trrunde Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Jobber i en butikk der vi selger PC-er, men skulle gjerne hatt en metode å gjøre dette på rimelig kjapt, siden dette er en butikk er det mye forskjellige modeller også ute og går, er ris den beste metoden? Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Jobber i en butikk der vi selger PC-er, men skulle gjerne hatt en metode å gjøre dette på rimelig kjapt, siden dette er en butikk er det mye forskjellige modeller også ute og går, er ris den beste metoden? 9544770[/snapback] Hva med en custom unattended Windows installasjons-PC ? Regner med disk image er uaktuelt siden det er mye forskjellig hardware.. Så kan du jo integrere flest mulig drivere i installasjonen.. ? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 hvis dere har en modell med samme hardware dere selger er nok RIS eller Ghost det beste alternativet. hvis det er forskjellige modeller med forskjellig hardware kan det bli knotete med disse programmene. da vil nok en unatended installation være det beste. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 takker for svar, har begynt å lese litt på http://unattended.msfn.org så skal nok få til noe Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Med forbehold om at jeg har misforstått helt... For å lage en un-attended install så er kanskje nLite noe å vurdere. Har bare brukt det til privat bruk for å slipstreame updates og drivere, men selv en noob som meg fikk fint til å lage en un-attended install. Usikker på hvordan det fungerer med forskjellige lisensnøkler til de ulike maskinene dog. Finner vel info på forumet deres. For XP http://www.nliteos.com/ For Vista (har ikke testa den her selv enda) http://www.vlite.net/ Endret 26. september 2007 av Dummst Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 med nLite kan du (såvidt jeg har skjønt) forhåndsdefinere hvilkene programmer og drivere som skal instaleres på systemet. trådstarter vil spare endel tid når det gjelder installasjon av programmer men da jeg tar høyde for at det vil vær stor variasjon av hardware er dette noe som bør installeres i ettertid. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 med nLite kan du (såvidt jeg har skjønt) forhåndsdefinere hvilkene programmer og drivere som skal instaleres på systemet. trådstarter vil spare endel tid når det gjelder installasjon av programmer men da jeg tar høyde for at det vil vær stor variasjon av hardware er dette noe som bør installeres i ettertid. 9577543[/snapback] Jupp! Nlite er bra! Bruker dette selv til å lage custom install-CD-er. Særlig er det kjekt å legge inn SATA/RAID drivere slik at man slipper å kjøpe en floppydrive KUN for å kunne installere windows på PC-er uten native støtte.. Anbefales! Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 i den guiden jeg har tatt utgangspunkt i er det nlite som blir brukt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå