kfinne Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Jeg fant igår ut at jeg skulle sjekke hvilken RAM-type jeg hadde i laptopen. Da jeg hadde funnet ut dette, fant jeg det like godt å bare åpne hele greia å se litt. Dette klarte jeg ikke siden det var én skrue jeg ikke fikk opp. Etter en del om og men, bestemte jeg meg for å skru maskina sammen igjen. Da jeg skrudde på maskina funka ikke skjermen. Ville finne ut hva problemet var, så skrudde naturligvis opp hele greia igjen. Fant ingenting feil (selvfølgelig. jeg har jo ikke peiling), og skrudde den sammen igjen. Problemet er nå at skjermen funker ikke, og hvis jeg bare er borti den mens laptopen er på, så skrur maskina seg av. Har jeg drept den? Hva gjør jeg? Maskina er av typen Elitegroup G551. Takker for alle svar Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Har du sjekket at alle ledninger sitter godt i ? Kan hende noen er litt løse. Lenke til kommentar
kfinne Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Ja, eller.. jeg har ikke åpnet skjermlokket. Kan det ha blitt noe løst inni der? Noe sier meg at jeg bør holde meg vekke fra skjermen. Ellers har jeg sørget for å feste alle ledninger fra skjermen. Løsnet aldri noen, så de bør igrunn ikke være løse. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Ville tatt en titt på det ja. Har samme problemene på min laptop, men den har også andre problemer så jeg tenker å kjøpe ny. Anyhow, ta å titt på kabler/kontakter etc. Kanskje noe er kommet løst, dårlig kontakt, glemt en skrue som kortslutter, ettellerannet Lenke til kommentar
kfinne Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Takk for svar. Ser dårlig ut dette. Har ikke åpna skjermen, men har koblet til ekstern skjerm via VGA-kabel. Burde ikke det funka dersom dataen funka? Der funka hvertfall ikke. Det er også endel lys som ikke lyser. "på"-lyset lyser, men ikke det som pleier å lyse sporadisk når maskinen jobber. Jeg har RAM-brikka ute, men er temmelig sikker på at den er satt inn korrekt. Kunne skadet RAM vært årsaken? eller noe annet..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå