Gå til innhold

beste metode for hurtig installasjon av PC-er

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jobber i en butikk der vi selger PC-er, men skulle gjerne hatt en metode å gjøre dette på rimelig kjapt, siden dette er en butikk er det mye forskjellige modeller også ute og går, er ris den beste metoden?

9544770[/snapback]

Hva med en custom unattended Windows installasjons-PC ?

Regner med disk image er uaktuelt siden det er mye forskjellig hardware..

Så kan du jo integrere flest mulig drivere i installasjonen.. ?

Lenke til kommentar

Med forbehold om at jeg har misforstått helt...

For å lage en un-attended install så er kanskje nLite noe å vurdere. Har bare brukt det til privat bruk for å slipstreame updates og drivere, men selv en noob som meg fikk fint til å lage en un-attended install. Usikker på hvordan det fungerer med forskjellige lisensnøkler til de ulike maskinene dog. Finner vel info på forumet deres.

For XP

http://www.nliteos.com/

For Vista (har ikke testa den her selv enda)

http://www.vlite.net/

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

med nLite kan du (såvidt jeg har skjønt) forhåndsdefinere hvilkene programmer og drivere som skal instaleres på systemet. trådstarter vil spare endel tid når det gjelder installasjon av programmer men da jeg tar høyde for at det vil vær stor variasjon av hardware er dette noe som bør installeres i ettertid.

Lenke til kommentar
med nLite kan du (såvidt jeg har skjønt) forhåndsdefinere hvilkene programmer og drivere som skal instaleres på systemet. trådstarter vil spare endel tid når det gjelder installasjon av programmer men da jeg tar høyde for at det vil vær stor variasjon av hardware er dette noe som bør installeres i ettertid.

9577543[/snapback]

Jupp!

Nlite er bra! Bruker dette selv til å lage custom install-CD-er. Særlig er det kjekt å legge inn SATA/RAID drivere slik at man slipper å kjøpe en floppydrive KUN for å kunne installere windows på PC-er uten native støtte..

Anbefales!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...