FranzJosef Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Jeg har hatt en hybrid i et par år nå, en Everest Discovery. Er veldig fornøyd med hybridsykkel som type, store hjul , ruller lett og greit. Nå ruster den litt her og der og lager litt lyder, dessuten brukte jeg ikke veldig mye penger på den. Tenkte på å skaffe en ny og kanskje spytte i littegrann mer penger denne gangen. Mine kriterier er følgende: - Jeg drar noen ganger på langtur med en del bagasje, så den bør kunne ha pakkvesker både foran og bak. - Gir og bremser bør være presise og solide, men ikke noe som lett går i stykker eller må ha ekstra mye vedlikehold! - Jeg er ganske høy (189 cm) så sykkel må kunne innstilles slik at den passer min høyde. - Sykkelen kan godt ha en del utstyr som pakkebærer, skjermer og støtte. Men det er ikke så farlig da jeg lett kan montere på dette selv ved behov. Har hatt Shimano Deore gir nå og veldig fornøyd med det, holdt seg presist og bra. Bør jeg satse på SRAM? De jeg har kikket på er Mongoose 850 som selges til nedsatt høstpris her og Nakamura Trekking. Spesielt Mongoose-sykkelen. Får man mye bedre sykkel for enda litt mer penger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå