just-_-me Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 På en forsterker jeg har, så sitter det en utgang for hodetelefoner, men det er den store størelsen, 6mm el. noe, ikke 3,5mm. så jeg tenkte og bytte denne til 3,5mm utgang. men trenger jeg de motstandene som sitter der? Fargekoden på dem er: Brun, Rød, Rød, Gull. For jeg tenkte og lodde på 3,5mm pluggen på et punkt før disse motstandene, så jeg lurte på om jeg kunne droppe dem. Tips? bilde forklaring: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor pcb.bmp Lenke til kommentar
LightSabre Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Jeg vil tro at de er der for å begrense konsekvensene om du skulle kortslutte utgangen, men jeg vet ikke sikkert. Lenke til kommentar
afoelges Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) De sitter der for å dempe signalet. Tar du dem bort får du et betydelig høyere utgangssignal enn du har i dag - ikke å anbefale med mindre du har svært tungdrevne hodetelefoner. De du har er forresten 1k2 (1200 ohm) og 2 i parallell gir 600ohm motstand. Har du et studio-headset med rundt omkring 600ohm motstand (høy fordi disse ofte kobles flere i parallell) så kan det bli bra uten disse motstandene. Hvis ikke, la dem være der! Endret 21. september 2007 av afoelges Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 OK, da lodder jeg bare på noen nye på 1200ohm. (evt. 600 hvis det finnes, eller nærmeste strl.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå