madammim Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Hei. Er litt usikker på om dette blir rette plass å spørre. Uansett er jeg ute etter en mulighet til å la en PC styre lys/oppvarming av et hus. Er til en som er ukependler, og han ønsker å kunne fjernstyre oppvarming av huset. Han ønsker å kunne logge seg på PC hjemme og da regulere temperatur opp de helgene han skal hjem, slik at det er godt og varmt når han kommer. Et system med tidsur vil ikke fungere tilfredsstillende, da han ikke er hjemme hver helg. Ser for meg et eller annet som det går å regulere en utgang høy/lav (av/på). Dette trenger ikke å være beregnet til styring av lys/oppvarming. Mye kan ordnes vha noen rele' Pris er en faktor. Er klar over at dette kan ordnes over GSM, men han ønsker å kunne gjøre dette over PC-en som alikevel står på 24/7. Noen som vet noe? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Vet i alle fall at det er mulig å bruke Elko matic Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Hei. Er litt usikker på om dette blir rette plass å spørre. Uansett er jeg ute etter en mulighet til å la en PC styre lys/oppvarming av et hus. Er til en som er ukependler, og han ønsker å kunne fjernstyre oppvarming av huset. Han ønsker å kunne logge seg på PC hjemme og da regulere temperatur opp de helgene han skal hjem, slik at det er godt og varmt når han kommer. Et system med tidsur vil ikke fungere tilfredsstillende, da han ikke er hjemme hver helg. Ser for meg et eller annet som det går å regulere en utgang høy/lav (av/på). Dette trenger ikke å være beregnet til styring av lys/oppvarming. Mye kan ordnes vha noen rele' Pris er en faktor. Er klar over at dette kan ordnes over GSM, men han ønsker å kunne gjøre dette over PC-en som alikevel står på 24/7. Noen som vet noe? 9544608[/snapback] Hvorfor gjøre det så vanskelig når det kan gjøres lett? er ikke Dette enkelt? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 X10 er vel standarden for styring fra PC. Vet ikke hvem som har skikkelig utvalg, men SmartProdukter har noe. http://smartprodukter.com/default.php?cPat...c918127a401a3ca Lenke til kommentar
madammim Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Takker for svar! Systemene kan nok gjøre jobben, men er redd kostnadene er for høye for de to første. Finner ikke pris på "Elco Matic", men virker å være et veldig komplett og derfor kostbart system. Smartprodukter.com sin CM11 koster 1418,- og ser ut til å være det beste valget av disse 3 for dette bruket. Skal anbefale dette. Er det andre løsninger som kan brukes? Trenger som nevnt ikke være beregnet for dette formålet, bare gi en mulighet til å styre et signal on/off. Lenke til kommentar
dreuf Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Takker for svar! Systemene kan nok gjøre jobben, men er redd kostnadene er for høye for de to første. Finner ikke pris på "Elco Matic", men virker å være et veldig komplett og derfor kostbart system. Smartprodukter.com sin CM11 koster 1418,- og ser ut til å være det beste valget av disse 3 for dette bruket. Skal anbefale dette. Er det andre løsninger som kan brukes? Trenger som nevnt ikke være beregnet for dette formålet, bare gi en mulighet til å styre et signal on/off. 9550371[/snapback] Jeg har sjekket en del ut rundt dette, og det billigste er å benytte X10 eller z-wave. www.tronika.no har en del informasjon og forum. Jeg styrer lys på bad, stue, gang og kjøkken. Dette kostet meg rundt 3000,- inkl fjernkontroll.. Mye spennende og ett hav av muligheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå