kjaa Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 select distinct(s.send_nr), s.avs_knr, s.lev_stednr, p.navn from hendelse h, sendinger s , part p, ik_komp i where s.reg_dato_tid > "$dato 00:00" and s.reg_dato_tid < "$dato2 23:59" and s.frb_status < "99" and s.send_nr = h.nivaa_ref and s.send_nr = p.nivaa_ref and p.part_type = "LEV" and p.navn matches "AVSENDER HAR IKKE OPPGITT NAVN" and h.kode IN ('VME','HOU','GEN') and p.part_type = "LEV" and s.send_nr = i.nivaa_ref and i.kode not in ('MEG') EOF Hvis MEG er registert skal ikke posten vises, men det gjør den her. Hva kan være feil? Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 jeg vet ikke helt hva MEG er her, men når jeg har gjort subqueries har jeg alltid hatt en indre select.... som i and i.kode not in (select something from a_table where property = y) Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Det er vesentlig lettere å lese select setninger skrevet på denne formen: SELECT columns FROM table1 [iNNER | LEFT | RIGHT] JOIN table2 ON join-related-criteria WHERE not-join-related-here criteria Lenke til kommentar
kjaa Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Det er vesentlig lettere å lese select setninger skrevet på denne formen: SELECT columns FROM table1 [iNNER | LEFT | RIGHT] JOIN table2 ON join-related-criteria WHERE not-join-related-here criteria 9583926[/snapback] Ja mulig det, men denne måten er mest praktisk i dette tilfelle. Som du ser hentes det data fra flere tabeller. Det vi prøver å sile ut er når MEG har fått en verdi. Verdien er 30 kr og da vil MEG bli lagret i tabellen. Vi klarer ikke å selektere ut de postene hvor MEG er lagret. Litt dårlig forklart dette her, men det er vanskelig. Vi har derimot løst dette med å hente inn dataene i Access og kjører spørringer derfra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå