Arinomi Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Heisann Jeg er veldig fersk til Perl, og har begynt å lese litt i en bok om det. I går skrev jeg et script som stod i boken, men utføringen ble ikke helt som jeg ventet. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor #!/usr/bin/perl -w # # JokeMachine.pl clear_the_screen(); $reply = ""; while ( $reply ne 'yes') { print 'Would you like to hear a joke? (yes/no):'; chomp($reply = <STDIN>); if( $reply ne 'yes') { print "\nHum... Perhaps you misunderstood. \n\n"; } } clear_the_screen(); print "\nWhat disappears the moment you say its name?"; chomp($reply = <STDIN>); if( $reply ne 'silence') { print "\nSorry, wrong answer. Think about it and try again later.\n\n"; } else { print "\nYes, that is right. Well done!\n\n"; } sub clear_the_screen { for ($i=0; $i <25; ++$i){ print "\n"; } } Programmet slutter før jeg får se om svaret er riktig eller ikke. Uansett utfall. Har hatt lignende problem med C++-programmer. Hva er feil, tror dere? Jeg skrev det på Ubuntu Linux. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Det fungerte helt fint her, Fedora 7 Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Merkelig. C++-programmene mine fungerer ikke på windowsmaskinen, og perl-scriptet fungerer ikke på linuxmaskinen. Har ikke prøvd c++ på linux og perl på windows. Begge er Dell-maskiner. Kan det ha noe å si? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 helt sikkert ikke. hvilken del av programmet er det som henger? prøv en strace. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 (endret) helt sikkert ikke. hvilken del av programmet er det som henger? prøv en strace. 9543874[/snapback] Som er? jeg er veldig fersk. Forresten, en kompis som også kjører Ubuntu fikk det heller ikke til å fungere. Endret 21. september 2007 av Arinomi Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 prøv uten clear_the_screen(); det er en dårlig måte å tømme terminalvinduet på likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå