Gå til innhold

Hvilken sykkel bør jeg gå for?


md_86

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Du sier at du ønsker deg kjente merker som Scott og Kona.

Det er merker du må betale i overkant av 5000,- for, jeg synes 10.000,- for en sykkel er småpenger.

Sykkelen jeg bruker til vanlig er en GT Ruckus 3.0 Disc.

Den kostet rundt 8000,- da den var ny for noen år siden.

 

Jeg har trivdes med den sykkelen og ikke hatt noen problemer, eller reparasoner på den ;)

 

Annbefales for minimalister som oss innen sykkel sport :)

Lenke til kommentar

Diamant Radiant Cut 40k er en fin sykkel med skivebremser fra Hayes og Shimano Deore gir. Den kostet rundt 6000,- da jeg kjøpte min.

 

Det er også en fordemper som går an og slå av så du ikke moster så mye kraft i demperen.

 

Jeg er litt usikker på om de forsatt har den utgaven jeg kjøpte i butikkene nå, men om du besøker en g-sport butikk eller super-g butikk, som er de butikkene som selger Diamant så kan de sikkert hjelpe deg mer en jeg kan.

 

Mvh Kim.

Lenke til kommentar
Nakamura har jo noen brae sykler...

Det har de ikke..

Nakamura er stort sett dårlig kvalitet, inkledd i ett tøft skall som lurer uvitende til og kjøpe.

 

Keen på en Scott-sykkel. Ikke så altfor dyr. Noen som kan komme med noen gode eksempler. Fint hvis folk som eier/har eid denne typen merker, bidrar i denne tråden...

 

Takk.

Du får ikke en Scott for en billig penge ;)

JEg har eid, og eier fortsatt en GT Ruckus 3.0, den er annbefalings verdig :)

 

Diamant Radiant Cut 40k er en fin sykkel med skivebremser fra Hayes og Shimano Deore gir. Den kostet rundt 6000,- da jeg kjøpte min.

 

Det er også en fordemper som går an og slå av så du ikke moster så mye kraft i demperen.

 

Jeg er litt usikker på om de forsatt har den utgaven jeg kjøpte i butikkene nå, men om du besøker en g-sport butikk eller super-g butikk, som er de butikkene som selger Diamant så kan de sikkert hjelpe deg mer en jeg kan.

 

Mvh Kim.

Den diamanten der har min søster hatt, jeg likte den ikke så godt som min annbefalte GT.

Styret på sykkelen er meget smalt, det fører til nedsatt kontroll.

Kranken på sykkelen var desuten gåen etter 2 måneder med sykkling.

Hydraulic bremsene er uansett ett stort pluss i denne sammenhengen :)

Lenke til kommentar

ingen tvil: Nakamura. Ikke det at Nakamura har de beste toppmodellene (hvis det er det du skal ha?). Men de desidert beste i 10 000 kroners klassen.

Jeg selv kjøpte meg en Nakamura, Simuto (eller noe sånt, starter ihvertfall på S), med skivebremser (foran og bak), XTX (eller hva det nå kalles, ihvertfall et forbokstaven X, og en av de beste på markedet, på den tiden), veide kun 7.8 kg. Dette var riktig nok for to år siden, og kjøpte den for kun 6 ooo! Dette var ekstremt billig. Jeg regna litt på det før jeg kjøpte sykkelen, og hvis jeg heller hadde valgt f.eks. Scott, måtte jeg helt opp i Scott Scale 30 for å få noe av det samma, og prisen lå da på ca. 14-18....

 

Nakamura er billig og bra...ekstremt bra...

 

BTW: Hvorfor syklene til Nakamura er så billig og gode, er fordi de direkte importerer til Norge, fra Taiwan.

Lenke til kommentar
ingen tvil: Nakamura. Ikke det at Nakamura har de beste toppmodellene (hvis det er det du skal ha?). Men de desidert beste i 10 000 kroners klassen.

Jeg selv kjøpte meg en Nakamura, Simuto (eller noe sånt, starter ihvertfall på S), med skivebremser (foran og bak), XTX (eller hva det nå kalles, ihvertfall et forbokstaven X, og en av de beste på markedet, på den tiden), veide kun 7.8 kg. Dette var riktig nok for to år siden, og kjøpte den for kun 6 ooo! Dette var ekstremt billig. Jeg regna litt på det før jeg kjøpte sykkelen, og hvis jeg heller hadde valgt f.eks. Scott, måtte jeg helt opp i Scott Scale 30 for å få noe av det samma, og prisen lå da på ca. 14-18....

 

Nakamura er billig og bra...ekstremt bra...

 

BTW: Hvorfor syklene til Nakamura er så billig og gode, er fordi de direkte importerer til Norge, fra Taiwan.

Det vill ikke si at en Nakamura på lik linje med en Merida til 4000,- er like god som en til 10.000,- ;)

Mån får det man betaler for når det gjelder sykkelmodeller også ;)

 

Var faktisk ikke det billigste, men det var en utgående modell.

Jeg har trivdes godt med den, eneste var at kranken røk etter et halvt år, men den fikk jeg ny på garanti.

 

Uhm, tror det er en scott yz3, det er ikke en landeveis sykkel.

Har sett den.

Prøvd den og for den slags skyld.

Den ser meget pen og ganske sporty ut, men vill ikke si at den er av god kvalitet.

Men ikke alle bruker sykklene sine på en slik måte at de må punge ut mye.

 

Jeg har annbefalt deg en sykkel, og andre har annbefalt andre sykkler ;)

Nå kan du velge og vrake.

 

på boardshop.no har de noen utgående GT modeller til lave priser, verdt en titt ;):)

Lenke til kommentar

 

 

ingen tvil: Nakamura. Ikke det at Nakamura har de beste toppmodellene (hvis det er det du skal ha?). Men de desidert beste i 10 000 kroners klassen.
Jeg selv kjøpte meg en Nakamura, Simuto (eller noe sånt, starter ihvertfall på S), med skivebremser (foran og bak), XTX (eller hva det nå kalles, ihvertfall et forbokstaven X, og en av de beste på markedet, på den tiden), veide kun 7.8 kg. Dette var riktig nok for to år siden, og kjøpte den for kun 6 ooo! Dette var ekstremt billig. Jeg regna litt på det før jeg kjøpte sykkelen, og hvis jeg heller hadde valgt f.eks. Scott, måtte jeg helt opp i Scott Scale 30 for å få noe av det samma, og prisen lå da på ca. 14-18....

Nakamura er billig og bra...ekstremt bra...

BTW: Hvorfor syklene til Nakamura er så billig og gode, er fordi de direkte importerer til Norge, fra Taiwan.

Det vill ikke si at en Nakamura på lik linje med en Merida til 4000,- er like god som en til 10.000,- wink.gif
Mån får det man betaler for når det gjelder sykkelmodeller også wink.gif

nei det er den ikke, min er bedre....Du har sikkert ikke engang Det girsystemet jeg har på din sykkel engang, nå skal sant sies at jeg ikke vet hva det heter.
Og det finnes flere typer skivebremser, jeg hadde direkte insprøyting av ikke olje, men noe andre greier. noe som sant kreves mer arbied med sykkelen.
Lenke til kommentar

 

 

ingen tvil: Nakamura. Ikke det at Nakamura har de beste toppmodellene (hvis det er det du skal ha?). Men de desidert beste i 10 000 kroners klassen.
Jeg selv kjøpte meg en Nakamura, Simuto (eller noe sånt, starter ihvertfall på S), med skivebremser (foran og bak), XTX (eller hva det nå kalles, ihvertfall et forbokstaven X, og en av de beste på markedet, på den tiden), veide kun 7.8 kg. Dette var riktig nok for to år siden, og kjøpte den for kun 6 ooo! Dette var ekstremt billig. Jeg regna litt på det før jeg kjøpte sykkelen, og hvis jeg heller hadde valgt f.eks. Scott, måtte jeg helt opp i Scott Scale 30 for å få noe av det samma, og prisen lå da på ca. 14-18....

Nakamura er billig og bra...ekstremt bra...

BTW: Hvorfor syklene til Nakamura er så billig og gode, er fordi de direkte importerer til Norge, fra Taiwan.

Det vill ikke si at en Nakamura på lik linje med en Merida til 4000,- er like god som en til 10.000,- wink.gif
Mån får det man betaler for når det gjelder sykkelmodeller også wink.gif

nei det er den ikke, min er bedre....Du har sikkert ikke engang Det girsystemet jeg har på din sykkel engang, nå skal sant sies at jeg ikke vet hva det heter.
Og det finnes flere typer skivebremser, jeg hadde direkte insprøyting av ikke olje, men noe andre greier. noe som sant kreves mer arbied med sykkelen.

Jeg har ett girsystem fra Shimano, hva heter ditt?! smile.gif
Du vet like lite om min sykkel som din egen wink.gif

Er det hydraulic dick du har?
Lenke til kommentar

 

 

Var faktisk ikke det billigste, men det var en utgående modell.
Jeg har trivdes godt med den, eneste var at kranken røk etter et halvt år, men den fikk jeg ny på garanti.

Uhm, tror det er en scott yz3, det er ikke en landeveis sykkel.

Har sett den.
Prøvd den og for den slags skyld.
Den ser meget pen og ganske sporty ut, men vill ikke si at den er av god kvalitet.
Men ikke alle bruker sykklene sine på en slik måte at de må punge ut mye.

Den er jo av god kvalitet vil nå jeg si, den har fungert i tre år uten problemer bortsett fra kranken.
Men som du sier så er det forskjell på hvordan sykler blir brukt og hva man trenger den til. Jeg er godt fornøyd med min.
Lenke til kommentar

 

 

Var faktisk ikke det billigste, men det var en utgående modell.
Jeg har trivdes godt med den, eneste var at kranken røk etter et halvt år, men den fikk jeg ny på garanti.

Uhm, tror det er en scott yz3, det er ikke en landeveis sykkel.

Har sett den.
Prøvd den og for den slags skyld.
Den ser meget pen og ganske sporty ut, men vill ikke si at den er av god kvalitet.
Men ikke alle bruker sykklene sine på en slik måte at de må punge ut mye.

Den er jo av god kvalitet vil nå jeg si, den har fungert i tre år uten problemer bortsett fra kranken.
Men som du sier så er det forskjell på hvordan sykler blir brukt og hva man trenger den til. Jeg er godt fornøyd med min.

Der er jeg enig med deg.
Syntes bare du sa at Nakamuraen din var bedre enn GT`en min..
Jeg skryter ikke av den, men det stemmer ikke overens med fakta.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...