Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan gå frem å importere enn Chev Suburban?


MindTooth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Kunne godt a mottat noen tips på akkurat dette området. Finnes det noen firmaer som spesialliserer seg på å importere biler ifra USA, osv. Er det lurt å importere en Suburban ifra statene eller tyskland? Vil bilen bli registreret som lastebil? Kom gjerne med flere tanker om dette.

 

Takker for alle svar :)

9541683[/snapback]

 

 

Har hørt at disse bilene kan være vanskelig å få solgt brukt i norge for tiden , det er godt mulig bruktbilprisene på disse i norge er lavere enn kostnaden ved å bruktimportere en av de. Jeg ville heller vurdert å gjøre et prutekupp på en som allerede er i landet.

Lenke til kommentar

De som selges i norge ligger på rundt 100k til 250k for noen brukbare. Tenkte kanskje jeg kunne få tak i en nyere og billigere ved å importere direkte ifra statene. Da prisene der er minimale. Eneste problemer jeg opplever, er at de har ikke en eneste god søkemotor på bruktbiler. Får ikke valgt diesel. Og må alltid taste inn ZIP kode :(

Lenke til kommentar
De som selges i norge ligger på rundt 100k til 250k for noen brukbare. Tenkte kanskje jeg kunne få tak i en nyere og billigere ved å importere direkte ifra statene. Da prisene der er minimale. Eneste problemer jeg opplever, er at de har ikke en eneste god søkemotor på bruktbiler. Får ikke valgt diesel. Og må alltid taste inn ZIP kode :(

9541751[/snapback]

 

Tok utgangspunkt i denne som jeg fant på ebay med disesel

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1996-Suburb...1QQcmdZViewItem

 

gikk på www.toll.no for å beregne avgifter, som kom på ca 278000 kr !

(sjekk gjerne om jeg har gjort noe feil, jeg oppga egenvekt 3490 kg som er vanlig for disse bilene hvis de skal registreres som personbil og 196 hk, og tollverdi 45000 kr)

 

sjekket heller litt på www.autodb.no der det ligger mange ute kan f.eks få denne for 95000 kanskje billigere med litt pruting

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect....12755;username=

 

Tror tollen gjør at det ikke lønner seg å brukt importere en slik bil for øyeblikket.

 

Feit bil har hatt lyst på en slik selv men har ikke behov for så stor bil for øyeblikket :D

Lenke til kommentar

Tviler vel på at det blir billigere å importere en fra USA, enn å kjøpe brukt i Norge.

Jeg rekna selv på en Blazer for en stund siden og forskjellene ble så små at jeg solgte bilen i USA i stedet.

 

Kjøper du i Norge har du i allefall bilen på veien umiddelbart. :)

 

Edit: disse avgiftene har vært alt for høye, også før halvorsens tid, så jeg tror ikke hun er alene med ansvaret for disse latterlige avgiftene...

Endret av Dipstick
Lenke til kommentar
jeg oppga egenvekt 3490 kg som er vanlig for disse bilene hvis de skal registreres som personbil

9542125[/snapback]

Dette blir jo aldeles feil. Hvis bilen har en EGENvekt på 3490kg så kan du altså ikke ha med mer last enn 10kg, da personbiler ikke har lov til å ha tillatt totalvekt høyere enn 3500kg.

 

Greit at suburban er en stor bil, men den veier ikke 3,5 tonn til vanlig når det bare er sjåføren og matpakka som er ombord.

Lenke til kommentar
jeg oppga egenvekt 3490 kg som er vanlig for disse bilene hvis de skal registreres som personbil

9542125[/snapback]

Dette blir jo aldeles feil. Hvis bilen har en EGENvekt på 3490kg så kan du altså ikke ha med mer last enn 10kg, da personbiler ikke har lov til å ha tillatt totalvekt høyere enn 3500kg.

 

Greit at suburban er en stor bil, men den veier ikke 3,5 tonn til vanlig når det bare er sjåføren og matpakka som er ombord.

9542437[/snapback]

 

Ok, bommet kanskje litt der trodde det var totaltvekt jeg skulle skrive inn, så da blir tollen redusert til 228000

Lenke til kommentar

Har dere beregnet tollen til personbil eller lastebil?

Lastebiler har en helt annen sats enn personbiler.

 

Vekta på bilen er ca 2800 - 3100 kg alt ettersom hvilket understell den har.

Merk deg at du kun får registrert den som 2 eller 3 seter om du skal ha den som lastebil.

 

De aller aller fleste Suburbaner er selvfølgelig registrert som lastebiler (totalvekt 3900) siden avgiftsnorge kveler denne biltypen.

Skal du ha den som personbil (over 3500 kg) er ikke det noe problem, så lenge du bare blar opp...

Endret av turboknut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...