Gå til innhold

BK: Etter begravelsen.. / After the end..

Kurt Grusom

Anbefalte innlegg

Hei!

Graver litt i arkivet og kom over dette. Tok det etter min farmors begravelse, og prøvde å få frem min egen sinnstemning der og da. Synes jeg fikk det relativt godt til. Har dere noen innvendinger? Legger ved en S/V-versjon også.

Har ikke helt bestemt meg for tittel ennå, men tror det blir ett av de to i emnetittelen.

KritikkTakk? :)

Edit: Mislykket S/V-versjon fjernet.

post-139138-1190392624_thumb.jpg

post-139138-1190392639_thumb.jpg

Endret av Jacmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Graver litt i arkivet og kom over dette. Tok det etter min farmors begravelse, og prøvde å få frem min egen sinnstemning der og da. Synes jeg fikk det relativt godt til. Har dere noen innvendinger? Legger ved en S/V-versjon også.

Har ikke helt bestemt meg for tittel ennå, men tror det blir ett av de to i emnetittelen.

Synes helt klart fargeversjonene var best, sort-hvittutgaven gav meg ingenting. Det er gulfargen i rosene som gjør hele bildet. Synes ikke det gjør noe at de ikke er helt skarpe, det illustrerer som du sier den sinnsstemningen man ofte har i og etter en begravelse. Av fargeutgavene er det den mørkeste av dem som treffer meg mest.

Teknisk har du truffet både bruk av diagonal og rule of thirds, vet dog ikke om det er bevisst eller ikke. Det er helt sikkert ting som kunne vært annerledes, men jeg likte dette, og ser ikke umiddelbart noe som ville hevet nivået nevneverdig!

Lenke til kommentar
Synes helt klart fargeversjonene var best, sort-hvittutgaven gav meg ingenting.  Det er gulfargen i rosene som gjør hele bildet. Synes ikke det gjør noe at de ikke er helt skarpe, det illustrerer som du sier den sinnsstemningen man ofte har i og etter en begravelse. Av fargeutgavene er det den mørkeste av dem som treffer meg mest.

Teknisk har du truffet både bruk av diagonal og rule of thirds, vet dog ikke om det er bevisst eller ikke. Det er helt sikkert ting som kunne vært annerledes, men jeg likte dette, og ser ikke umiddelbart noe som ville hevet nivået nevneverdig!

9545282[/snapback]

Helt enig ang. farge vs. S/H. Også enig i at den mørkeste versjonen er den beste.

Tusen takk for tilbakemelding :)

Likte best fargeversjonene, svart-hvitt bildet ble bare et svart hvitt bilde av noen roser og ikke no mer. Tror dette kunne blitt et bedre bilde om det ikke var så utrolig uskarpt, som jeg syntes ødela ganske mye :\

9545347[/snapback]

Jeg mener at uskarpheten gjør mye av stemningen. Hadde det vært knivskarpt hadde det ikke vært noe spesielt over bildet i det hele tatt. Uskarpheten har derfor sin hensikt ;)

Hvis du har mistet noen kjære og vært i deres begravelse®, så tror jeg du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Synes helt klart fargeversjonene var best, sort-hvittutgaven gav meg ingenting.  Det er gulfargen i rosene som gjør hele bildet. Synes ikke det gjør noe at de ikke er helt skarpe, det illustrerer som du sier den sinnsstemningen man ofte har i og etter en begravelse. Av fargeutgavene er det den mørkeste av dem som treffer meg mest.

9545282[/snapback]

Helt enig ang. farge vs. S/H. Også enig i at den mørkeste versjonen er den beste.

Tusen takk for tilbakemelding :)

Likte best fargeversjonene, svart-hvitt bildet ble bare et svart hvitt bilde av noen roser og ikke no mer. Tror dette kunne blitt et bedre bilde om det ikke var så utrolig uskarpt, som jeg syntes ødela ganske mye :\

9545347[/snapback]

Jeg mener at uskarpheten gjør mye av stemningen. Hadde det vært knivskarpt hadde det ikke vært noe spesielt over bildet i det hele tatt. Uskarpheten har derfor sin hensikt ;)

Hvis du har mistet noen kjære og vært i deres begravelse®, så tror jeg du skjønner hva jeg mener.

9545806[/snapback]

Jo, har vært i begravelse til kjære før, men det er ikke poenget. Jeg sa aldri at jeg ville ha det knivskarpt, men jeg syns det ble litt for uskarpt rett og slett. Ser mer ut som et ustødig kamera enn noe som er gjort med hensikt.

Endret av DHM
Lenke til kommentar
Bildene blir bare tull, ettersom de er alt for uskarp.

9545202[/snapback]

Er mest enig med denne kommentaren. I tillegg syns jeg ikke det er noe i bildet som gir oss noen info om at det er fra en begravelse. Kunne vel like gjerne vært bilde av noe annet. Enn snurt kjæreste som har slengt fra seg blomstene i en grøft kunne det f.eks. like gjerne vært.

Mulig bildet gir deg selv noe annet da du i tillegg til det også har minnene fra da bildet ble tatt.

Lenke til kommentar

Jeg må nok dessverre henge meg på de som mener dette blir "tull". Jeg vet det er trist å miste noen man er glad i, men det finnes ingenting i bildet som forteller meg at dette handler om begravelse. Og at det er uskarpt gjør ikke saken bedre, selvom det ikke nødvendigvis trenger være sylskarpt.

Det ser mer ut som en blomsterbukket slengt i en skogkant. Men jeg forstår tanken din, og den er forsåvidt god, men jeg syns ikke du har klart å få det til. Sorry! :no:

Lenke til kommentar

Jeg er litt uenig med de andre her jeg da. Men så er ikke jeg noen erfaren fotograf heller... Men jeg fikk en følelse lik din tror jeg da jeg så bildet. Uskarpt som synet gjerne blir i en begravelse, og så har du en sterk kontrast mellom liv og død med de "levende" rosene, og alt det døde/vissne rasket rundt. Mulig bildet ikke er "korrekt" etter div. fotoregler, men jeg fikk da en stemning av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...