Gå til innhold

Hva syns dere om menyen/headeren? ;p

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte fargen som dukket opp ved hover, men det så rart ut at hoveren beveger seg utenfor det svarte området. Ville også valgt en helt annen skift. Times New Roman passer ikke helt...

EDIT: Bare i FF den bugger tydligvis, den går ikke utenfor det svarte området i IE7.

Endret av Torjus
Lenke til kommentar
Den var ganske buggy (spesielt i Firefox). Og når du "hovrer" og knappene blir røde ser de litt avkappet ut. Kankje legge til noe på ende-knappene? Avrunding i hjørnene eller fading e.l.? Ellers var det jo en fin 2.0-meny, ihvertfall hvis den matcher resten av siden.

9543868[/snapback]

Ja, det er noen bugger i den, men hvet ikke hva det er :s

Edit: oj.. det var visst VELDIG galt når man så på den i firefox :O

Endret av chop1
Lenke til kommentar
#1. I maler, bruk "#" som link, ikke "/videos.html" etc. Da bytter ikke siden seg når de blir klikket, men oppfører seg som en link (rett  meg plz)

Så bra ut! Bytt bakgrunsfarge til mørk-grå eller noe så blir det nice!

9544404[/snapback]

ok ;)

Lenke til kommentar
#1. I maler, bruk "#" som link, ikke "/videos.html" etc. Da bytter ikke siden seg når de blir klikket, men oppfører seg som en link (rett  meg plz)

9544404[/snapback]

ok ;)

9544424[/snapback]

Nå tenkte jeg på en litt mørkere gråfarge. Også så jeg at header-bildet ikke er gjennomsiktig, som er ett must ved avrundte hjørner. Hvis du lagde headeren kan du jo raskt slette background-layeret i Photoshop, og lagre det i PNG på nytt. Eller ikke nødvendigvis slette background-layeret men bytte fargen på det layeret til samme farge som den bakgrunnen du skal bruke.

Lenke til kommentar

9544404[/snapback]

ok ;)

9544424[/snapback]

Nå tenkte jeg på en litt mørkere gråfarge. Også så jeg at header-bildet ikke er gjennomsiktig, som er ett must ved avrundte hjørner. Hvis du lagde headeren kan du jo raskt slette background-layeret i Photoshop, og lagre det i PNG på nytt. Eller ikke nødvendigvis slette background-layeret men bytte fargen på det layeret til samme farge som den bakgrunnen du skal bruke.

9544790[/snapback]

Nå har jeg tatt den mørkeste gråfargen..

Skjønner ikke helt hva du mener med gjennomsiktig.. Jeg har brukt Paint.NET og Fireworks 8 til å lage headeren..

EDIT: Har litt problemer med å lage kantene på menyen runde, og å få vekk en sånn hvit "strek" på slutten av menyen...

Se under:

post-131095-1190398396_thumb.jpg

Endret av chop1
Lenke til kommentar

Mørkeste gråfargen? Hmm. Åpne mal.html i Notisblokk.

Når du har gjort det, finner du linjen "<style>" Når du har finni linjen, trykker du enter slik at det blir en ny linje UTEN tekst. I den skriver du

body {background-color: 111111;}

Slik at det ser ut som dette:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
<style>
.menulines{

SÅ finner du linjen

<body bgcolor="#CCCCCC">

og endrer den til

<body>

Prøver og hjelpe deg med HTML koding hvis du ikke skjønte det, bare spør hvis du lurer på noe. Det du gjorde nå hvis du gjorde det rett (og som jeg sa) ville bakgrunnen bli veldig mørk, og bakgrunsfargen er styrt av "css" og av <body> taggen, ikke i tabbelsystemet. Og... Som en liten ekstra pirk. Lær deg html koding, kan du det så er du veldig godt ut for å lage hjemmesider som alle liker.

Lenke til kommentar

Når du har gjort det, finner du linjen "<style>" Når du har finni linjen, trykker du enter slik at det blir en ny linje UTEN tekst. I den skriver du

<style>
.menulines{

SÅ finner du linjen

<body bgcolor="#CCCCCC">

og endrer den til

<body>

Prøver og hjelpe deg med HTML koding hvis du ikke skjønte det, bare spør hvis du lurer på noe. Det du gjorde nå hvis du gjorde det rett (og som jeg sa) ville bakgrunnen bli veldig mørk, og bakgrunsfargen er styrt av "css" og av <body> taggen, ikke i tabbelsystemet. Og... Som en liten ekstra pirk. Lær deg html koding, kan du det så er du veldig godt ut for å lage hjemmesider som alle liker.

9544889[/snapback]

Er du sikker på at #333333 ikke er mørkt nok? :p syns #111111 ble litt veldig mørkt.. ;)

Lenke til kommentar

<style>
.menulines{

SÅ finner du linjen

<body bgcolor="#CCCCCC">

og endrer den til

<body>

9544889[/snapback]

Er du sikker på at #333333 ikke er mørkt nok? :p syns #111111 ble litt veldig mørkt.. ;)

9544945[/snapback]

Mørk header = mørk bakgrund (my opinion), men du gjør som du vill :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...