Gå til innhold

Pris settes opp, etter bestilling?

Anbefalte innlegg

Morn! :)

Vil bare stille et kjapt spørsmål: Bestilte en bærbar PC av Mamoz tidligere i uka her. Etter noen spørsmål fra meg om når PC-en kom på lager, fikk jeg plutselig høre at prisen hadde blitt satt opp hos distributøren. (Fra 7695,- til 8395,-)

Har de lov til dette? Ikke at det bryr meg noe spesielt, siden jeg antaglivis avbestiller hele greia uansett, men kjekt å vite for fremtiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du fått ordrebekreftelse med den prisen du så på nettet? I såfall er det en bindende avtale mellom deg og selger på det selger til den prisen (og du kjøper seffer'n, selv om prisen skulle ha gått ned). Selger plikter å levere så lenge det ikke er til vesentlig ulempe for selger.

Tja de fleste har vel et forbehold om feil i pris/spes på sin side,så ja dessverre kan det se slik ut.

9541679[/snapback]

Ikke i dette tilfelle. Det er ikke en feil hvis prisen plutselig øker fra leverandøren sin side. Hadde leverandøren oppgitt prisen til 8.000,- og de satte prisen til 7.000,- ved en feil, er det derimot en feil i pris. Men økning er noe annet....

Lenke til kommentar

ja, har sett dette bli gjort på flere varer jeg har fulgt med på bla Acer 5920G. Det som er litt merkelig er at når det er feil pris pleier det å være et mer tilfeldig tall som er litt under den normale prisen, f.eks 9758kr for 5920G istedetfor 10 999, eller 11 000, som er prisen de andre selger for. (Eksempelet ovenfor er bare et eksempel siden jeg ikke kan huske hvor mye denne laptopen kostet før det forandret seg)

Lenke til kommentar
Jeg syns amentio, mamoz og denna gjengen der gjør det der hele tiden jeg. Så lenge de ikke har varen på lager er prisen lavere enn andre steder, men når de først får den blir prisen satt opp..

9542408[/snapback]

Nå skal ikke jeg henge ut noen spes butikk her,men jeg har merket meg at dette med pris er et problem,gå i prisguiden og se,så ser du at i veldig mange tilfeller så har de med suverent lavest pris på et produkt ikke dette inne og mange av dem får det heller aldri inn,dette ser jeg på som snikreklame og prisguiden burde derfor bare ta med butikker som faktisk hadde varen inne.

Lenke til kommentar

Ordrebekreftelse har jeg fått. Der stod forøvrig også dette:

Dette er en automatisk generert ordrebekreftelse. Vårt kundesenter vil gå igjennom din

bestilling og sende deg en revidert ordrebekreftelse hvis det viser seg at det har skjedd

en feil eller endringer som påvirker ditt kjøp. Du mottar ny e-post når ordren er ferdigbehandlet,

eller hvis det blir endringer på leveringsdatoer

Jeg har ikke mottatt flere eposter fra Mamoz, hverken om datoendringer eller pris. Men det er greit nok, siden support svarte meg dette:

Det blir først i slutten av september, nå koster maskinen nemlig 8395,-

Det er vår distributør som har satt prisen på dette nivået, så jeg kan dessverre ikke selge den til deg for 7695,- for da går vi i tap.

Lenke til kommentar

er vel en fin måte å tjene penger på dette. Sette prisen en god del under de andre butikkene, også sette den opp igjen når de får varen og satse på at kunden ikke gidder å avbestille siden dette blir omtrent samme pris som i de andre netbutikkene.

Vet ikke om de gjør dette, og håper ikke det, men syns det er mistenkelig at dette skjer på flere varer.

Lenke til kommentar
Det blir først i slutten av september, nå koster maskinen nemlig 8395,-

Det er vår distributør som har satt prisen på dette nivået, så jeg kan dessverre ikke selge den til deg for 7695,- for da går vi i tap.

9542519[/snapback]

Det er ikke ditt problem at Mamoz går med tap. Har de tilbudt maskinen til én pris, og du har bestilt den, så foreligger det en avtale. Det skal mye til for å bryte den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...