Irrelevant Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Jeg demonterte PC-en fordi jeg skulle snu CPU-kjøleren. Nå vil PC-en ikke starte. Skjermkortvifta står stille i 3-4 sekunder, før den begynner å blåse for fullt, men skjermen får ikke signal. Harddiskene jobber ikke. Det vanlige lille pipet ved oppstart er borte. Frontvifta starter ikke. Speks står i profilen. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Dobeltsjekk kabler. Virker som om det er en fatal kabel du mangler. Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Har jeg allerede gjort. Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Jeg strippet PC-en. Fortsatt ngen pip ved oppstart, og ingen spenning på to av OPT-viftekontaktene. Må være hovedkortet som har fått knekk på banene da jeg monterte det til kabinettet. Må vel kjøpe nytt. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Knekk på banen? Har du brukt vold for å få kortet på plass? Sjekk også at ingenting ligger mellom hovedkortet og bakplata og kortslutter. Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Knekk på banen?Har du brukt vold for å få kortet på plass? Sjekk også at ingenting ligger mellom hovedkortet og bakplata og kortslutter. 9544591[/snapback] Nei, men bakplata på Lian Li-kabinettet bøyer seg, og spesielt der den slutter mot fronten. Skal sjekke etter kortslutning. Endret 21. september 2007 av Irrelevant Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Hvordan kan bakplata bøye seg grunnet et helt flatt hovedkort? Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Når jeg skrur det fast. Det var ingen kortslutning. Endret 21. september 2007 av Irrelevant Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 resete bios, prøv å start med en rambrikke Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 resete bios, prøv å start med en rambrikke 9545219[/snapback] Har allerede gjort det. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Merkelig at hovedkortet kan ødelegges på denne måten, har selv bøyd noen hovedkort nokså ekstremt ved å sette inn rambrikker og de tåler nokså mye. Ville reklamert på hovedkortet hvis det ikke er noe synlig fysisk skade på kortet. Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Ja, hørte knekkelyder da jeg skulle sette RAM-brikkene inn (de må trykkes hardt!), men det har jeg forsåvidt gjort før også uten at det har gått galt. Skal ta med multimeter hjem på mandag for å måle strømforsyningen. Endret 22. september 2007 av Irrelevant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå