Crowly Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 GNU/Linux lite kompitabelt med spill eller spill lite kompitabelt med GNU/inux. To måter og se på samme sak. Feil.(1)GNU/Linux lite kompitabelt med spill: Dvs at det er vanskelig å lage spill til GNU/Linux. Native Linux og multiplatform spill fungerer helt utmerket. (2)spill lite kompitabelt med GNU/inux: Dvs at spill ikke er lagd for å kjøre på GNU/Linux. For brukeren er resultatet ca det samme, det er lite spill tilgjengelig på Linux platformen. Men det er viktig å være klar over forskjellen, for å vite hvem man skal gå til for å få rettet opp problemet. Hvis 1 hadde vært sann, så blir det Linux utviklerene sin jobb å løse problemet, når 2 er sann så er det spill utviklerene (og oss brukere som må etterspørre dette) som må løse problemet. Uansett er Windows det beste valget om man skal, hovedsakelig spille Dette er sant fordi nesten alle pc spill blir utviklet til Windows platformen, hadde alle de spillene kommet som multiplatform spill, så hadde det vært noe helt annet. Da hadde det nok kokt ned til personlig preferanser. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 det er ikke vanskeligere å lage spill til linux, man trenger jo egentlig bare å lage en grafikkmotor til linux eller bruke den gode gamle openGL. grunnen til det er få spill er at det er veldig få linux brukere sammenlignet til windows. det lønner seg ikke for spilleprodusentene å lage spill til andre plattformer enn windows Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Var heldig og spilte ikke noe seriöst för jeg fikk min förste laptop som jeg da bestilte uten Windows og installerte Linux paa (dette var mitt förste seriöse forsök med Linux, det eneste jeg hadde gjort för var noen faa ökter med Live-CDer, skjönte det meste relativt fort og kom raskt inn i terminalen). Maa si det var Compiz som frista med daa jeg prövde for 2-3 aar siden (egentlig rundt da Compiz kom ut for förste gang tror jeg, för Beryl og Compiz Fusion som er naa), men kjörer naa uten det selv om jeg har langt kraftigere PC. Linux holder for den störste gruppen PC-brukere; vanlige folk som ikke spiller altfor mye eller driver med noe annet sært. Kjöp spillkonsoll folkens Endret 24. november 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå