Gunsmoke Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Prøver å koble en bærbar PC til internett(ISDN) via et kryssa nettverk. Har gjort følgende: På xp-maskinen: fast ip-adresse til 192.168.0.123, subnet mask 255.255.255.0, og default gateway til 192.168.0.1 På win2k maskinen: IP'en på det interne nettverket til 192.168.0.1, subnet mask til 255.255.255.0, og default gateway blankt På win2k maskinen: deling av internett forbindelse valgt på tilkobling. Hva som skjer: Når jeg åpner internett explorer på den bærbare, så kobler PC'en med internett tilgangen opp, og kommer på nett. Men den bærbare får ikke kontakt med internett. Har fulgt en guide for dette, men slide for d.... Har noen info som kan fikse dette??? PLEASE Lenke til kommentar
ddrojoa Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Det vanligste feilen man gjør i denne situasjonen, er rett og slett at man glemmer å skrive inn en primær DNS på maskinene som går mot gatewayen. Så sjekk at du har skrevet inn en adresse til DNS på den bærbare. Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Ja hadde vist en lagt inn DNS på laptoppen men ikke på W2k Oppdatert Har gjort følgende: På xp-maskinen(laptop): fast ip-adresse til 192.168.0.123, subnet mask 255.255.255.0, og default gateway til 192.168.0.1 samt Prefered DNS server: 192.168.0.1 På win2k maskinen: IP'en på det interne nettverket til 192.168.0.1, subnet mask til 255.255.255.0, og default gateway blankt Prøvde å forandre det siste nummeret på XP maskinen, men det forandret ingenting.... Lenke til kommentar
ddrojoa Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Vel, hvis du har DNS server skrevet inn, og w2k maskinen kobler opp, da er det neste du må sjekke "IP routing, eller forwarding". I 2000 skal denne være aktivert som standard, men noe kan ha skjedd som har deaktivert denne. Nå husker jeg ikke helt hvor du finner dette alternativet, men jeg ville sjekket innstillingene til dial-up forbindelsen. Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 ikke angi noen iper ikke gw. Har du foresten satt opp noen gw ? hehe la alt gå automatisk også tester du internetten. skal fungere da... Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 innstillingene til dial-up forbindelsen er satt til auto, og under Advanced- General tab er Use default gatway on remote network krysset av, samt PPP Link. Forsøkte å sette alle instillinger til auto, men det hjalp ikke... Fikk ikke forbindelsen til internett opp på hovedmaskinen heller når jeg startet IE. gw menes det gatway?? Finner ikke noen instillinger med "IP routing, eller forwarding" Skal den være under nettverk instillinger eller.... Må maskinen restartes når enn gjør forandringer i innstillingene :-? På laptopp'en får jeg en melding nede på IE bilde at: Cannot find server og DNS error Hva betyr d :-? Banger vist hode i veggen her ........... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå