Chinny Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Etter å ha brukt maskina ei stund restarta eg maskina for å innstallere et program. Maskina ville då ikkje starte på nytt, eg prøvde reset, det gikk heller ikkje. Etter å ha latt maskina stå i fred i ti minutt (og kosa, klappa og kyssa på den) så prøvde eg igjen og den starta. Fikk så feilmelding ved oppstart om Overclocking Error - Trykk F1 for Setup, F2 for å fortsette med samme innstillinger. Eg trykte F2 og windows loada uten problem. Har hatt dette problemet nå den siste måneden etter at eg flytta til ny leilighet. Syns dette er veldig rart, sidan eg ikkje kan tenke meg at eg har overklokka noke som helst. Kan noken hjelpe? Lenke til kommentar
Chinny Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Viss eg har oppgitt for lite informasjon, så kommenter gjerne det. Lenke til kommentar
reparator Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Etter å ha brukt maskina ei stund restarta eg maskina for å innstallere et program. Maskina ville då ikkje starte på nytt, eg prøvde reset, det gikk heller ikkje. Etter å ha latt maskina stå i fred i ti minutt (og kosa, klappa og kyssa på den) så prøvde eg igjen og den starta. Fikk så feilmelding ved oppstart om Overclocking Error - Trykk F1 for Setup, F2 for å fortsette med samme innstillinger. Eg trykte F2 og windows loada uten problem. Har hatt dette problemet nå den siste måneden etter at eg flytta til ny leilighet. Syns dette er veldig rart, sidan eg ikkje kan tenke meg at eg har overklokka noke som helst. Kan noken hjelpe? 9542493[/snapback] Siden du fikk en feilmelding - overclocking error- bør du sjekke at innstillingene i bios stemmer med den oppgitte maskinvaren på maskina di. Du kommer inn i bios ved å trykke "del" eller "f2" under oppstarten. Det er vanligvis cpu som kan være overklokket - sjekk at hastigheten (mhz) er korrekt. Vanligvis satt til "auto" i bios og at minnet satt til "auto" eller "by speed" NB! ikke gjør endringer i bios - hvis du ikke er helt sikker på at du vet hva du gjør. Du kan også klikke på systeminformasjon i xp for å se hvilken hastighet prosessoren (cpu) kjører på. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Kan du ikke gå inn i BIOS og trykke Load Default Setup? Lenke til kommentar
Chinny Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Har gått inn i BIOS og trykka på Load Default Setup no. Fikk samme problemet etter å ha trykka Save and Exit: Maskina fortsatte å lage lyd, men det kom aldri det pipet (savner pipet ) som tydeligvis indikerer at maskina starter opp. Måtte skru av strømmen for å slå av maskina, og når eg starta opp maskina etter det kom pipet og maskina starta greit. Irriterende det her. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 er BIOS oppdatert til siste versjon? Lenke til kommentar
Chinny Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Kan det hjelpe å oppdatere BIOS eller noke sånt? Lenke til kommentar
reparator Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Det kan være varme. Prøv å støvsuge/rengjøre prosessorkjøleren hvis den er full av støv. Husk å slå av alt og koble fra strømmen før du rengjør noe som helst i maskina. Bruk aller helst antistatiske lenker koblet til jord hvis du skal berøre komponenter på hovedkortet. Sjekk også at det ellers er god kjøling i kabinettet. Varme kan være et problem hvis du har maskina inneklemt i for tette "skrivebord". Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Kan det hjelpe å oppdatere BIOS eller noke sånt? 9547891[/snapback] Vil tro det er veien å gå! Muligheten er ganske stor for at det er noe feil med hovedkortet, men jeg ville uansett sjekket minnebrikkene med memtest sjekket at spenningene er rett i forhold til minne osv. Du kan vel kanskje poste hvilke komponenter det er snakk om. Særlig strømforsyning. Men det er vel ASUS som har den feilmeldingen?! Lenke til kommentar
Chinny Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Kan det hjelpe å oppdatere BIOS eller noke sånt? 9547891[/snapback] Vil tro det er veien å gå! Muligheten er ganske stor for at det er noe feil med hovedkortet, men jeg ville uansett sjekket minnebrikkene med memtest sjekket at spenningene er rett i forhold til minne osv. Du kan vel kanskje poste hvilke komponenter det er snakk om. Særlig strømforsyning. Men det er vel ASUS som har den feilmeldingen?! 9547972[/snapback] ANTEC SLK3000B EU WITH AIR GUIDE WITHOUT POWER SUPPLY IN CORSAIR TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 (TWIN2X2048-5400C4) HIPER Strømforsyning ATX 530W Sort, (HPU-4M530) INTEL CORE 2 DUO E6600 2.4GHZ SKT775 FSB1066 4MB CACHE BOXED IN NEC ND-3550 DVD+-R/RW/DL IDE BULK +16X8X -16X6X DL +8X-4X WHITE NS SAMSUNG 204B 20"TFT HAS+PIVOT/SILVER/TCO03 (LS20BRDESQ) SEAGATE BARRACUDA 7200.10 320GB SATA-II 3.5IN 8.5MS 7200RPM 16MB 3GB/S NS (ST3320620AS) ASUS S-775 iP965 ATX Audio GbLAN SATA Raid Retail (P5B) Berre lista opp heile kjøpslista mi, er usikker på ka som er relevant. Kan du gi noken tips på korleis eg skal oppdatere BIOS? Var inne på produsenten sine sider og dei kom med noken skumle meldinger om at det er noke en berre bør gjere om en har peiling... Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Etter å ha brukt maskina ei stund restarta eg maskina for å innstallere et program. Maskina ville då ikkje starte på nytt, eg prøvde reset, det gikk heller ikkje. Etter å ha latt maskina stå i fred i ti minutt (og kosa, klappa og kyssa på den) så prøvde eg igjen og den starta. Fikk så feilmelding ved oppstart om Overclocking Error - Trykk F1 for Setup, F2 for å fortsette med samme innstillinger. Eg trykte F2 og windows loada uten problem. Har hatt dette problemet nå den siste måneden etter at eg flytta til ny leilighet. Syns dette er veldig rart, sidan eg ikkje kan tenke meg at eg har overklokka noke som helst. Kan noken hjelpe? 9542493[/snapback] Kan være du får noen tips her: http://www.techspot.com/vb/topic17070.html Skal du bruke winflash, så har du en guide her: http://us.dfi.com.tw/Support/Download/bios_Winflash_us.htm Endret 22. september 2007 av ronron25 Lenke til kommentar
Chinny Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Sjekka temperaturer med Speedfan, og det viser System 35C CPU 40C AUX 119C HD0 42C Core 0 37C Core 1 37C Core 56C Er noken av desse temperaturane for høge? Ser at "AUX" er 119C, høres litt rart ut... noken som har peiling? Lenke til kommentar
reparator Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Etter å ha brukt maskina ei stund restarta eg maskina for å innstallere et program. Maskina ville då ikkje starte på nytt, eg prøvde reset, det gikk heller ikkje. Kan noken hjelpe? 9542493[/snapback] Hvilket program installerte du- kan det ha vært virus her ? Lenke til kommentar
reparator Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Sjekka temperaturer med Speedfan, og det viser System 35C CPU 40C AUX 119C HD0 42C Core 0 37C Core 1 37C Core 56C Er noken av desse temperaturane for høge? Ser at "AUX" er 119C, høres litt rart ut... noken som har peiling? 9550209[/snapback] Temperaturene ser ok ut bortsett fra AUX som er 119C. Vet ikke hva det er? Aux ser en vanligvis på lydkortutganger. Men så varmt lydkort har jeg aldrie vært borti. er det andre som kan tilføye noe? - Denne karen trenger hjelp. Du kan jo plukke ut lydkortet og se om det hjelper? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 aux = auxiliary = helpe-* regner med det er pa NB kanskje? Har NB vifte? Lenke til kommentar
Chinny Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 aux = auxiliary = helpe-* regner med det er pa NB kanskje? Har NB vifte? 9551147[/snapback] Errrr.... NB? Lenke til kommentar
Chinny Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Sjekka temperaturer med Speedfan, og det viser System 35C CPU 40C AUX 119C HD0 42C Core 0 37C Core 1 37C Core 56C Er noken av desse temperaturane for høge? Ser at "AUX" er 119C, høres litt rart ut... noken som har peiling? 9550209[/snapback] Temperaturene ser ok ut bortsett fra AUX som er 119C. Vet ikke hva det er? Aux ser en vanligvis på lydkortutganger. Men så varmt lydkort har jeg aldrie vært borti. er det andre som kan tilføye noe? - Denne karen trenger hjelp. Du kan jo plukke ut lydkortet og se om det hjelper? 9551119[/snapback] Er det mulig at det er grafikk-kort? Rart hele greia... Har ikkje innstallert noke som helst, det einaste eg kan komme på som eg gjorde omtrent rundt den tida problemet oppstod var å fjerne støv fra kjøleribbene til CPU-vifta ved hjelp av trykkluft.... Kan ikkje forstå at det skal spele inn? Etter å ha oppdatert BIOS har eg fremdeles samme problem, men nå får eg beskjed om at det er en CMOS error ved oppstart. CMOS er det batteriet? Bør eg bytte CMOS-batteri? Kjøpte ny pc i Januar, er vel ganske nylig? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Ja, GPU er kanskje mer sannsynlig NB, Nordbroen, Northbridge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå