bjorna Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Hei Søstera mi har en siemens c75 som plutselig tok kvelden. I og med at hun har behandlet telefonen bra, og den var under to år gammel leverte vi den inn til reperasjon 03.07.07 hos expert. Den 07.07.07 reiste vi på ferie, og da vi kom hjem i slutten av juli sa expert at det tok litt tid pga ferie og slik. Vi godtok dette og ventet videre. i august sa de at de ventet på deler som var vanskelige å motta grunnet at siemens mobilavdeling er konkurs. Nå har vi ikke hørt fra dem på lenge, og vi begynner å bli litt vel utolmodige. Vi har bestemt oss for å klage dersom vi ikke får den før slutten av måneden. Har vi krav på noe, i og med at telefonen har vært inne så lenge på service? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Hei. Dette reguleres av forbrukerkjøpsloven, hovedsakelig kapittel 6. Etter §30 skal avhjelp (reparasjon) skje innen rimelig tid. 3 måneder er åpenbart ikke rimelig tid, normalt kan man kreve heving hvor reparasjonen tar over en måned. Siemens mobilavdelings være eller ikke være er selgers og ikke ditt problem. Krev heving av kjøpet etter fkjl. §32. Lenke til kommentar
bjorna Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 hei og tak for svar Mobilen er kjøpt på expert i stavanger, men levert her til reperasjon på expert i egersund. Kan jeg heve kjøpet her eller må jeg til Stavanger for å heve kjøpet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Det bør gå fint å forholde seg til Expert Egersund, det er tross alt to butikker i samme kjede og Egersund har åpenbart akseptert din reklamasjon. Endret 21. september 2007 av Slettet+891234 Lenke til kommentar
Loko Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Innenfor samme kjede så bruker dem normalt ikke å kverulere på slikt, så krev heving av kjøpet i trondheim. Lenke til kommentar
bjorna Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 hvorfor dra helt til trondheim når mobilen er levert i Egersund og kjøpt i Stavanger Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 I verste fall er det noe butikkene kan løse seg i mellom i minnelighet. Tre måneder er ufattelig lenge da. Vet du hvilket verksted det er snakk om? Lenke til kommentar
bjorna Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 @HaraldCL: Nei jeg har ikke peiling, vet bare at de skylder på at det var sommerferie og at de mangler deler, mer vet jeg ikke :S Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Har vært og er sikkert fortsatt problemer med Siemens-telefoner pga. de har trukket seg ut av markedet her i Europa. Her burde det ikke være noe problem å få krevd heving siden det har tatt 3 måneder. Butikkene pleier sjelden å krangle siden den er kjøpt i samme kjede. Lenke til kommentar
eikum Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Grunnen til at dette tar så lang tid er fordi at Siemens har gått konkurs, altså mobil produsenten. Det som er litt av problemet nå er at når vi sender inn telefoner på service så prøver dem å finne delene du trenger, men tar tid.. Om dette ikke skjer kan det hende at du får en avslag på reperasjonen, altså du får deg en ny mobil for samme pris som du kjøpte den for.. Dette tar litt tid, dessverre, men sånn er det =/ Flere kunder som har klaget på dette, men er ikke vi som (sender inn servicen) står som ansvaret. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Grunnen til at dette tar så lang tid er fordi at Siemens har gått konkurs, altså mobil produsenten. Det som er litt av problemet nå er at når vi sender inn telefoner på service så prøver dem å finne delene du trenger, men tar tid.. Om dette ikke skjer kan det hende at du får en avslag på reperasjonen, altså du får deg en ny mobil for samme pris som du kjøpte den for.. Dette tar litt tid, dessverre, men sånn er det =/ Flere kunder som har klaget på dette, men er ikke vi som (sender inn servicen) står som ansvaret. 9560696[/snapback] Det er selvfølgelig ikke selgers skyld at Siemens har gått konkurs, men selger sitter likefullt med mangelansvaret ovenfor kunden. Endret 23. september 2007 av Slettet+891234 Lenke til kommentar
eikum Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Grunnen til at dette tar så lang tid er fordi at Siemens har gått konkurs, altså mobil produsenten. Det som er litt av problemet nå er at når vi sender inn telefoner på service så prøver dem å finne delene du trenger, men tar tid.. Om dette ikke skjer kan det hende at du får en avslag på reperasjonen, altså du får deg en ny mobil for samme pris som du kjøpte den for.. Dette tar litt tid, dessverre, men sånn er det =/ Flere kunder som har klaget på dette, men er ikke vi som (sender inn servicen) står som ansvaret. 9560696[/snapback] Det er selvfølgelig ikke selgers skyld at Siemens har gått konkurs, men selger sitter likefullt med mangelansvaret ovenfor kunden. 9560763[/snapback] Det spørs om du har kjøpt telefonen der du sendte den inn.. Om du har kjøpt den et annet sted er det forretningen der du kjøpte den som har ansvaret. Men du har krav på en lånetelefon.. Det beste er at du kontakter forretningen der du sendte inn telefonen, for å få dem til å høre med verkstedet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Det spørs om du har kjøpt telefonen der du sendte den inn.. Om du har kjøpt den et annet sted er det forretningen der du kjøpte den som har ansvaret.Men du har krav på en lånetelefon.. Det beste er at du kontakter forretningen der du sendte inn telefonen, for å få dem til å høre med verkstedet. 9564834[/snapback] Man har som jeg skriver stort sett kjøpt telefonen av selger. Hvis en lokal, tilfeldig mobilbutikk er behjelpelig med å sende inn mobilen av sørvisgrunner, betyr det selvsagt ikke at man uten videre kan rette mangelkrav mot butikken... Lenke til kommentar
howerang Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Ekspert Egersund har nokk en annen eier en Ekspert Stavanger, og det vil i mange tilfeller være umulig og få hevet kjøpet i en annen butikk en den butikken mobilen er kjøpt i, såfremt butikken ikke får en ny salgspakning fra siemens (noe som ikke skjer iom at de er trukket seg ut av europa) . Så her går nok ikke din klage direkte til Butikken (fordi du ikke har levert telefonen i den butikken du kjøpte den i) men den går via butikken til det værkstedet som behandler siemens reklamasjoner. Og siden de som sitter på siemens reklamasjonen (garantien) i norge sitter med Overflod av telefoner vil dette ta laaang tid. Og du kan hendvenne deg direkte til Verkstedet og klage, eller du kan vente til du får tilbake telefonen og ta den med til stavanger for å få hevet kjøpet. .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå