Hayate Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Hei, jeg har planer om og kjøpe en moped til 15 000kr, og så vil jeg vite hvor mye sånn ca Omregistrering, Forsikring og Årsavgift koster, Jeg har hørt det at du kan sette Forsikringa på Bilen til foreldrene dine? er det muligt? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Koster ca 500kr i omreg, ca 400 i årsavgift Forsikring kommer veldig ann på om du skal ha kasko osv Lenke til kommentar
Hayate Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Hva vil Kasko si? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 At du får igjen penger om du krasjer o.l og det er din feil Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Du MÅ ha ansvarsforsikring (200kr), du bør også ha førerskadeforsikring (ikke sikker på pris men vil tro at det er ca det samme som ansvar) og så bør du ha kasko (dekker skader på eget kjøretøy), denne koster som oftest 1000kr, men på noen mopeder (f.eks aprilia rs) koster det 2000kr, og det er da også en egenandel på 2000kr som du må betale dersom du skader mopeden og skal få erstatning på kaskoen.. Lenke til kommentar
xChrizzy Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Åssen foregår omregistrering, noen som vet? Jeg skal selge min moped og vet ikke hvordan det fungerer? Er det f.eks trygt å la kjøper prøvekjøre den først? Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Åssen foregår omregistrering, noen som vet? Jeg skal selge min moped og vet ikke hvordan det fungerer? Er det f.eks trygt å la kjøper prøvekjøre den først? 9572760[/snapback] du burde jo få se førerkortet til vedkommende før du lar han prøvekjøre på offentlig vei. Det lille omregistrering skjemaet er både på et av vognkortene tror jeg, ellers kan du finne det lett på vegvesen.no. når det skjemaet er fylt ut av begge parter leverer SELGER det hos biltilsynet eller sender det i posten. så lenge den står på ditt navn har du ansvar for at den ikke blir innblandet i noe kriminelt(trimm osv.), så den lappen må leveres eller postes snarest mulig. annet enn det er det bare for du å si opp forsikringa(vell du må jo forsåvidt ikke, men du får jo igjen penger) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå