Gå til innhold

Hva er SLI?

¤vekst¤

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her får du svar på det meste..

http://en.wikipedia.org/wiki/Scalable_Link_Interface

9543936[/snapback]

Aha, takk skal du ha. Er det virkelig nødvendig når du har et bra skjermkort fra før? Jeg har 8800 GTS 640mb. Har tenkt å klokke. Blir det ikke i overkant mye grafikk med enda et slikt f.eks?

(PS! Jeg valgte å stille spørsmålet HK-kategorien pga. at kortet må støtte SLI for at dette skal muiligjøres. Ut i fra hva jeg har forstått i hvert fall.

Endret av AndySimmons
Lenke til kommentar
Kjøper du et kort til ender du opp med en flaskehals ett sted i systemet om du ikke allerede har en :)

9544013[/snapback]

Flaskehals er et godt brukt ord her på forumet. Det vil altså si (logisk) at det bare er dumt og overflødig? :) SLI har man vel mer bruk for i fremtiden. Om 5 år (f.eks) kan jeg kjøpe et likt kort og få like bra ytelse i forhold til nye skjermkort som er på markedet da. Spørs på utvikling selvf.

Lenke til kommentar

Flaskehals vil si at det er noe som hindrer andre komponenter å kunne utnyttes maks. Om du ser for deg at du har et 8800GTS kort og 256 mb med ram vil rammen sinke skjermkortet på grunn av all swappingen (veksling mellom psykisk (harddisk) og fysisk(minne)). Kanskje du på toppen av det hele har en harddisk fra år 2000. Da vil ditt 8800kort kjøre på 1/10 del av det den egentlig skal klare å yte :)

Lenke til kommentar
Flaskehals vil si at det er noe som hindrer andre komponenter å kunne utnyttes maks. Om du ser for deg at du har et 8800GTS kort og 256 mb med ram vil rammen sinke skjermkortet på grunn av all swappingen (veksling mellom psykisk (harddisk) og fysisk(minne)). Kanskje du på toppen av det hele har en harddisk fra år 2000. Da vil ditt 8800kort kjøre på 1/10 del av det den egentlig skal klare å yte :)

9544069[/snapback]

Hvor mange PC-er idag med såpass kraftig skjermkort, har bare 256mb minne? Det høres rimelig usannsnylig ut.

Lenke til kommentar

9544069[/snapback]

Hvor mange PC-er idag med såpass kraftig skjermkort, har bare 256mb minne? Det høres rimelig usannsnylig ut.

9544095[/snapback]

Les en gang til. Han skrev 8800GTS kort OG 256 mb med ram :)

Vinflaskehals med en twist av lemon! Tror jeg...

Endret av AndySimmons
Lenke til kommentar

9544069[/snapback]

9544095[/snapback]

Les en gang til. Han skrev 8800GTS kort OG 256 mb med ram :)

Vinflaskehals med en twist av lemon! Tror jeg...

9544157[/snapback]

Jeg så da vitterlig det, det var en kommentar til flaskehals forklaringen til andy simmons.

Og ja, jeg er klar over at han mener system minnet, og ikke minnet på skjermkortet....

Endret av theck1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...