Tage Folde Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Heisann!!! Har tatt på meg jobben å fikse pc'en til et familiemedlem...og fikk overlevert greiene formatert, og da selvfölgelig...uten startdisk:) Har prövd med min egen startdisk(Win98), men dette fungerte ikke, har også prövd med alternativet på http://www.startdisk.com med samme resultat. Maskinen er gammel(Celeron 466mhz), med hovedkort av ukjent produsent. Feilmeldingene jeg får varierer mellom at systemet ikke finner dos, og at det ikke kan laste command.com. Mitt spörsmål er: Hva gjör jeg? Er selv helt "blank" når det gjelder dos. Tage Folde Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 prøv å lage din egen boot disk, uten å laste den ned :smile: La inn Win 98 SE for en kompis i går, og det gikk lekende lett... Lenke til kommentar
Tage Folde Skrevet 3. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2002 Takker for svar! Låter jo både enkelt og greit, men hvordan gjör man det? Jeg antar at du ikke mener å lage den i Windows(som ikke er der) på den vanlige måten Sorry, men jeg er skikkelig klönete på sånt. Tage Folde Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Har du mulighet til det, hent denne oppstart disketten. UDB, ultimate boot disk http://www.startdisk.com/Web2/ubd/ubd.htm Lenke til kommentar
GasMan Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Quote: On 2002-01-03 19:41, Tage Folde skrev:Takker for svar!Låter jo både enkelt og greit, men hvordan gjör man det? Jeg antar at du ikke mener å lage den i Windows(som ikke er der) på den vanlige måtenSorry, men jeg er skikkelig klönete på sånt.Tage Folde Har du forsøkt med fdisk? Da kan du slette og opprette nye partisjoner, og etterpå formatere på nytt. Kan være en gammel fat 16 partisjon på harddisken som ikke vil være med å leke. Lenke til kommentar
Tage Folde Skrevet 4. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2002 På'n igjen... Nå har jeg fått tak på en ny startdisk som jeg vet er i orden. Problemet var bare at umiddelbart etter oppstart fikk jeg en feilmelding der det stod "Windows has detected a registry/config error, run scanreg", og så fortsatte disken å laste inn systemet...Greit nok, tenkte jeg...men scanreg fantes ikke å oppdrive hverken på disketten eller harddisken. Leste et sted på nettet at startdisken måtte ha samme versjon av dos som det på harddisken, men hvor ser man hvilken versjon man har, og er det noen som har noen forslag til lösning på dette problemet? Tage Folde Lenke til kommentar
mammut Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 http://www.bootdisk.com har alle slags bootdisker da de er gode last ned en av dem da og prøv. Lenke til kommentar
extreme Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Hei..Hvis du får slike feilmeldinger, så betyr det at du har et operativsystem på harddisken. Du kan fjerne alt ved å skrive format c: Sjekk også om bootdisketten din laster inn en cd-rom driver (ellers blir det vanskelig å komme til cd-rommen). Hvis ikke, så stikk til en kamerat som har Win98 og be han lage en boot disk, i kontrollpanel, så går det greit ja! Lenke til kommentar
Tage Folde Skrevet 5. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2002 Yes!!! Da ordnet det seg til slutt. Takk til dere som kom med gode råd. And now...for something completely different! Tage Folde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå