Pysj Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 I fremtiden kan alle de store mobilprodusentene bruke samme lader til telefonene sine. Les mer Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Jaa, det her er gode nyheter for meg som sitter her med micro-usb lading, og alle andre har nokia og sony ericsson ^^ Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Dette har jeg ventet lenge på! Det vil ha positivt utslag på miljøet i tillegg til at det vil gjøre livet (enda litt) enklere :-) I tillegg er det jo kjekt at det går an å bruke samme porten til lading og dataoverføring. Men angående miljøbiten bør man vel slutte å bundle alle telefoner med lader for at det skal ha noen positiv effekt. Lenke til kommentar
becken Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Men angående miljøbiten bør man vel slutte å bundle alle telefoner med lader for at det skal ha noen positiv effekt.9542173[/snapback] Når "laderen" blir en USB-ledning er det vel ikke lenger like miljøskadelig å produsere en per telefon. Jeg håper dette også fører til at SE og Nokia slutter helt med de proprietære portene sine. En headset-utgang skal være en 3.5 mm jack, ikke en svær klump av en kontakt som bare fås fra selskapet som laget telefonen Lenke til kommentar
aeropilot Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Men angående miljøbiten bør man vel slutte å bundle alle telefoner med lader for at det skal ha noen positiv effekt.9542173[/snapback] Når "laderen" blir en USB-ledning er det vel ikke lenger like miljøskadelig å produsere en per telefon. Jeg håper dette også fører til at SE og Nokia slutter helt med de proprietære portene sine. En headset-utgang skal være en 3.5 mm jack, ikke en svær klump av en kontakt som bare fås fra selskapet som laget telefonen 9544653[/snapback] Enig... og den bør ikke være en 2.5mm jack heller. Hater å måtte bruke en overgang som gjør at handsfree'en ikke virker. Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Men angående miljøbiten bør man vel slutte å bundle alle telefoner med lader for at det skal ha noen positiv effekt.9542173[/snapback] Når "laderen" blir en USB-ledning er det vel ikke lenger like miljøskadelig å produsere en per telefon. 9544653[/snapback] Folk vil nok fortsatt foretrekke en "gammeldags" lader med usb plugg i ene enden selv om det vil bli mulig å lade telefonen fra PC-en. Lenke til kommentar
Sigurd26 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Samsung U700 kan lade via USB. Den bruker riktig nok ikke noen standardkontakt, men det er samme kontakt som man bruker til å lade på vanlig vis. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Sony Ericsson har i dag funksjonen at dersom man kobler mobiltelefonen til PC-en med en datakabel, så lader den samtidig. Kan de ikke heller lage denne medfølgende datakabelen litt lengre og heller gjøre om "laderen" til en 230V->5VUSBklump? Hadde en HP PDA fra jobben og her var laderen en stikkontaktklump med USButgang samt. at ladeledningen kunne brukes både på PC og på den man plugga i stikkontakta. Genialt! Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Høres ikke dumt ut dette her, men jeg tror ikke verden er helt klar for dette ennå. Men det er ihvertfall en start. Endret 23. september 2007 av kornelen Lenke til kommentar
genser Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Nokia har lenge sagt at de skal over til MicroUSB når det kommer til lading. De har vel presentert en ca. 5 mobiler så langt med MicroUSB, hvorav noen av dem bruker porten til både lyd, dataoverføring og lading. Melkekartong: Løsningen du beskriver er vel at man kobler laderen til bak på datakabelen, at man altså står med to ledninger totalt? I så fall er jo ikke det helt lading via USB. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Løsningen jeg beskriver.. Der: http://www.handyshelter.de/catalog/images/1000401156.jpg Men det blir jo ikke akkurat universelt mellom mobiltelefonene.. Lenke til kommentar
genser Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Bildet du viser er vel ikke av en SE-lader. Nokia har offisiell USB-lader til 2,5mm ladeplugg-mobilene sine. Vet ikke om SE har noe likt offisielt. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Bildet jeg viste er fra en HP-lader. Etterlyser et sånt system generelt, men greiest å ha miniUSB på alt men har misforstått opplegget litt, så jeg kutter'n her Lenke til kommentar
NEXTDOOR Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 I fremtiden kan alle de store mobilprodusentene bruke samme lader til telefonene sine. Les mer Et lommeprodukt for micro-USB lading vil være klart sommer 2008. www.dockey.gekkoco.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg