Gå til innhold

Nettshop ordnet opp der produsenten sviktet


Anbefalte innlegg

Tok meg friheten til å rydde opp i denne tråden.

 

Spar dere for "kjøpt og betalt"-innlegg, hører ikke hjemme noe sted.

9547068[/snapback]

Det er kanskje ikke så rart at det kommer slike innlegg når man har fulgt trådstarters historie her en stund. Er ikke så lenge siden han selv skjelte ut Netshop pga noen returer og kreditter. Og i det siste så har han bare forsvart butikken til den store gullmedalje.

9549428[/snapback]

 

Og? Folk har både gode og dårlige erfaringer, dette går frem av flere på dette forumet.

 

Bare fordi en er misfornøyd med en butikk fra en tidligere handel, betyr ikke det at man kan bli fornøyd ved en senere anledning.

 

E.O.D!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjente kunder, som man stoler på, får enkelt og greit en slik behandling som det Snekker'n beskriver tidligere i tråden. Det er da ganske normalt. Og ettersom Snekker'n selv skriver at han har betalt et mellomlegg for en dyrere vare, så er det jo helt klart i butikkens interesse, da de vil tjene litt ekstra på akkurat det.

 

Kunder man ikke kjenner fra før, kan ikke få tilsendt dyre ting før evt. defekt vare er sendt tilbake, da man aldri vet om man da faktisk vil få den i retur. Man vet heller ikke om det er brukerens skyld, eller om det i det hele tatt er en feil.

 

Det finnes mange uærlige personer, og derfor er det bare gode, gamle, kjente kunder som får en slik service.

Lenke til kommentar
Tok meg friheten til å rydde opp i denne tråden.

 

Spar dere for "kjøpt og betalt"-innlegg, hører ikke hjemme noe sted.

9547068[/snapback]

Det er kanskje ikke så rart at det kommer slike innlegg når man har fulgt trådstarters historie her en stund. Er ikke så lenge siden han selv skjelte ut Netshop pga noen returer og kreditter. Og i det siste så har han bare forsvart butikken til den store gullmedalje.

9549428[/snapback]

 

Dette besvarte jeg i går,men ser ut til har gått med i dragsuget nå poster med beskyldninger ble slettet :)

Ja jeg har hatt en sak mot Netshop her på forumet,en fillesak viste det seg som raskt ble løst,noe jeg også skrev i samme tråden,dessverre er det altfor få som skriver om det.

Jeg har også hatt saker her mot feks Microplex, Komplett osv, er jeg da kjøpt og betalt fordi jeg senere skriver om god kundebehandling?

Er det slik at en gang uenig alltid uenig ? Nei jeg tror ikke det .

Og nettop det at jeg er istand til å skrive både negativt og positivt om et firma skulle vel klart vise at jeg ikke lar meg pille på nesen,dessverre virker det dog som at enkelte bare må spy ut "kjøpt og betalt" om noe ikke passer dem.

Når et firma gir meg god service og jeg ikke har noe å utsette på dem,ja da kan jeg vel ikke kritisere dem,selv om andre muligens helst så det slik.

Jeg skriver utelukkende utifra egne erfaringer uansett om de er positive eller negative og skulle noen pirke meg på nesen , ja da sier jeg fra uansett hva firmaet heter.

Så får vi håpe at andre her på forumet er villige til å akseptere det.

Jeg må jo si det også er påfallende at det reageres fordi jeg har en positiv tråd,samtidig som det er greit at det finnes i alle fall 3 poster om samme emne i negativ retning :hmm:

Post gjerne deres egne erfaringer,men aksepter at andre kan ha erfart noe annet :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale å prøve det samme etter at det har passert 30 dager fra kjøpsdatoen. Da får man virkelig testet om det er butikken som er servicevillig eller om det kun er fordi de vet de får kreditert maskinen fra sine salgskanaler igjen.

9549242[/snapback]

Vel nå har jeg nylig prøvd det med en Acer som var kjøpt 30.3.07, tok nøyaktig 7 dager så var saken ordnet . :thumbup:

9549261[/snapback]

Så Acer hevet kjøpet på en 6 måneder gammel maskin ved første gangs feil uten noen som helst diskusjon? Da vet jeg vel hva jeg skal kjøpe når min nåværende laptop dør :)

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale å prøve det samme etter at det har passert 30 dager fra kjøpsdatoen. Da får man virkelig testet om det er butikken som er servicevillig eller om det kun er fordi de vet de får kreditert maskinen fra sine salgskanaler igjen.

9549242[/snapback]

Vel nå har jeg nylig prøvd det med en Acer som var kjøpt 30.3.07, tok nøyaktig 7 dager så var saken ordnet . :thumbup:

9549261[/snapback]

Så Acer hevet kjøpet på en 6 måneder gammel maskin ved første gangs feil uten noen som helst diskusjon? Da vet jeg vel hva jeg skal kjøpe når min nåværende laptop dør :)

9550406[/snapback]

 

Nei ,de reparerte maskinen uten diskusjon,maskinen hadde en feil som egentlig ikke omhandlet garantien,men de tok den alikevel.

Årasken til feilen var (hold deg fast). Min datter har en Ilder som kjæledyr,hun tok denne inn en liten tur og maskinen stod på gulvet, ilderen ble pissetrengt og ville vel ikke være uhøflig å pisse på gulvet til folk :) dermend satte den seg på tastaturet og lot det stå til,dette taklet den bærbare maskinen dårlig og jeg så for meg en dyr rep.

Ringte så kundeservice og de lo faktisk av historien og sa "send inn maskinen dit den er kjøpt så fikser vi dette" Dette står i enorm kontrast til det standardsvar jeg får hos HP, som er "hardwarefeil,send inn maskinen,forvent minimum 4 uker + postgang" og det til tross for at det var menst maskinen var innenfor DOA garantien på 30 dager,ja faktisk var den ca 1 døgn,tør da ikke tenke på hva som skjer etterpå.

Jeg skriver utifra mine erfaringer,dessverre er det slik at erfaringene sålangt med HP service har vært dårlige og da må jeg forholde meg til det uansett om noen andre ikke liker det .

Lenke til kommentar
Dette står i enorm kontrast til det standardsvar jeg får hos HP, som er "hardwarefeil,send inn maskinen,forvent minimum 4 uker + postgang" og det til tross for at det var menst maskinen var innenfor DOA garantien på 30 dager,ja faktisk var den ca 1 døgn,tør da ikke tenke på hva som skjer etterpå.

Jeg skriver utifra mine erfaringer,dessverre er det slik at erfaringene sålangt med HP service har vært dårlige og da må jeg forholde meg til det uansett om noen andre ikke liker det .

9550584[/snapback]

At det var ekstremt god service fra Acer er det da ingen som nekter på. Men det står også i sterk kontrast til de køene og svarene jeg har hatt fra Acers support tidligere.

 

At du tar opp DOA er jo en ting. Det er jo nettopp helt standard DOA Netshop utfører når de bytter ut maskinen din. Derfor jeg anbefalte å prøve etter 30 dager for å få et bedre bilde av servicen med å automatisk bytte ut maskiner for første gangs feil ;) Netshop har vist gjentatte ganger, dokumentert i flere tråder her med uttalelser fra dem selv, at serviceviljen synker drastisk når de ikke får kreditert varene fra produsenten.

 

Nå er det vel heller ingen som ikke liker at du oppgir erfaringene dine. Det blir ganske enkelt påpekt noen fakta. Som f.eks. at Netshop ikke "ofrer" seg gjennom å la deg bruke angrerett. De velger bare å ikke fortelle at de får igjen pengene kunden tror de taper på å være så snille.

Lenke til kommentar
At det var ekstremt god service fra Acer er det da ingen som nekter på. Men det står også i sterk kontrast til de køene og svarene jeg har hatt fra Acers support tidligere.

 

det er mulig,men nok engang baserer jeg det på egne erfaringer og denne er lysår foran det jeg har opplevd med HP-

 

At du tar opp DOA er jo en ting. Det er jo nettopp helt standard DOA Netshop utfører når de bytter ut maskinen din. Derfor jeg anbefalte å prøve etter 30 dager for å få et bedre bilde av servicen med å automatisk bytte ut maskiner for første gangs feil  Netshop har vist gjentatte ganger, dokumentert i flere tråder her med uttalelser fra dem selv, at serviceviljen synker drastisk når de ikke får kreditert varene fra produsenten.

 

Her strides jo "de lærde" :) du jobber i HP og sier en ting, support sier noe helt annet og jeg og andre kunder kommer i kontakt med, ja nettop support :hmm:

 

Nå er det vel heller ingen som ikke liker at du oppgir erfaringene dine. Det blir ganske enkelt påpekt noen fakta. Som f.eks. at Netshop ikke "ofrer" seg gjennom å la deg bruke angrerett. De velger bare å ikke fortelle at de får igjen pengene kunden tror de taper på å være så snille.

 

Nå tok jeg det saken gjaldt,men jeg kan godt ramse opp mange mange tilfeller om du ønsker det, som feks da ASUS ga ut et nytt hk,jeg var den første her som kjøpte dette,monterte det i maskinen og res var at to skjermkort (sli) røk,en cpu,hd osv osv,skader for fl\ere tusen, asus avviste at årsaken var deres kort,men nettbutikken ordnet opp og erstattet alt,senere begynte det å komme inn klager fra hele europa ang dette kortet og da måtte asus innrømme feilen.

Eller hva med DFI kortene som trynet og låste maskinen om en hadde i to grafikkort,dette hadde ikke dfi noen ide om hva årsaken var,Netshop sendte faktisk opp 4 eller 5 hk på rekke og rad+ flere typer ram og 4 stk grafikkort som da kostet nesten 5000 kr pr stk, alt for at problemet skulle finnes,varene ble senere solgt som brukt/demo til svært hyggelige priser og det uten at en kunne se de var brukt,så det var det ikke bare meg som fikk nyte godt av -en jeg kjenner bestilte et av de betalte da 3500 for kortet altså nesten 1500 i rabatt,det kortet eksisterer fortsatt.

Skal jeg fortsette ??

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Du får meget god service fra Netshop, det er det ingen som nekter på. Men du kan heller ikke nekte på at det du forteller om står i sterk kontrast til Netshops egne kommentarer på forumet om reklamasjoner og returer i tillegg til det mange andre forteller av om opplevelsene de har. Som forklart i en annen post, kjente og gode kunder får gjerne litt ekstraservice.

Lenke til kommentar
Du får meget god service fra Netshop, det er det ingen som nekter på. Men du kan heller ikke nekte på at det du forteller om står i sterk kontrast til Netshops egne kommentarer på forumet om reklamasjoner og returer i tillegg til det mange andre forteller av om opplevelsene de har. Som forklart i en annen post, kjente og gode kunder får gjerne litt ekstraservice.

9552019[/snapback]

 

Hvorfor gjenntar du dette gang på gang?

Jeg har jo hele tiden sagt at jeg forholder meg til egne erfaringer dette gjelder servicen hos Netshop,det gjelder også fraværet av service hos HP.

Og det er ikke bare hos netshop jeg får god service,den samme servicen får jeg hos feks Microplex, PS og Komplett.

Poenget er at her poster jeg i en tråd som nettop omhandler fraværet av servicen jeg har opplevd hos HP og at Netshop rydder opp.

Og joda jeg vet at andre har opplevd problemer hos Netshop,men jeg vet også at andre har opplevd problemer hos andre nettbutikker og jeg er temmelig sikker på at ingen nettbutikk har opplevd å ikke få klager .

Så mulig min opplevelse står i sterk kontrast med andres.

Men min opplevelse med HP ser ikke ut til å stå i sterk kontrast til i alle fall de jeg har snakket med som har hatt med de å gjøre .

 

Også blir jeg så indelig lei av folk som skriver "styr unna denne butikken" ol fordi de selv har hatt en dårlig erfaring.

Jeg tror enhver er istand til å se at slikt blir latterlig,fordi jeg vil faktisk tro at de aller feleste om ikke alle her på forumet faktisk er istand til å vurdere selv hvor de skal handle,uansett om en annen har vært uheldig .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Også blir jeg så indelig lei av folk som skriver "styr unna denne butikken" ol fordi de selv har hatt en dårlig erfaring.

Jeg tror enhver er istand til å se at slikt blir latterlig,fordi jeg vil faktisk tro at de aller feleste om ikke alle her på forumet faktisk er istand til å vurdere selv hvor de skal handle,uansett om en annen har vært uheldig .

Enkeltepisoder finnes som du påpeker hos de fleste. Når det blir et mønster med klager og misfornøyde kunder, forteller dette en hel del om f.eks en webshop. Når mange nok sier "styr unna", så er det ofte en smart ting å gjøre. Det er selvsagt et individuelt valg til syvende og sist, men jeg har stor tro på statistikk. Og forummedlemmene her på hw.no tror jeg danner et godt statistisk grunnlag når det kommer til å handle forbruker elektronikk. Folk er stort sett i stand til å "tenke sjæl."

Lenke til kommentar
Også blir jeg så indelig lei av folk som skriver "styr unna denne butikken" ol fordi de selv har hatt en dårlig erfaring.

Jeg tror enhver er istand til å se at slikt blir latterlig,fordi jeg vil faktisk tro at de aller feleste om ikke alle her på forumet faktisk er istand til å vurdere selv hvor de skal handle,uansett om en annen har vært uheldig .

Enkeltepisoder finnes som du påpeker hos de fleste. Når det blir et mønster med klager og misfornøyde kunder, forteller dette en hel del om f.eks en webshop. Når mange nok sier "styr unna", så er det ofte en smart ting å gjøre. Det er selvsagt et individuelt valg til syvende og sist, men jeg har stor tro på statistikk. Og forummedlemmene her på hw.no tror jeg danner et godt statistisk grunnlag når det kommer til å handle forbruker elektronikk. Folk er stort sett i stand til å "tenke sjæl."

9552324[/snapback]

 

Nei det forteller faktisk ikke så mye,spes når "mønstret" består av opptil 3 tråder fra samme person som egentlig tar opp samme saken,bare vinkler den litt forskjellig i alle trådene.

Om du husker litt tilbake så var det Komplett som led samme "sjebne" her på forumet med hysteriske rop om dårlig service og om å styre unna denne butikken, vel det stilnet av og de fleste ser ut til å være fornøyde med Komplett.

Jeg handlet med dem da og jeg handler med dem nå uten at jeg ser det har skjedd radikale endringer på noe felt . Jeg er fornøyd med dem også :)

 

Det eneste jeg kan se er at poster her på forumet blir tatt til etteretning av nettbutikkene og at de tar seg tid til å gjennomgå sine rutiner for å finne bedre løsninger,fordi ingen er perfekte.men derfra til hysteriske "styr unna" rop er jo distansen temmelig stor . :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Her syntes jeg at Snekker'n gjør riktig i å komme med et gledesutbrudd over at han får god service, som han sier gang på gang, det er kun hans egen erfaring han kommer med her og om han føler at dette er flotte greier må han få lov til å si dette uten at alle skal trekke enhver ting i tvil.

 

Det er jo ikke sånn at om en hater jordbær så må alle andre også hate det.

 

Men litt off-topic, i de negative trådene blir tidligere tråder og tidligere erfaringer dratt frem uten at noen stiller spørsmål om det når det blir brukt mot trådstarter, jeg ser ikke hvorfor ikke det skulle gjelde en slik tråd også om en mener at personen er "kjøpt og betalt" og ønsker å sverte trådstarter. Det må jo være likhet for alle sånn sett.

Lenke til kommentar
Her syntes jeg at Snekker'n gjør riktig i å komme med et gledesutbrudd over at han får god service, som han sier gang på gang, det er kun hans egen erfaring han kommer med her og om han føler at dette er flotte greier må han få lov til å si dette uten at alle skal trekke enhver ting i tvil.

 

Det er jo ikke sånn at om en hater jordbær så må alle andre også hate det.

 

Men litt off-topic, i de negative trådene blir tidligere tråder og tidligere erfaringer dratt frem uten at noen stiller spørsmål om det når det blir brukt mot trådstarter, jeg ser ikke hvorfor ikke det skulle gjelde en slik tråd også om en mener at personen er "kjøpt og betalt" og ønsker å sverte trådstarter. Det må jo være likhet for alle sånn sett.

9552529[/snapback]

 

 

Fordi denne tråden omhandler Netshop, å det blir jo en negativ vri om folk begynner trekke opp slikt.

Forøvrig er det interessant å se hvilken moderator som "ryddet" her, spesielt med tanke på at flere moderatorer var innom, og enkelte også la inn innlegg som ble slettet.

Lenke til kommentar
Her syntes jeg at Snekker'n gjør riktig i å komme med et gledesutbrudd over at han får god service, som han sier gang på gang, det er kun hans egen erfaring han kommer med her og om han føler at dette er flotte greier må han få lov til å si dette uten at alle skal trekke enhver ting i tvil.

 

Det er jo ikke sånn at om en hater jordbær så må alle andre også hate det.

 

Men litt off-topic, i de negative trådene blir tidligere tråder og tidligere erfaringer dratt frem uten at noen stiller spørsmål om det når det blir brukt mot trådstarter, jeg ser ikke hvorfor ikke det skulle gjelde en slik tråd også om en mener at personen er "kjøpt og betalt" og ønsker å sverte trådstarter. Det må jo være likhet for alle sånn sett.

9552529[/snapback]

 

 

Fordi denne tråden omhandler Netshop, å det blir jo en negativ vri om folk begynner trekke opp slikt.

Forøvrig er det interessant å se hvilken moderator som "ryddet" her, spesielt med tanke på at flere moderatorer var innom, og enkelte også la inn innlegg som ble slettet.

9552648[/snapback]

 

Nå var det da flere enn mods innlegg som ble slettet i det dragsuget av beskyldninger,bla ble noen av mine innlegg slettet,forøvrig er mods innlegg kommet på plass, jeg kunne også fortalt deg hvorfor de moderatorne som var innom i går ikke slettet noe da,det fikk jeg beskjed om i PM og har full respekt for,men anntar at de kan si det selv om de føler behov for det.

Lenke til kommentar
Her syntes jeg at Snekker'n gjør riktig i å komme med et gledesutbrudd over at han får god service, som han sier gang på gang, det er kun hans egen erfaring han kommer med her og om han føler at dette er flotte greier må han få lov til å si dette uten at alle skal trekke enhver ting i tvil.

 

Det er jo ikke sånn at om en hater jordbær så må alle andre også hate det.

 

Men litt off-topic, i de negative trådene blir tidligere tråder og tidligere erfaringer dratt frem uten at noen stiller spørsmål om det når det blir brukt mot trådstarter, jeg ser ikke hvorfor ikke det skulle gjelde en slik tråd også om en mener at personen er "kjøpt og betalt" og ønsker å sverte trådstarter. Det må jo være likhet for alle sånn sett.

9552529[/snapback]

 

Jeg ser ikke noe problem om noen er uenige med meg eller har et helt annet syn og poster her,jeg poster selv i andres tråder og det er vel nettop det som er hennsikten.

Jeg reagerer på "kjøpt og betalt" beskyldninger fordi det er uhørt og jeg annser det som et forsøk fra de som gjør det på å sette andre i et dårlig lys og bruker dette i mangel på saklige argumenter.

I de negative trådene blir ting dratt frem,men det blir de da vitterligen her også,bla ble det dratt frem som en negativ ting mot meg at jeg selv en gang har kritisert Netshop.

Dog så jeg på det som en sikkelig skivebom,da det nettop viser at jeg skriver etter egne erfaringer og ikke sparer noen hverken for negativ eller positiv omtale,jeg prøver å ytre mine egne erfaringer både på godt og vondt .

Lenke til kommentar
Er en moderator delaktig i en diskusjon, har han/hun ikke tillatelse til å slette innlegg fra den tråden. Det sier seg selv.

 

Et av mine innlegg ble slettet i går, av en annen moderator, ved en feiltakelse. Jeg fikk tillatelse til å legge det innlegget inn på nytt, og gjorde det.

 

Men dette er off-topic :)

9552748[/snapback]

 

Men hva var galt med mitt innlegg?

 

Var det personangrep?

 

Fordi jeg på en spøkefull måte sier at her ser vi årsaken til Snekkerns Netshop forsvar?

 

Hvorfor blir ikke innleggene som er rene personangrep på personer med problemer med Netshop slettet?

De innleggene blir postet KUN for å trekke trådstarters sak i tvil.

Lenke til kommentar
Men hva var galt med mitt innlegg?

 

Var det personangrep?

 

Fordi jeg på en spøkefull måte sier at her ser vi årsaken til Snekkerns Netshop forsvar?

 

Hvorfor blir ikke innleggene som er rene personangrep på personer med problemer med Netshop slettet?

De innleggene blir postet KUN for å trekke trådstarters sak i tvil.

Dette er IKKE noe som skal diskuteres i tråden. Ta det opp med moderatoren som har slettet innleggene på PM (mitt innlegg skulle i utgangspunktet ikke slettes, det var derfor jeg fikk legge det inn igjen).

 

Mer off-topic vil slettes (ikke av meg, men jeg tar kontakt med en annen moderator).

Lenke til kommentar
Men hva var galt med mitt innlegg?

 

Var det personangrep?

 

Fordi jeg på en spøkefull måte sier at her ser vi årsaken til Snekkerns Netshop forsvar?

 

Hvorfor blir ikke innleggene som er rene personangrep på personer med problemer med Netshop slettet?

De innleggene blir postet KUN for å trekke trådstarters sak i tvil.

Dette er IKKE noe som skal diskuteres i tråden. Ta det opp med moderatoren som har slettet innleggene på PM (mitt innlegg skulle i utgangspunktet ikke slettes, det var derfor jeg fikk legge det inn igjen).

 

Mer off-topic vil slettes (ikke av meg, men jeg tar kontakt med en annen moderator).

9552848[/snapback]

 

Jaja, får håpe dere holder samme "høye" nivå på off-topic i diskusjoner som er negative til Netshop å.

 

Dessuten postet du etter meg igår, så om du hadde villet hadde du slettet mitt innlegg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...