Gå til innhold

Får jeg pengene tilbake?

Anbefalte innlegg

Har holdt på i over en uke på å fikse problemene med min pc fra Netshop, ingen suksess så langt. Blir rett å slett irritert over å ha fått en så dårlig pc til 10 000 kroner. Føler meg lurt. Kjøper ferdig pc neste gang, fra Datakjeden.

Da er mitt spørsmål, kan jeg levere PC-en til dem og få pengene tilbake? Da jeg er mega misfornøyd med den

Endret av Mystikal1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal ha fulgt med ett reklamasjons papir som du skal fylle ut, grundig, og sende til dem så blir saken behandlet, har du ikke fått dette brevet, som du SKAL ha fått, be dem sende det så du får reklamert på produktet.

Du har også angrerett på varer kjøpt over internett, Dell har 7 dager for bedrift og 14 dager for privat personer, vet ikke helt hva dem har der du kjøpte maskinen.

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
Har holdt på i over en uke på å fikse problemene med min pc fra Netshop, ingen suksess så langt. Blir rett å slett irritert over å ha fått en så dårlig pc til 10 000 kroner. Føler meg lurt. Kjøper ferdig pc neste gang, fra Datakjeden.

Har du kjøpt den i deler? I såfall så har du ikke kjøpt en pc fra Netshop, du har kjøpt komponenter som du eller noen andre har satt sammen!! Du kan IKKE legge skylden på Nesthop for noe som sansynligvis er brukerfeil eller feil instalasjon.... Fan begynner å bli lei denne drittkastingen mot webshopper!

Lenke til kommentar

Har du kjøpt den i deler? I såfall så har du ikke kjøpt en pc fra Netshop, du har kjøpt komponenter som du eller noen andre har satt sammen!! Du kan IKKE legge skylden på Nesthop for noe som sansynligvis er brukerfeil eller feil instalasjon.... Fan begynner å bli lei denne drittkastingen mot webshopper!

9545149[/snapback]

kan ikke være mer enig meg OldDuke

Lenke til kommentar
ok, men har pakket opp alle delene og cd'r osv, gjelder det fortsatt eller?

9544804[/snapback]

Angrerett gjelder uansett om du har brutt embalasjen så lenge du kan "returnere produktet i tilsvarende samme mengde og stand". I og med elektronikk generellt sett ikke "brukes opp" så kan dermed normalt sett all type elektrnikk returneres selv om emblajasen er åpnet.

Men vær dog litt ordentlig, og pakk det ned igjen så pent som du kan, det er vanlig høfflighet.

Når det gjelder at du klager på Netshop fordi maskinen ikke yter etter ønske, så er jo på ingen måte Netop annsvarlig for det. Om du har valgt å bygge maskinen selv (eller i det hele tatt har valgt kompnentene selv), så står jo du naturligvis 100% annsvarlig for hvordan maskinen yter etterpå. Hvis du ikke hadde peil nok til å finne ut av dette på egenhånd, så må du nesten finne deg i å velge en "ferdigmaskin" i stedet.

Det eneste Netshop har som annsvar her er at du ikke får noen defekte deler, og det virker jo ikek å være tilfellet her. Jeg tipper på at det er brukerfeil, spesiell om du ikek har mye erfaring med databygging fra før. Sansynligvis drivere som ikke er installer skikkelig el. lignende slik at maskinen går i safe modus på et viktig komponent som chipset drivere eller skjermkort.

Det sagt så er angreretten ikke diskriminerende. Du trenger ikke oppgi noen grunn for å bruke den innen 14 dager. Angrerett gjelder bare ved fjernsalg sånn at det er nevn (dvs. ikke direkte i butikk).

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

kjøpte ikke PC-en i deler, kjøpte ferdig pakket og testet fra Netshop

PC-en fryser, og den yter like dårlig som min gamle pc i spill, har gjort alt som en skal når du installerer drivere osv

fint å høre angående angreretten :)

Endret av Mystikal1
Lenke til kommentar

PC-en fryser, og den yter like dårlig som min gamle pc i spill

9545610[/snapback]

Vel om den fryser kan være en softwarefeil,når det gjelder ytelsen så har du vel fått nøyaktig hva du bestilte.

Om jeg bestiller en pc med feks en svak cpu,svakt grafikkort el så kan jeg neppe laste noen for det da jeg selv har valgt dette.

Men ja du har lov å angre,vær imidlertid obs på at OS som forseglingen er brutt på og som er innstalert og reg på deg ikke kan retuneres .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

PC-en fryser, og den yter like dårlig som min gamle pc i spill, har gjort alt som en skal når du installerer drivere osv

fint å høre angående angreretten  :)

9545610[/snapback]

Valgte du deler selv og fikk dem til å byge den for deg, eller var det en "ferdigpakke" ? kanskje om vi får vite mer om hva du har kjøpt, samt hva du hadde fra før, så kan vi finne ut om det er noe riv ruskende gale, eller om det yter omtrent som vi vil forvente...

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

fint å høre angående angreretten  :)

9545610[/snapback]

Valgte du deler selv og fikk dem til å byge den for deg, eller var det en "ferdigpakke" ? kanskje om vi får vite mer om hva du har kjøpt, samt hva du hadde fra før, så kan vi finne ut om det er noe riv ruskende gale, eller om det yter omtrent som vi vil forvente...

-Stigma

9546295[/snapback]

Kjøpte dette:

Antec Performance One P182 Gun Metal

Asus P5N-E SLI nForce-650i SLI 775

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz Socket775

Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra

Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM

LC Power 550W "Silent Giant-Green Power"

Club3D Geforce 8800GTS 320MB PCIe

Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7173 sort

Linksys WMP54G Trådløst PCI kort

med dette fulgte cd'r med drivere til hovedkort, skjermkort osv...

konfigurerte Netshop sin dinside pc

Sliter med alle spill, et eksempel er BF2, får bare 50 fps der - hvor jeg egentlig skal ha rundt 200 fps

Endret av Mystikal1
Lenke til kommentar

Hvis du sliter med BF2 på den maskinen så er det noe galt. Har selv nylig hatt neo lignende, og det skal fly av gårde i BF2 da. Tror nok dette må være en eller annen form for software problem eller noe sånt ja.

Det aller ebste er om du tar en test i 3dmark2006 (standard test instillinger) og gi oss score. Det er det aller enkleste å ta utgangspunkt fra og vil akksentuere evt. "feil" med ytelsen.

Basic versjonen av 3dmark skal være gratis så langt jeg husker. finner den vel på www.futuremark.com

Jeg kan ihvertfall bekrefte at sammensetningen av harware er det ingen åpenbare problem med, og den er ganske så velbalansert. Ingen problem på den fronten.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Jepp synest dette er rart for spes på den maskinen er bra og du er i så mate ikke blitt lurt av noen.

9546827[/snapback]

Må si meg enig der. hvis vi ser bortifra en eller annen skikkelig obskur hardware-defekt som på en eller annen måte klarer å redusere ytelsen utne å gi andre klare signaler (noe som jeg knappt nok har vært borti i 15 år med data), så ligger det nok noe software-relatert bak dette.

Mitt råd er fremdeles å ta en 3dmark06 test så vi har en klar scoreå gå etter for å sammenligne.

Før du tester bør du også oppdatere drivere for skjemkort og chipset, da disse to er de to mest typiske software relaterte problemene som reduserer 3D-ytelse.

UYtifra specs kan du finne både chipset driver og skjermkort driver via:

http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Alternativt kan du finne drivere fra guru3d.com. De har beta drivere samt tidligere drivere, som kan være verdt å prøve i tilfelle det er en spesifik driver (f.eks. den nyeste offisielle) som gir deg problemer i noen spesifikke spill med ditt oppsett.

Det er opp til deg selvsagt, men jeg tror det er høyst sansynlig mulig å fikse de problemene du opplever.

EDIT: Sist av alt kan det være nyttig å vite hva din skjermkort temp er under full load. I noen skjeldne tilfeller kan skjermkort kjøleren sitte dårlig, som gir høye temps, og kan igjen føre til automatisk nedklokking av skjermkort avhengig av drivere. Det er bare en siste ting som jeg kom på kan evt. forårsake problemene du opplever, selv om det er mindre sansynlig å være feilkilden.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
takk for utrolig gode svar, skal ta den 3dmark06 testen så fort jeg kan

og jeg har Windows XP Professional

9548103[/snapback]

Jepp,for her er det ikke hardwaren som er dårlig og således er det liten vits å bytte den for å kjøpe det samme igjen, sjekk software og oppdater til de nyeste driverne og forsøk igjen,nytter ikke det ville jeg ringt dit maskinen er kjøpt og på en hyggelig måte forklart problemet, utrolig hvor mye lengre en kommer med å være hyggelig mot dem man snakker med . :):cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...