ... ... 50 eller 75W modelling lamp i blitsene, så du får ganske ok fast lys også :)

Jeg bruker mye en 110W blits og softbox... utrolig fint lys fra en slik...

Endret av kiskogl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...