Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har gode tips og konstruktiv kritikk til typografi i midtre kolonne?

9541514[/snapback]

- Skrifta er for stor.

- Underoverskriftene er like store hovedoverskriftene. Bruk heller fet.

- Ikke ha ekstra plass på venstre sida av underoverskriftene.

- Gjør skrifta grå og ikke 100% svart.

- Bruk text-align: justify;

- Bildetekst må ha mer luft til venstre:

----------
|        |
| Bilde  |
|        |
----------
_Bildetekst

Legg inn litt plass ved _

Endret av tsg1zzn
Lenke til kommentar

Tror det er motsatt Manfred. Glorete og voldsomme design skremmer ofte bort lesere. I følge besøkstallene til Musikksmaken, stemmer ikke din teori. Men nok om det. Ønsker du å diskutere dette, lag en tråd for det. Det har ingenting her å gjøre. Angående innhold så antar jeg at du henger på diskusjon.no for innholdet og ikke leter etter et forum som er mer "eye candy".

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Greit at innholdet er det viktigste, men du skal ha et pokkers godt innhold hvis du forventer at alle besøkende skal se bort ifra et gørrkjedelig design, bare fordi innholdet er bra...

9560881[/snapback]

Det gjør jeg. Men hvis designet er for påtrengende hjelper det ikke hvis innholdet er bra.

Konkret synes jeg Verdana er ok, men 10pt istedet for 12pt hadde vært lettere å lese. Dessuten bør du ha så få forskjellige skrifttyper som mulig. F.eks. så bruker du Arial i overskriftene i høyre kolonne og Verdana ellers. Det gir et litt rotete preg.

Lenke til kommentar

Trådtstarter har desverre valgt å redigere vekk sin førstepost i denne tråden. Det er synd for alle de som ønsker å diskutere dette emnet, og i tillegg i strid med retningslinjenes punkt 16.

Årsaken ser jeg ingen grunn til å spekulere om her. Vi stenger tråden inntil førsteposten eventuelt lar seg gjenopprette slik at diskusjonen kan fortsette igjen.

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...