NozG Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 har begynt å disconnecte veldig ofte etter å ha fått telio bredbåndstelefoni. Jeg spiller DotA (warcraft3 tft mod) over GGC. GGC er et virtuelt lan program som hamachi bare mye bedre. så er det noen tips, eller er det noe jeg kan gjløre? takk på forhånd Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Plassere Telioboksen bak router? Lenke til kommentar
NozG Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 hva mener du med ? er ikke så flink når det gjelder det her Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Hvordan er nettverket ditt koblet opp nå? Hvilken leverandør av internett har du? Hva heter modem? Hvis du har router, hva heter den? Lenke til kommentar
NozG Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 (endret) har internet levandør get upc vet ikke om jeg har router, men internet boksen min er SB5100E Motorola Telioboksen er Linksys vet ikke helt hvordan jeg skal svare på det første spørsmålet ditt.. jeg har ikke trådløs hvis det hjelper Endret 21. september 2007 av NozG Lenke til kommentar
Konge Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 la7dfa-com spør om denne telioboksen din av merket Linksys er koblet til modemet ditt fra GET og så er pc`n din koblet til denne telioboksen din . Søk på google avslører at det Motorola utstyret ditt har dhcpserver om man f.eks leser HER. Lenke til kommentar
Xlian Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Plassere Telioboksen bak router? 9544567[/snapback] router er ikke det den trålöse senderen? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 En router kan du f.eks lese litt om HER . Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Du har alså et modem og deretter Telio og så PC. Da bør du åpne port 6112 - 6119 (=WC3) i Teliorouteren mot ipadressen til computeren.. Guide: http://www.portforward.com/english/routers...arcraft_III.htm Endret 21. september 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Konge Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Husk på at nå snakker vi om to routere her etterhverandre og porter må opnes opp både for iptelefoni på Motorola + eventuelle spill/applikasjoner før de routes til Linkysadapteret hvor de igjen må portes inn til den interne ip man ønsker skal få tilgang . Lenke til kommentar
NozG Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 (endret) la7dfa-com spør om denne telioboksen din av merket Linksys er koblet til modemet ditt fra GET og så er pc`n din koblet til denne telioboksen din . Søk på google avslører at det Motorola utstyret ditt har dhcpserver om man f.eks leser HER. 9544924[/snapback] ja akkuratt slik du forklarte det jeg skal prøve å følge den guiden konge Endret 21. september 2007 av NozG Lenke til kommentar
inferror Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Blir ikke sjokkert om du fortsatt blir plaga med dette. Hadde telio i 15 måneder, og maken til dritt skal man lete lenge etter. Vet at det er mange "fornøyde" telio kunder der ute, men skal du bruke linja til noe annet mens du prater i telefonen så .... Lenke til kommentar
NozG Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 kan det hjelpe å koble av telioboksen når jeg vil spille i fred og ro? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Uten å være alt for krass så vil jeg si at de problemene folk har med iptelefoni (og mange andre nettproblemer) dessverre ofte kommer av at utstyret ikke er konfigurert og eller koblet til slik det bør være . Lenke til kommentar
NozG Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 jeg skriver inn ipen inn i aderssebaren og kommer inn på teliorouteren min. det er her under portforwarding settings jeg skal åpne warcraft portene? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Ja det er korrekt men pass på at pc`n din alltid får denne adressen utdelt fra telioadapteret . Lenke til kommentar
NozG Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 (endret) bare lurer på. jeg bruker GGC virtuel lan programmet, og det bruker jo en annen port? eller har jeg missforstått? altså jeg spiller IKKE på battlenet edit: når jeg er på login skjermen til GGC og trykker på settings ser jeg dette: Network setting rute: UPNP Portforwarding (need router support) rute: Specify Port (for pass firewall) bare skriver dette hvis det muligens er relevant. har aldri hatt problemer med disconnect på GGC, først etter at jeg fikk telio at det begynte. jeg vet ikke om jeg ville disconnecta hvis jeg spilte på bnet, fordi det gjør jeg ikke. Endret 21. september 2007 av NozG Lenke til kommentar
NozG Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 (endret) ok har åpnet porter 6112-6119 når det gjelder GGC så kan jeg skrive/forandre porten til GGC på loginmenuen til programmet.. I den ruten der porten skal stå eller skrives inn, den er tom. som jeg postet tidligere, ggc network settings : rute: UPNP Portforwarding (need router support) rute: Specify Port (for pass firewall) Endret 21. september 2007 av NozG Lenke til kommentar
Konge Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 "rute: Specify Port (for pass firewall)" Kan du fylle inn noe her ? I så fall fyll inn en ønsket port la oss si port 40000 for å holde oss høyt oppe der blandt stjernene . Og så router du port 40000 inn til samme ip som sist . Lenke til kommentar
NozG Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 (endret) skal jeg fylle inn 40000 der, og så åpne porten 40000 på routeren min? er det det du mener? Endret 21. september 2007 av NozG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå